Σιακ Βασιλείου: Αύξηση 4% στις υπεραγορές
12:45 - 18 Μαΐου 2017

Στις αλλαγές που συντελούνται στα καλάθια των υπεραγορών το α’ τετράμηνο του 2017αναφέρθηκε ο Σιακ Βασιλείου, Retail Services Director RetailZoom, μιλώντας στο 14ο Συνέδριο Λιανικού Εμπορίου.
Σε έρευνα που έγινε σε συγκεκριμένες υπεραγορές, ο κ. Βασιλείου τόνισε ότι το πρώτο τετράμηνο του 2017 παρατηρήθηκε αύξηση 4% στις υπεραγορές, με μικρή μείωση στα τεμάχια των καταναλωτών. «Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές επισκέπτονται συχνότερα τις υπεραγορές», είπε.
Τα καλάθια παρουσιάζονται σε τέσσερα μεγέθη, τα χαμηλά των 0 -20 ευρώ, τα μεσαία προς χαμηλά των 25- 50 ευρώ, τα μεγάλα των 50 – 100 ευρώ και τα πολύ μεγάλα των 100 ευρώ και πάνω. «Τα μεγάλα καλάθια έχουν μειωθεί, 0,2 μονάδες, ενώ αυξάνονται τα καλάθια χαμηλά και μεσαία προς χαμηλά», εξήγησε. Ανέφερε ότι τα περισσότερα καλάθια είναι του Σαββατοκύριακου, με την Πέμπτη, την Παρασκευή, την Τρίτη και την Τετάρτη να ακολουθούν, με τη Δευτέρα να είναι η τελευταία στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η Δευτέρα έχει απωλέσει 1,7 μονάδες στα καλάθια των υπεραγορών, ενώ έχει αυξηθεί η Τετάρτη», σημείωσε.
Συνεχίζοντας είπε ότι τη μεγαλύτερη συνεισφορά στην αύξηση των πωλήσεων του 4% στα FMCGs, δηλαδή έχουν συνεισφέρει σχεδόν 40% αύξηση στο 2017 σε σχέση με το 2016 είχε το κρασί με αύξηση 12%, οι σοκολάτες, οι παιδικές πάνες, το νερό με αύξηση 9%, τα πατατάκια, το λάδι, τα κατεψυγμένα λαχανικά, το μη ζωικό γάλα με 23%, το ουίσκι με 10% και το μέλι με 18% αύξηση σε τζίρο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το νερό είχε αύξηση στον τζίρο στα καλάθια των αγορών που άγγιξε το 9,2%. «Το νερό είχε μείωση φέτος, αλλά λιγότερη μείωση από την αύξηση του όγκου που αγοράζουν οι πελάτες».
Στο λευκό γιαούρτι υπήρξε μείωση 0,2%. Μπορεί οι τιμές να μειώθηκαν, αλλά δεν έχει αυξηθεί ο όγκος που αγοράζουν οι καταναλωτές. Οι σοκολάτες παρουσίασαν μεγάλη αύξηση του 10,7%, που ήταν διπλάσια στον τζίρο των υπεραγορών. Οι πωλήσει στα μπισκότα αυξήθηκαν κατά 2%, αν και έχουν χάσει κάποιο μερίδιο, διότι οι πελάτες ξοδεύουν 3,5% λιγότερα στα μπισκότα απ’ ότι πέρσι. Η κατηγορία των χυμών μειώθηκε σημαντικά κατά 4%, με τους πελάτες να πληρώνουν λιγότερα φέτος γι’ αυτό. Υπήρξε δηλαδή και μείωση τιμών, αλλά και μειωμένος όγκος.
Στην κατηγορία μακαρονιών, παρουσιάστηκε αύξηση 8,2%, που ήταν διπλάσια από το συνολικό τζίρο των υπεραγορών. Τα απορρυπαντικά αυξήθηκαν κατά 2,8%. Οι τιμές μειώθηκαν, χωρίς όμως να αυξηθεί ο όγκος αγορών.
Τέλος, στην κατηγορία του αφροντούς, σημειώθηκε αύξηση 1,6%. Πρόκειται για μια σταθερή δαπάνη των εξόδων των πελατών. Στην κατηγορία αυτή αυξήθηκαν οι τιμές, αλλά μειώθηκε κι ο όγκος που αγοράζουν οι πελάτες, οπότε υπήρξε σοβαρή μείωση στη διείσδυση στις υπεραγορές.