powered by

GRANDAD JNL+ ADVERTISING: Growing, younger

Από τα δημιουργήματα της χειρωνακτικής επεξεργασίας του διαφημιστικού υλικού και τις ατελείωτες ώρες παραγωγής, μέχρι τα υπερατλαντικά ταξίδια για μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες και την υλοποίηση έργων πρωτοποριακών για τα δεδομένα μιας εποχής που δεν είχε ακόμα γνωρίσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, έφτασε, ζει και αξιοποιεί τη σημερινή επικράτηση της ψηφιακής επικοινωνίας. 

Η Grandad Jnl+ Advertising έβαλε τη σφραγίδα της στην κυπριακή διαφήμιση και επικοινωνία. Σήμερα, γίνεται 40, παραμένοντας όμως νέα, διατηρώντας την πρωτοτυπία, τη δημιουργικότητα και τη συνέπεια σε αυτό που κάνει, όπως επισημαίνει ο Σούλης Μαλέκος, διευθύνων σύμβουλος. 
 
Στην προ του φαξ εποχή
Μεταξύ 1973 και 1974 και κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας είχε οργανώσει ένα εργαστήριο κατασκευής επιγραφών, πιο… φιλοσοφημένων από τις τότε υπάρχουσες, όπως ο ίδιος τις περιγράφει. Με την Εισβολή του 1974 απολύθηκε με ένα χρόνο καθυστέρηση και το 1975 εξασφάλισε μια υποτροφία, μέσω της πρεσβείας της Ελλάδος, για σπουδές στις γραφικές τέχνες. Φτάνοντας στην Αθήνα, έκανε εγγραφή και στη μελέτη εσωτερικής διακόσμησης. Παράλληλα ανέλαβε τις εκδόσεις της σχολής του, ενώ αργότερα εργάστηκε στήνοντας το καλλιτεχνικό τμήμα σε μια χαρτοβιομηχανία. 

Το 1977, ερχόμενος στην Κύπρο, προχώρησε στην ίδρυση της δικής του διαφημιστικής εταιρείας. Μετά την Τουρκική Εισβολή η κατάσταση ήταν δύσκολη, με τους πόρους και τα μέσα προβολής να είναι πολύ περιορισμένα. Τα πράγματα απαιτούσαν πολλή χειρωνακτική δουλειά, όπως ήταν η ετοιμασία κειμένων στις λινοτυπικές μηχανές, η φωτογράφιση και η εμφάνιση φωτογραφιών σε σκοτεινό θάλαμο, οι οποίες επικολλούνταν στις χειροποίητες τότε μακέτες. 

Η εκτύπωση γινόταν με πιεστήριο, όπου έπρεπε να κατασκευαστεί κλισέ σε ειδικά εργαστήρια και ακολούθως να τυπωθεί, σε μια διαδικασία που χρειαζόταν τουλάχιστον δύο μέρες. 

Μέχρι το 1981 η εταιρεία απέκτησε το πρώτο της facsimile machine (φαξ) και λίγο αργότερα το πρώτο Mackintosh, ένα μικρού μηχάνημα με μνήμη μόλις 8gb RAM. «Κι όμως, μ’ αυτό τον εξοπλισμό κάναμε τα πρώτα μας αριστουργήματα», αναπολεί ο διευθύνων σύμβουλος της Grandad Jnl+ Advertising.

Μεταξύ των πρώτων πελατών της στο νησί ήταν ο Όμιλος Σιακολα, η British Airways, η Cyprus Airways, η Thai Airways, τα τουριστικά γραφεία Γρούτας και Aeolos. 

Ο τολμών ταξιδεύει 
Χάρη συγκυριών προέκυψε η συνεργασία με τη Hilton International, το ευρωπαϊκό κομμάτι της ξενοδοχειακής αλυσίδας, το οποίο εξελίχθηκε και κάλυψε, μεταξύ άλλων, Αφρική, Μέση Ανατολή και Αραβικό Κόλπο. Άρχισε μια διαδικασία, η οποία αλυσιδωτά έφερε συμφωνίες και με άλλες μεγάλες αλυσίδες, όπως οι Sheraton, Intercontinental, Marriott, Ramada, Hayat και Holiday Inn. Μάλιστα, μετά την ανάληψη κάποιων έργων για ξενοδοχεία σε Αθήνα και Κέρκυρα, κορύφωση της δραστηριότητας αποτέλεσε η ανάληψη ενεργειών για ξενοδοχειακές αλυσίδες σε Σουηδία και Δανία. Κύριοι πελάτες ήταν τα Sheraton της Στοκχόλμης, του Γκέτενμποργκ και του Μάλμο.

Ψηφιακές ανατροπές
Ζώντας δεκαετίες εργασίας, εξελίξεων και ανατροπών, ο Σούλης Μαλέκος εκτιμά ότι σήμερα η διαφήμιση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, καθώς το μέγεθος της αγοράς και οι χαμηλοί προϋπολογισμοί περιορίζουν τις δυνατότητες: «Η δημιουργικότητα έχει ισοπεδωθεί. Με δικαιολογία τον μινιμάλισμο δεν ξεχωρίζει σήμερα κάποιος και απέχουμε ως χώρα από υψηλού επιπέδου πρωτότυπο σχεδιασμό». Βέβαια, αναγνωρίζει ότι υπάρχουν πολύ καλά γραφεία με στελέχη και επαγγελματίες που έχουν αξιόλογα ακαδημαϊκά προσόντα για υποστήριξη των αναγκών επικοινωνίας. 

Τα παραδοσιακά Μέσα παραμένουν, επισημαίνει, με τη δουλειά των εταιρειών διαφήμισης και επικοινωνίας να γίνεται ακόμη πιο πολύπλοκη, σε μια εποχή που η ηλεκτρονική τεχνολογία έχει αλλάξει οριστικά τη ζωή μας, δημιουργώντας την ανάγκη για υλικό, ειδικά σχεδιασμένο για ψηφιακά Μέσα και κινητές συσκευές, καθώς κυρίως οι νέοι θέλουν ελευθερία κινήσεων. Κύριος πυρήνας του ακροατηρίου είναι οι ηλικίες 18 με 45, που περιλαμβάνονται άτομα με εισόδημα, τα οποία ανοίγουν σπίτι, κάνουν οικογένεια και έχουν αυξημένες ανάγκες. 

Μια μπρος και μια πίσω ο κλάδος 
Σε επίπεδο εξέλιξης του κλάδου ο κ. Μαλέκος εκτιμά ότι ενώ έχουν γίνει τεράστια βήματα μπροστά, έμειναν σημαντικά πράγματα πίσω. Όσο για την κρίση, λέει, μας έδωσε μαζί με τα παθήματα και μαθήματα:

«Η οικονομική κρίση μας ανάγκασε όλους να σουλουπωθούμε. Οδήγησε σε συρρίκνωση του κλάδου, έγιναν περικοπές στα περιττά έξοδα. Ωστόσο ο αριθμός των γραφείων είναι ακόμη μεγάλος για το μέγεθος της Κύπρου. Σίγουρα γίναμε σοφότεροι, αλλά όχι αρκετά, ώστε να επιτευχθούν πραγματικές τομές στα του οίκου του μας». Απουσιάζει, σύμφωνα με τον ίδιο η καθαρότητα του μηνύματος και υπάρχουν στρεβλώσεις τόσο εντός όσο και εκτός του επαγγέλματος. Αυτές επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων, την ορθότητα της διεξαγωγής μιας εργασίας και δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό σε ένα περιβάλλον όπου όλοι γνωρίζουν τι γίνεται, αλλά κανείς δεν έχει τη διάθεση να ασχοληθεί. «Δεν μηδενίζω τίποτε, αλλά φαίνεται να μπαίνει ένα όριο σ’ αυτά που μπορούν να επιτευχθούν». 

Λίγα λόγια για το μέλλον
Στο άμεσο μέλλον, όπως είναι αναμενόμενο, στην επικοινωνία θα πρωταγωνιστήσουν οι νέες τεχνολογίες, τα brands κινητής τηλεφωνίας, οι υπεραγορές, οι τράπεζες, τα αυτοκίνητα και κάποια καταναλωτικά προϊόντα. 

Σε όλο αυτό το σκηνικό η Grandad Jnl+ Advertising βρίσκεται σε «κατάσταση συντήρησης», με το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού της να εργάζεται εκεί για πάνω από 15 χρόνια. Αγοράζει κάποιες υπηρεσίες από άλλα γραφεία, ενώ διατηρεί και συνεργασίες με τρίτους για εξειδικευμένες εργασίες, όπως digital agencies, animators, εταιρείες που ασχολούνται με ηλεκτρονικό media planning και παραγωγές. Οι πελάτες της προέρχονται από διάφορους τομείς και διατηρεί μαζί τους πολύχρονες συνεργασίες. 

Μεγαλύτερη πρόκληση για το επόμενο διάστημα είναι να εξακολουθήσει να εργάζεται στο επίπεδο που είναι σήμερα, χωρίς πολλά λόγια. «Στόχος είναι να σταθεροποιήσουμε τα πράγματα, όπως εμείς τα αντιλαμβανόμαστε και ακολούθως να αποφασίσουμε πώς θα πορευθούμε στη νέα εποχή», καταλήγει. 
 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: JΟ MICHAELIDES

 

Δειτε Επισης

Ξεκίνησε ο Σύνδεσμος Κυπρίων Επαγγελματιών Ελλάδας-«Εφαλτήριο για από κοινού ανάπτυξη»
Η Κύπρος φιλοξένησε την ετήσια τελετή «Collectives» του Conservation Collective
Ενισχύουν τη συνεργασία τους ΚΣΕΕΚ και AIAD-Πού αποσκοπεί το MoU που υπέγραψαν
Το RMHC Κύπρου τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας με το μεγαλύτερο Family Fun Day
Πρώτο επιστημονικό συνέδριο για τον αυτισμό στο ΤΕΠΑΚ
Στον αστερισμό των 17ων IN Business Awards...Την ερχόμενη Τετάρτη η τελετή απονομής των βραβείων
Υποτροφία «Εύη Παπαδοπούλου»: Η ΚΕΑΝ επενδύει για άλλη μια χρονιά στην εκπαίδευση των νέων
Γεγονός το PadelPro Corporate Padel Tournament by IN Business-Πώς να δηλώσετε συμμετοχή
Επιστρέφει δυναμικά το 2ο ετήσιο Cyprus Forum London
Κορυφαίοι διεθνείς εμπειρογνώμονες συμμετέχουν στο φετινό Compliance Forum