powered by

«eCypriotTrends»: Οι online αγορές και αναζητήσεις των Κυπρίων

Τα αποτελέσματα της έρευνας «eCypriotTrends»,  παρουσίασε η Χριστίνα Κόκκαλου, Managing Director, IMR / University of Nicosia, κατά την διάρκεια του 14ου Digital Marketing Forum. Στόχος της έρευνας είναι να παρουσιάσει την συμπεριφορά των Κυπρίων σχετικά με τις διαδικτυακές υπηρεσίες. Η έρευνα προσφέρει επίσης στους digital marketers, σημαντικά στοιχεία για τους καταναλωτές και τις προτιμήσεις τους όσον αφορά διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες. 

Σύμφωνα με την έρευνα 73% του πληθυσμού της Κύπρου, είναι χρήστες του διαδικτύου, ενώ όταν γίνεται αναφορά στις ηλικίες 18-24 το ποσοστό ανεβαίνει στο 100%. Έδειξε επίσης πως 23% των ατόμων ηλικίας 18-24 και 13% ηλικίας 25 -34, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο γύρω περισσότερες από 8 ώρες την ημέρα. Την ίδια ώρα 70% χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να ενημερωθούν για διάφορα νέα, 63% για ψυχαγωγία, 39% για εργασιακές ανάγκες, 32% για lifestyle νέα, 31% για να ενημέρωση πάνω σε διάφορα προϊόντα, 27% για εκπαιδευτικές γνώσεις, 26% για να αγοράσει και να πωλήσει προϊόντα, 24% για αθλητικά νέα και 21% για οικονομικά νέα. 

Όσον αφορά τις διαδικτυακές συναλλαγές η έρευνα έδειξε πως 82% των καταναλωτών προχωρούν σε αυτές ενώ μόλις το 18% όχι. Το 63% αφορά ταξιδιωτικές αγορές, το 48% ξενοδοχειακές υπηρεσίες, 21% παραγγελίες delivery και 14% αφορούν αγορές ενδυμάτων. 

Απαντώντας σε ερώτηση για τα πλεονεκτήματα των online συναλλαγών, το 49% πιστεύει πως το διαδίκτυο του προσφέρει περισσότερες επιλογές, ενώ 41% πιστεύει ότι βρίσκει καλύτερες online προσφορές.  Το 39% των ερωτηθέντων έκανε λόγο για πιο χαμηλές τιμές στα προϊόντα που το ενδιαφέρει, ενώ το 32% δήλωσε πως διαλέγει την ευκολία του να ψωνίζει από το σπίτι. Το 27% αγοράζει προϊόντα που βρίσκει αποκλειστικά στο διαδίκτυο, ενώ το 22% διαλέγει τις διαδικτυακές αγορές επειδή του δίνουν την δυνατότητα να συγκρίνει τιμές και το 20% επειδή μπορεί να δει τις κριτές άλλων χρηστών. Τέλος το 9% βασίζεται στο ότι χρησιμοποιώντας συχνά κάποιες ιστοσελίδες, διεκδικεί διάφορα δώρα. 

Οι  τέσσερις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες στην Κύπρο είναι με βάση την έρευνα, το ebay, το amazon, το booking  και το alibaba. Στο υποθετικό σενάριο ότι το αγαπημένο τους κατάστημα ρούχων, δίνει την δυνατότητα online αγορών, 31% δήλωσε πως το ενδιαφέρει πολύ και 12% ότι το ενδιαφέρει πάρα πολύ, με το 59% να αφορά άτομα ηλικίας 18-24 και το 44%, 25-44. Στην περίπτωση των φρουταριών, το 24% έδειξε αρκετό ενδιαφέρον και το 14% υπερβολικό ενδιαφέρον, με το 43% να αναφέρεται σε άτομα ηλικίας 18-24 χρονών και το 37% 25-34. Όσον αφορά τα supermarkets 36% θα έδινε το πιο πιθανό θετική απάντηση και 10% θα έδινε σίγουρα θετική απάντηση, με το 56% να είναι άτομα 18-24 χρονών και το 52% 25-34. 

Η έρευνα έδειξε επίσης πως 63% λένε «ναι» στο e-banking και 37% όχι. Το 84% αναφέρεται στην χρήση του διαδικτύου για την ενημέρωση των λογαριασμών, 65% για πληρωμές λογαριασμών, 42% για μεταφορά χρημάτων σε οικογενειακούς ή προσωπικούς λογαριασμούς 30% για αγορά ηλεκτρονικών ειδών και υπηρεσιών, 26% μεταφορά χρημάτων σε άλλους λογαριασμούς, 7% για χρηματιστηριακές συναλλαγές και 4% για πληρωμή δανείων. 

Αν η τράπεζα προσφέρει την δυνατότητα να γίνεται κάθε συναλλαγή ηλεκτρονικά, το 54% της ηλικίας 18-25 απάντησε πως θα έλεγε «ναι» σε αυτή την αλλαγή. 

Το 56% παρακολουθεί τις ειδήσεις της ημέρας από το διαδίκτυο, το 30% από τα social media, το 14% από την τηλεόραση και το 2% από περιοδικά και εφημερίδες. Το 43% ενημερώνονται για τις ανάγκες της δουλειάς τους από το διαδίκτυο, 18% από τα social media και 16% από την τηλεόραση. Όσον αφορά τα τεχνολογικά νέα 53% ενημερώνεται από το διαδίκτυο, 28% από τα social media, 9% από την τηλεόραση και 2% από περιοδικά και εφημερίδες. 

Τέλος οι αγαπημένες εφαρμογές των Κυπρίων είναι Facebook, Intagram, google+, youtube, pinterest,  twitter, snapchat. 

Δειτε Επισης

Αναστάζια Χατζηγιάννη: Οι γυναίκες στους κλάδους STEAM και το κομβικό σημείο στρατηγικής και συναλλαγών
M. Αντωνίου: Γιατί το «e-kalathi» δεν οδηγεί στη φθηνότερη υπεραγορά-Η ατυχής επιλογή προϊόντων και η πρώτη αποτίμηση
Μάριος Ταννούσης: Ανέδειξε τον ρόλο της Κύπρου στα επενδυτικά δρώμενα της περιοχής το Investopia Global Mediterranean
Ν. Χριστοδουλίδης: Μεγάλη τιμή για την Κύπρο ο διορισμός Καζάκου ως γ.γ. του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου
Συμφόρηση απόψεων για το άνοιγμα της Μακαρίου...«Πρέπει να είναι προορισμός και όχι κέντρο διέλευσης»
ΠΔΣ: Στο ίδιο μήκος κύματος για την αναβάθμιση του συστήματος απονομής της δικαιοσύνης το ΔΝΤ
Ξεκινά την Παρασκευή το 1ο Corporate Padel Tournament από το PadelPro και το IN Business
Η Copper Island επίσημα στη Λεμεσό-Νέο σενάριο στην παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία γράφεται στην Κύπρο(pics)
Νέα εποχή στην επαγγελματική εκπαίδευση-Η Lidl Κύπρου επενδύει στη νέα γενιά
Το MBA του Πανεπιστημίου Κύπρου φιλοξένησε με επιτυχία το Blended Intensive Program (BIP)