Let IT grow: Τμήμα Πληροφορικής Τράπεζας Κύπρου
07:34 - 23 Σεπτεμβρίου 2016
Στα $3.54 τρισ. (€3.13 τρισ.) προβλέπεται ότι θα ανέλθει το 2016 η δαπάνη για πληροφορική τεχνολογία (ΙΤ) ανά το παγκόσμιο, σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό έρευνας και συμβουλευτικής Gartner. Τα δυνατά αυτά νούμερα δεν παύουν να μεγαλώνουν από την ανάγκη για εξέλιξη της ίδιας της πληροφορικής σε προϊόντα και υπηρεσίες, ενισχύοντας ταυτόχρονα τον ρόλο και διευρύνοντας τις ευθύνες των ανάλογων τμημάτων σε κάθε επιχείρηση και οργανισμό.
Το ΙΝ Business, παρουσιάζει το αρμόδιο Τμήμα της Τράπεζας Κύπρου.
Το τμήμα τεχνολογίας και πληροφορικής της Τράπεζας Κύπρου έχει την ευθύνη για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία όλων των τεχνολογικών υποδομών, των επιχειρησιακών εφαρμογών και των πληροφοριακών συστημάτων, καθώς και για την ανάπτυξη νέων. Στόχος του είναι, πάντοτε σε συνεργασία με τις υπόλοιπες διοικητικές διευθύνσεις, να συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων και της στρατηγικής του συγκροτήματος, σύμφωνα με τον Φίλιππο Λεάνδρου, manager information technology.
Υιοθέτηση νέων τεχνολογιών
Σε ένα τομέα με ραγδαίες αλλαγές και στενά περιθώρια αντίδρασης είναι σημαντικό για το τμήμα να ανταποκρίνεται άμεσα και να υιοθετεί τεχνολογίες που δίνουν γρήγορα αποτελέσματα. Γι’ αυτό έχει επενδύσει στη δημιουργία ομάδας έρευνας και ανάπτυξης, η οποία παρακολουθεί τις εξελίξεις και προτείνει ποιες τεχνολογίες μπορούν να αξιοποιηθούν και πώς.
Η τράπεζα, μέσα από μελέτες ανάλυσης κόστους και οφέλους (cost and benefit analysis), εξετάζει περιπτώσεις εκμίσθωσης διαχείρισης συστημάτων πληροφορικής, αλλά και γενικά παροχής υπηρεσιών σε τρίτες εταιρείες. Έχει αναθέσει σε εξωτερικούς συνεργάτες τη διαχείριση βοηθητικών υπηρεσιών, οι οποίες δεν εμπίπτουν στο αυστηρό τραπεζικό πλαίσιο κι αυτό γίνεται πάντοτε σύμφωνα με τη σχετική οδηγία της Κεντρικής Τράπεζας.
Αξιοποιώντας τις εμπειρίες και τις υπηρεσίες των συνεργατών της στην πληροφορική, η τράπεζα σχεδιάζει με προσοχή τα επόμενα βήματά της όσον αφορά στις τεχνολογίες cloud, καθώς εκτιμά ότι αυτές μπορούν να παρέχουν λύσεις σε αρκετές προκλήσεις της νέας εποχής, όπως η εξοικονόμηση κόστους και η ταχύτητα. Παρόλα αυτά, το σχετικό κανονιστικό και νομικό πλαίσιο στην Κύπρο δεν έχει ακόμα διασφαλιστεί ή προσαρμοστεί στις ευρωπαϊκές πρακτικές, γι’ αυτό και υπάρχει καθυστέρηση στην αξιοποίηση της εν λόγω τεχνολογίας.
Ταυτότητα τμήματος
Κύρια διευθυντική ομάδα:
Φίλιππος Λεάνδρου, manager information technology
Χρυστάλλα Παυλίδου, IT systems development manager
Γιαννάκης Βάκης, IT infrastructure manager
Σπύρος Αγρότης, IT technical support manager
Γρηγόρης Γρηγορίου, IT operations manager
Αριθμός εργαζομένων τμήματος πληροφορικής: 204.
Data centers που διατηρεί: Δύο, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με ειδικές γραμμές οπτικών ινών.
Κυριότεροι τεχνολογικοί συνεργάτες: Διεθνείς κολοσσοί, όπως, IBM, Microsoft, Oracle, Cisco, NCR, SAP και MISYS, μέσω τοπικών γραφείων και αντιπροσώπων και τοπικοί παροχείς τεχνολογικών λύσεων. Ακόμα, σχετικά συμβουλευτικά γραφεία, μικρές και μεγάλες εταιρείες πληροφορικής και άλλων συναφών βοηθητικών υπηρεσιών.
Σημαντικότερες τεχνολογίες που διαχειρίζεται:
Η υποδομή πληροφορικής της Τράπεζας Κύπρου βασίζεται σε ένα αξιόπιστο και ασφαλές δίκτυο, με τεχνολογίες που εξασφαλίζουν την επικοινωνία των data centers με τα καταστήματά της και το διαδίκτυο και τα κέντρα δεδομένων όπου υπάρχουν μηχανές υψηλής υπολογιστικής δύναμης, συστήματα δίσκων φύλαξης και ανάκλησης δεδομένων, ασφάλειας και διαδικτυακής προστασίας. Βάσει αυτών των τεχνολογιών λειτουργούν όλες οι κρίσιμες τραπεζικές εφαρμογές, οι βάσεις δεδομένων και οι εφαρμογές εξυπηρέτησης πελατών από το δίκτυο καταστημάτων και από τα άλλα κανάλια ΑΤΜ, κέντρα τηλεξυπηρέτησης, internet και κινητές συσκευές. Πρόσθετα, ένα άλλο data warehouse προσφέρει δυνατότητες επιχειρηματικής ευφυΐας μέσω τεχνικών αναλύσεων σημαντικού όγκου ιστορικών δεδομένων, που συλλέγονται σε κάθε χρονική στιγμή.
Βασικότερη τεχνολογική επένδυση των τελευταίων χρόνων:
Οι επενδύσεις που έγιναν για την απορρόφηση των εργασιών, των συστημάτων, των υποδομών και του πελατολογίου της Λαϊκής Τράπεζας το 2013 - 2014.
Μεγαλύτερη καθημερινή πρόκληση
Σήμερα οι πελάτες επιζητούν 24ώρη πρόσβαση στους λογαριασμούς τους μέσω των κινητών συσκευών τους. Έτσι, το πιο σημαντικό είναι η διατήρηση των συστημάτων σε συνεχή, απρόσκοπτη και ομαλή λειτουργία. Παράλληλα, η χρήση τεχνολογιών, όπως internet και mobile, δημιουργεί την ανάγκη ασφάλειας και προστασίας συστημάτων και πληροφοριών, κάτι για το οποίο η τράπεζα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη και επενδύει σημαντικά.
Για ένα σωστό τμήμα πληροφορικής
Ιστορικά οι υπηρεσίες πληροφορικής εξελίχθηκαν γύρω από έναν πυρήνα δράσεων, που εξασφάλιζε ασφάλεια, εγκυρότητα και διαθεσιμότητα της πληροφορίας. Σήμερα οι δράσεις αυτές πρέπει να συμπληρώνονται από νέες αρχές και ένα οργανωτικό επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης, που να είναι ικανό να εξασφαλίζει τη σύγκλιση με τις στρατηγικές του οργανισμού, την αποτελεσματική διακυβέρνηση των πόρων, την έρευνα, την καινοτομία και την υιοθέτηση νέων τακτικών και τεχνολογιών.