Πήραν «φωτιά» τα κινητά με την κατάργηση της περιαγωγής
10:24 - 30 Οκτωβρίου 2017
Κατά το πρώτο τετράμηνο εφαρμογής του Κανονισμού για την κατάργηση των πρόσθετων χρεώσεων διεθνούς περιαγωγής μεταξύ των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι Κύπριοι φαίνεται να αξιοποιούν στο έπακρο την εν λόγω ρύθμιση σύμφωνα με στοιχεία του ΓΕΡΗΕΤ.
Συγκεκριμένα, στην τηλεπικοινωνιακή δραστηριότητα συνδρομητών των παροχέων ΑΤΗΚ, ΜΤΝ και Primetel σε χώρες μέλη της ΕΕ και της ΕΟΧ παρατηρήθηκε, μεταξύ της περιόδου Ιουνίου - Σεπτεμβρίου 2016 και της αντίστοιχης περιόδου του 2017, αύξηση στον όγκο φωνής (λεπτά) 95,0%, SMS 27,3%, και δεδομένων (ΜΒ) 675,3%. Το γεγονός αναγνωρίζεται ως αποτέλεσμα της έγκαιρης και σωστής ενημέρωσης των συνδρομητών τους.
Σε ό,τι αφορά στην τηλεπικοινωνιακή δραστηριότητα συνδρομητών παροχέων χωρών μελών της ΕΕ και της ΕΟΧ που ευρίσκονταν σε περιαγωγή στην Κύπρο, παρατηρήθηκε, μεταξύ της περιόδου Ιουνίου - Σεπτεμβρίου 2016 και της αντίστοιχης περιόδου του 2017, αύξηση στον όγκο φωνής (λεπτά) 80,0%, SMS 16,8%, και δεδομένων (ΜΒ) 481,7%.
Σε ό,τι αφορά στην τηλεπικοινωνιακή δραστηριότητα συνδρομητών παροχέων από τρίτες χώρες που ευρίσκονταν σε περιαγωγή στην Κύπρο, παρατηρήθηκε, μεταξύ της περιόδου Ιουνίου- Σεπτεμβρίου 2016 και της αντίστοιχης περιόδου του 2017, μείωση στον όγκο φωνής (λεπτά) -4,0% και SMS - 29,0%, και αύξηση στη χρήση δεδομένων (ΜΒ) 72,0%, όγκος που αντιπροσωπεύει μόλις το 4% το συνολικού όγκου δεδομένων διεθνούς περιαγωγής που διαχειρίστηκαν οι παροχείς στην Κύπρο.
Με εστίαση στους παροχείς κινητής τηλεφωνίας στην Κύπρο και στη διαχείριση δεδομένων (MB), το ΓΕΡΗΕΤ σημειώνει τη δραματική ασυμμετρία σε ό,τι αφορά στους όγκους που οι παροχείς καλούνται να διαχειριστούν στην Κύπρο από επισκέπτες, και αυτούς που δημιουργούν οι συνδρομητές τους σε χώρες μέλη ΕΕ και ΕΟΧ: 92% και 8%του συνόλου αντίστοιχα. Η ασυμμετρία αυτή αναμένεται να παγιωθεί και πιθανόν να ενισχυθεί στο μέλλον.
Συγκεκριμένα, στην τηλεπικοινωνιακή δραστηριότητα συνδρομητών των παροχέων ΑΤΗΚ, ΜΤΝ και Primetel σε χώρες μέλη της ΕΕ και της ΕΟΧ παρατηρήθηκε, μεταξύ της περιόδου Ιουνίου - Σεπτεμβρίου 2016 και της αντίστοιχης περιόδου του 2017, αύξηση στον όγκο φωνής (λεπτά) 95,0%, SMS 27,3%, και δεδομένων (ΜΒ) 675,3%. Το γεγονός αναγνωρίζεται ως αποτέλεσμα της έγκαιρης και σωστής ενημέρωσης των συνδρομητών τους.
Σε ό,τι αφορά στην τηλεπικοινωνιακή δραστηριότητα συνδρομητών παροχέων χωρών μελών της ΕΕ και της ΕΟΧ που ευρίσκονταν σε περιαγωγή στην Κύπρο, παρατηρήθηκε, μεταξύ της περιόδου Ιουνίου - Σεπτεμβρίου 2016 και της αντίστοιχης περιόδου του 2017, αύξηση στον όγκο φωνής (λεπτά) 80,0%, SMS 16,8%, και δεδομένων (ΜΒ) 481,7%.
Σε ό,τι αφορά στην τηλεπικοινωνιακή δραστηριότητα συνδρομητών παροχέων από τρίτες χώρες που ευρίσκονταν σε περιαγωγή στην Κύπρο, παρατηρήθηκε, μεταξύ της περιόδου Ιουνίου- Σεπτεμβρίου 2016 και της αντίστοιχης περιόδου του 2017, μείωση στον όγκο φωνής (λεπτά) -4,0% και SMS - 29,0%, και αύξηση στη χρήση δεδομένων (ΜΒ) 72,0%, όγκος που αντιπροσωπεύει μόλις το 4% το συνολικού όγκου δεδομένων διεθνούς περιαγωγής που διαχειρίστηκαν οι παροχείς στην Κύπρο.
Με εστίαση στους παροχείς κινητής τηλεφωνίας στην Κύπρο και στη διαχείριση δεδομένων (MB), το ΓΕΡΗΕΤ σημειώνει τη δραματική ασυμμετρία σε ό,τι αφορά στους όγκους που οι παροχείς καλούνται να διαχειριστούν στην Κύπρο από επισκέπτες, και αυτούς που δημιουργούν οι συνδρομητές τους σε χώρες μέλη ΕΕ και ΕΟΧ: 92% και 8%του συνόλου αντίστοιχα. Η ασυμμετρία αυτή αναμένεται να παγιωθεί και πιθανόν να ενισχυθεί στο μέλλον.