Αλλάζει ξανά η εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών
12:45 - 30 Μαΐου 2017
Ξεκίνησε στην Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Βουλής η συζήτηση νομοσχεδίων για την προστασία των καταναλωτών με στόχο την εναρμόνιση με το κοινοτικό κεκτημένο, ύστερα και από σχετική παρατήρηση που δέχθηκε η Κύπρος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για λανθασμένη μεταφορά κοινοτικής οδηγίας σε νομοθεσία που ψηφίστηκε πριν από δύο χρόνια.
Το νέο νομοσχέδιο περί εναλλακτικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών, έρχεται να καταργήσει την υφιστάμενη νομοθεσία, αφού σε επιστολή τον Φεβρουάριο του 2016 οι Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάνουν λόγο για λανθασμένη, ανεπαρκή, ατελή ή καθόλου μεταφορά αριθμού διατάξεων της σχετικής κοινοτικής οδηγίας, στο νόμο που ψηφίστηκε στην Κύπρο το 2015.
Το νέο νομοσχέδιο έχει ως σκοπό την προστασία των καταναλωτών και την ορθή λειτουργία της αγοράς, προνοώντας ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να υποβάλλουν προαιρετικά καταγγελίες/παράπονα κατά εμπόρων σε φορείς που παρέχουν ανεξάρτητες, αμερόληπτες, διαφανείς, αποτελεσματικές, ταχείες και δίκαιες διαδικασίες εναλλακτικής επίλυσης διαφορών. Το νομοσχέδιο υιοθετεί το πνεύμα και ως επί το πλείστον το λεκτικό της σχετική ευρωπαϊκής οδηγίας.
Οργανώσεις καταναλωτών και επαγγελματικοί σύνδεσμοι που ήταν παρόντες στην Επιτροπή, εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για την προωθούμενη τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας. Ωστόσο επισημάνθηκε, κυρίως από οργανώσεις προστασίας καταναλωτών η ανάγκη να υπάρξει διασφάλιση παρουσίας του έμπορα απέναντι στον καταναλωτή σε περίπτωση καταγγελίας εναντίον του σε διαδικασία μεσολάβησης.
Στην επιτροπή ξεκίνησε επίσης η συζήτηση για τροποποίηση του παραρτήματος της υφιστάμενης νομοθεσίας περί της Έκδοσης Δικαστικών διαταγμάτων για την προστασία των συλλογικών συμφερόντων των καταναλωτών.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ