Ιούνιο του 2017 οι εργασίες για τη Μαρίνα Πάφου
07:00 - 07 Σεπτεμβρίου 2016
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να αρχίσουν οι διεθνείς παρουσιάσεις για την κατασκευή της Μαρίνας Πάφου με στόχο να προσελκυστούν αγοραστές κυρίως από τις αγορές της Ρωσίας, Κίνας και Αραβικού Κόλπου. Παράλληλα, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η άφιξη στην Κύπρο επενδυτών στους οποίους θα γίνει οικονομική και τεχνική παρουσίαση του έργου με σκοπό να αποφασίσουν αν θα συμμετάσχουν και με ποιο τρόπο στο υπό ανάπτυξη έργο.
Μιλώντας στο InBusinessNews, o υπεύθυνος σχεδιασμός του έργου, Άρης Σοφοκλέους σημείωσε πως το έργο σήμερα βρίσκεται στην τελική του φάση, καθώς είναι υπό διαμόρφωση η τελική συμφωνία μεταξύ της κοινοπραξίας «Poseidon Grand Marina of Paphos» και του Υπουργείου Εμπορίου, της σύμβασης, δηλαδή, κατασκευής του έργου.
Σύμφωνα με τον κ. Σοφοκλέους, υπάρχουν τρεις κομβικές ημερομηνίες. Η πρώτη είναι ο Νοέμβριος του 2016 όπου η κοινοπραξία είναι υποχρεωμένη να κάνει τα λεγόμενα prove of funds, ότι διαθέτει τους απαραίτητους πόρους. Η δεύτερη αφορά τον Μάιο του 2017, ημερομηνία κατά την οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η αδειοδότηση του έργου, ενώ η τρίτη αφορά την 1η Ιουνίου οπόταν και αναμένεται να αρχίσουν τα κατασκευαστικά έργα με την κατάθεση του θεμέλιου λίθου.
Η όλη επένδυση για την κατασκευή της μαρίνας Πάφου υπολογίζεται στα €400 εκατ., ενώ, όπως είπε ο κ. Σοφοκλέους, η κοινοπραξία αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρώσει όλο το σχεδιασμό του έργου, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σύναψης συμφωνιών με τράπεζες για το θέμα της χρηματοδότησης αλλά και με ιδιώτες επενδυτές.
Καινοτομία της μαρίνας Πάφου
Το συνολικό έργο αναπτύσσεται σε 155.000τμ γης στη στεριά και σε 160.000τ.μ θαλάσσιας έκτασης. Θα έχει χωρητικότητα 1000 θέσεων, περιλαμβανομένων και Mega-Υachts καθώς και όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες εξυπηρέτησης (καρνάγιο, ανέλκυση-καθέλκυση, κλπ)
Βασικό και ιδιαίτερο στοιχείο που χαρακτηρίζει το έργο αυτό από άλλα παρόμοια του είναι το γεγονός πως όλη η οικιστική ανάπτυξη πλην του ξενοδοχείου βρίσκεται εντός της θάλασσας σε τεχνητές νησίδες που δημιουργούνται. Ακόμα και ο βασικός κυματοθραύστης φιλοξενεί οικιστική ανάπτυξη. Επίσης θα υπάρχουν 12 πλωτά εστιατόρια η πρόσβαση στα οποία γίνεται μέσω αποβάθρας ή με παραδοσιακές βάρκες.
Το έργο ενσωματώνει στον σχεδιασμό του όλες τις σύγχρονες αντιλήψεις ενεργειακού σχεδιασμού οι οποίες περιλαμβάνουν ακόμα και την ανάκτηση ενέργειας από τον κυματισμό της θάλασσας. Η μαρίνα φιλοδόξει να ενταχθεί στον κατάλογο μαρίνων με μπλε σημαία, καθώς έχει υποβληθεί αίτηση στον Διεθνή Οργανισμό Πιστοποίησης Μαρίνων.
Παράλληλα, το έργο απευθύνεται σε ψηλής στάθμης επενδυτές προσδοκώντας στην συνολική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Πάφου αλλά και της Κύπρου γενικότερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως για την διασφάλιση της ποιότητας του νερού για σκοπούς κολύμβησης θα δημιουργηθεί ξεχωριστή κολυμβητική παραλία η οποία δεν θα είναι σε άμεση επαφή με την μαρίνα.
Η εμπορική ανάπτυξη περιλαμβάνει, πέραν από τα καταστήματα εστίασης, ένα εμπορικό κέντρο το οποίο είναι γραμμικό στο οποίο υπάρχουν όλων των ειδών τα καταστήματα και υπηρεσιών που παρέχονται σε μία κοινότητα περιλαμβανομένου και ιατρικού κέντρου.
Υπογραμμίζεται ως οι ΕΥ και KPMG είναι οι τεχνοοικονομικοί σύμβουλοι για προώθηση του έργου οι οποίες έχουν κάνει και το επιχειρηματικό πλάνο.
Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης του έργου, εντός διετίας θα ολοκληρωθούν όλα τα θαλάσσια έργα και εντός πενταετίας το μεγαλύτερο κομμάτι του έργου.
ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
• 700 σκάφη στο θαλάσσιο χώρο
• 300 σκάφη σε χερσαίο χώρο εναπόθεσης-διαχειμασης
• 33 πολυτελείς επαύλεις επί του κυματοθραύστη
• 113 επαύλεις στα δυο τεχνητά νησιά
• 40 μονώροφες οικίες στα δυο τεχνητά νησιά
• 32 duplex οροφοδιαμερίσματα
• 17.500 τ.μ. εμπορικό κέντρο με 40 καταστήματα και δικούς του χώρους στάθμευσης
• 8 πλωτά εστιατόρια
• Ξενοδοχείο 5 αστέρων με 82 σουίτες
• 1500 χώροι στάθμευσης