Spotahome: Το online μεσιτικό γραφείο που σήκωσε €13,6 εκατ.
09:54 - 25 Οκτωβρίου 2017
Υποστήριξη ύψους 13,6 εκατ. Ευρώ πέτυχε η Spotahome, η νεοφυής επιχείρηση από τη Μαδρίτη που μέσω της πλατφόρμας της δίνει τη δυνατότητα online αναζήτησης και εύρεσης καταλύματος για μίσθωση μικρής ή μεγάλης χρονικής διάρκειας. Η επένδυση αυτή φέρνει το συνολικό ποσό που η startup έχει συγκεντρώσει από την ίδρυσή της το 2014, σε 20,7 εκατ. Ευρώ.
Όπως δήλωσε στο Techcrunch ο CEO της Spotahome Αλεχάντρο Αρτάτσο, η κεφαλαιακή «ένεση» θα χρησιμοποιηθεί για την περεταίρω επέκτασή της υπηρεσίας στις χώρες στις οποίες ήδη λειτουργεί, αλλά και για την ανάπτυξη νέων προϊόντων στο πλαίσια της ενίσχυσης της ψηφιακής εμπειρίας της κτηματομεσιτικής αναζήτησης, στοχευμένων τόσο στην εμπειρία των ενοικιαστών, όσο και των ιδιοκτητών.
Η επιτυχία της Spotahome έναντι άλλων startups του κλάδου φαίνεται πως έγκειται στην ικανότητά της να επιλύει το πρόβλημα της αναζήτησης καταλυμάτων τόσο για βραχυπρόθεσμη,όσο και για μακροπρόθεσμη χρήση, καταργώντας την ανάγκη επίσκεψης των υποψηφίων ενοικιαστών στις υπό ενοικίαση κατοικίες.
Μεταφέροντας επιτυχώς στο διαδίκτυο όλη την εμπειρία ευρέσεως κατοικίας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η ισπανική startup έχει εξασφαλίσει συμβόλαια συνολικής αξίας 60 εκατ. Ευρώ για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που την εμπιστεύονται. Η ίδια η εταιρεία, ωστόσο, δεν λαμβάνει σημαντικό μέρος αυτού του ποσού, αφού η αμοιβή της βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο ποσό που οι ιδιοκτήτες καταβάλλουν κατά τον πρώτο μήνα ενοικίασης του ακινήτου τους.
Σημαντικό ρόλο-«κλειδί» στην πορεία της Spotahome παίζουν και οι αποκαλούμενοι «home-checkers», οι υπάλληλοι, δηλαδή, της εταιρειας που αναλαμβάνουν αυτοπροσώπως την επιθεώρηση των ακινήτων, προτού αυτά διατεθούν προς ενοικίαση μέσω της εταιρείας. Τα μέλη της ομάδας αυτής αναλαμβάνουν ακόμη τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού που συνοδεύει την αγγελία. Σύμφωνα με τον Αρτάτσο, η διαδικασία αυτή είναι κρίσιμη για την καλλιέργεια του αισθήματος εμπιστοσύνης στους ενοικιαστές που καλούνται να υπογράψουν ένα συμβόλαιο για ένα ακίνητο το οποίο δεν έχουν ποτέ επισκεφτεί. Έτσι, η εταιρεία έχει μέχρι σήμερα δημιουργήσει ένα οπτικοακουστικό αρχείο με φωτογραφίες, HD videos και 360-videos από περισσότερα από 40.000 ακίνητα στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
Η startup δραστηριοποιείται σε εννέα κράτη (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο, Ηνωμ. Βασίλειο, Ιρλανδία, Γερμανία, Αυστρία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και 16 πόλεις στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, ενώ απασχολεί περισσότερα από 200 άτομα.
Την ίδια ώρα, η λίστα των επενδυτών στη Spotahome διαρκώς μεγαλώνει και περιλαμβάνει επιχειρήσεις όπως οι Passion Capital, Seaya Ventures, Howzat Partners, Samaipata Ventures, Arthur Kosten, Nordic Makers, Gate 93, Mexico Ventures, Apostolos Apostolakis, Javier Etxebeste, Charlotte Street Capital, Samos Investments, και Modara Technologies. Ο CEO της Spotahome εξηγεί πως στο στάδιο αυτό επιθυμούσε η εταιρεία να αποκτήσει μία βάση επενδυτών με λειτουργική εμπειρία στο software design και την τοποθέτηση στις αγορές, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται, έχει καταφέρει, αφού οι επενδυτές στη Spotahome διαθέτουν δεσμούς με εταιρείες όπως οι Just Eat, Booking.com, Zendesk, και Ticketbis.
Ανάμεσα τους βρίσκουμε και τον Απόστολο Αποστολάκη, Partner στην Venture Friends και angel investor σε εταιρείες όπως η Spotahome, καθώς έχει μεγάλη εμπειρία σε marketplaces και τέτοιου τύπου υπηρεσίες. Η συμμετοχή του στο νέο γύρο επένδυσης της ισπανικής startup, όπως αναφέρει στο FortuneGreece, δημιουργεί μια έμπρακτη σχέση με αξιόλογα άτομα στο ευρωπαϊκό startup οικοσύστημα.
Παρόμοιο επιχειρηματικό μοντέλο, αλλά σε άλλο τομέα, ακολουθεί και η ελληνική Spotawheel με την Venture Friends να έχει επενδύσει σε αυτή το ποσό των 300.000 ευρώ. Η Spotawheel είναι ένα νέο μοντέλο εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με όραμα τη δημιουργία μίας διαφανούς αγοράς. Η εταιρεία βοηθάει στην αγορά και πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, προσφέροντας δίκαιη τιμολόγηση στον πωλητή και πλήρη εμπιστοσύνη και διαφάνεια στον αγοραστή.
«Το spotahome είναι μια επένδυση που ξεκίνησε το 2015 και πάει πολύ καλά. Το μοντέλο του, που έχει κοινά σημεία με αυτό του Spotahwheel έχει νόημα, διότι συνάδει με την τάση των καιρών μας. Οι καταναλωτές δεν έχουν πολύ χρόνο και βασικό τους μέλημα είναι η ευκολία και η ταχύτητα για να ολοκληρώσουν μια συναλλαγή online, έχοντας πρόσβαση στη μέγιστη δυνατή πληροφορία. Επίσης σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό, εμπιστευόμαστε online πλατφόρμες που έχουν προχωρήσει στο απαραίτητο curation και έχουν συλλέξει αξιολογήσεις από πολλούς χρήστες», αναφέρει ο Απόστολος Αποστολάκης.
Όπως δήλωσε στο Techcrunch ο CEO της Spotahome Αλεχάντρο Αρτάτσο, η κεφαλαιακή «ένεση» θα χρησιμοποιηθεί για την περεταίρω επέκτασή της υπηρεσίας στις χώρες στις οποίες ήδη λειτουργεί, αλλά και για την ανάπτυξη νέων προϊόντων στο πλαίσια της ενίσχυσης της ψηφιακής εμπειρίας της κτηματομεσιτικής αναζήτησης, στοχευμένων τόσο στην εμπειρία των ενοικιαστών, όσο και των ιδιοκτητών.
Η επιτυχία της Spotahome έναντι άλλων startups του κλάδου φαίνεται πως έγκειται στην ικανότητά της να επιλύει το πρόβλημα της αναζήτησης καταλυμάτων τόσο για βραχυπρόθεσμη,όσο και για μακροπρόθεσμη χρήση, καταργώντας την ανάγκη επίσκεψης των υποψηφίων ενοικιαστών στις υπό ενοικίαση κατοικίες.
Μεταφέροντας επιτυχώς στο διαδίκτυο όλη την εμπειρία ευρέσεως κατοικίας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η ισπανική startup έχει εξασφαλίσει συμβόλαια συνολικής αξίας 60 εκατ. Ευρώ για τους ιδιοκτήτες ακινήτων που την εμπιστεύονται. Η ίδια η εταιρεία, ωστόσο, δεν λαμβάνει σημαντικό μέρος αυτού του ποσού, αφού η αμοιβή της βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο ποσό που οι ιδιοκτήτες καταβάλλουν κατά τον πρώτο μήνα ενοικίασης του ακινήτου τους.
Σημαντικό ρόλο-«κλειδί» στην πορεία της Spotahome παίζουν και οι αποκαλούμενοι «home-checkers», οι υπάλληλοι, δηλαδή, της εταιρειας που αναλαμβάνουν αυτοπροσώπως την επιθεώρηση των ακινήτων, προτού αυτά διατεθούν προς ενοικίαση μέσω της εταιρείας. Τα μέλη της ομάδας αυτής αναλαμβάνουν ακόμη τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού που συνοδεύει την αγγελία. Σύμφωνα με τον Αρτάτσο, η διαδικασία αυτή είναι κρίσιμη για την καλλιέργεια του αισθήματος εμπιστοσύνης στους ενοικιαστές που καλούνται να υπογράψουν ένα συμβόλαιο για ένα ακίνητο το οποίο δεν έχουν ποτέ επισκεφτεί. Έτσι, η εταιρεία έχει μέχρι σήμερα δημιουργήσει ένα οπτικοακουστικό αρχείο με φωτογραφίες, HD videos και 360-videos από περισσότερα από 40.000 ακίνητα στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.
Η startup δραστηριοποιείται σε εννέα κράτη (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο, Ηνωμ. Βασίλειο, Ιρλανδία, Γερμανία, Αυστρία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και 16 πόλεις στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, ενώ απασχολεί περισσότερα από 200 άτομα.
Την ίδια ώρα, η λίστα των επενδυτών στη Spotahome διαρκώς μεγαλώνει και περιλαμβάνει επιχειρήσεις όπως οι Passion Capital, Seaya Ventures, Howzat Partners, Samaipata Ventures, Arthur Kosten, Nordic Makers, Gate 93, Mexico Ventures, Apostolos Apostolakis, Javier Etxebeste, Charlotte Street Capital, Samos Investments, και Modara Technologies. Ο CEO της Spotahome εξηγεί πως στο στάδιο αυτό επιθυμούσε η εταιρεία να αποκτήσει μία βάση επενδυτών με λειτουργική εμπειρία στο software design και την τοποθέτηση στις αγορές, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται, έχει καταφέρει, αφού οι επενδυτές στη Spotahome διαθέτουν δεσμούς με εταιρείες όπως οι Just Eat, Booking.com, Zendesk, και Ticketbis.
Ανάμεσα τους βρίσκουμε και τον Απόστολο Αποστολάκη, Partner στην Venture Friends και angel investor σε εταιρείες όπως η Spotahome, καθώς έχει μεγάλη εμπειρία σε marketplaces και τέτοιου τύπου υπηρεσίες. Η συμμετοχή του στο νέο γύρο επένδυσης της ισπανικής startup, όπως αναφέρει στο FortuneGreece, δημιουργεί μια έμπρακτη σχέση με αξιόλογα άτομα στο ευρωπαϊκό startup οικοσύστημα.
Παρόμοιο επιχειρηματικό μοντέλο, αλλά σε άλλο τομέα, ακολουθεί και η ελληνική Spotawheel με την Venture Friends να έχει επενδύσει σε αυτή το ποσό των 300.000 ευρώ. Η Spotawheel είναι ένα νέο μοντέλο εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με όραμα τη δημιουργία μίας διαφανούς αγοράς. Η εταιρεία βοηθάει στην αγορά και πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, προσφέροντας δίκαιη τιμολόγηση στον πωλητή και πλήρη εμπιστοσύνη και διαφάνεια στον αγοραστή.
«Το spotahome είναι μια επένδυση που ξεκίνησε το 2015 και πάει πολύ καλά. Το μοντέλο του, που έχει κοινά σημεία με αυτό του Spotahwheel έχει νόημα, διότι συνάδει με την τάση των καιρών μας. Οι καταναλωτές δεν έχουν πολύ χρόνο και βασικό τους μέλημα είναι η ευκολία και η ταχύτητα για να ολοκληρώσουν μια συναλλαγή online, έχοντας πρόσβαση στη μέγιστη δυνατή πληροφορία. Επίσης σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό, εμπιστευόμαστε online πλατφόρμες που έχουν προχωρήσει στο απαραίτητο curation και έχουν συλλέξει αξιολογήσεις από πολλούς χρήστες», αναφέρει ο Απόστολος Αποστολάκης.
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com