Avocarrot: Έτσι έκλεισε το deal $20 εκατ. με την γερμανική Glispa
13:48 - 23 Σεπτεμβρίου 2016
Το μεγαλύτερο exit που έχει γίνει σε startup με βάση την Ελλάδα είναι γεγονός. Τέσσερα νέα παιδιά από την Κύπρο είδαν τους κόπους και τις θυσίες τους να ανταμείβονται, με την ένταξη τους σε μια πολυεθνική εταιρεία. Ο Κωνσταντίνος Χρίστου, ο Γιώργος Ηρακλέους, ο Γιώργος Μακκούλης και ο Παναγιώτης Παπαγεωργίου, φίλοι από το κολέγιο και τον στρατό, λίγο πριν πατήσουν τα 30 τους, κατάφεραν και πούλησαν την Avocarrot στην Glispa Global Group έναντι 20 εκατ. δολαρίων.
Η συγκεκριμένη συμφωνία σίγουρα αλλάζει τα δεδομένα για την εταιρεία τους, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο του mobile advertising με ειδίκευση στη native διαφήμιση, καθώς πλέον εντάσσεται σε μια ένα δίκτυο με παρουσία σε περισσότερες από 180 χώρες με συνεχή εξέλιξη, καθώς η Glispa με έδρα το Βερολίνο συγκαταλέγεται στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες του INC. 500 και μόνο τυχαία εταιρεία δεν είναι. Παράλληλα αλλάζει η ζωή τους, όχι όμως και ο τρόπος που δουλεύουν και παθιάζονται με αυτό που κάνουν. Όπως εξηγεί ο Κωνσταντίνος στο FortuneGreece.com, όλοι στην ομάδα νοιώθουν ενθουσιασμένοι με τη συμφωνία, αλλά και περήφανοι που κατάφεραν να πείσουν την Glispa να επενδύσει στην Ελλάδα και να διατηρήσει τη βάση της Avocarrot στην Αθήνα, ενισχύοντας με νέες θέσεις εργασίας την όλη προσπάθεια.
Πώς φτάσαμε όμως στην εξαγορά;
«Τον Μάιο παρουσιάσαμε τις δραστηριότητες της Avocarrot στο Internet Week, στο συνέδριο DNS στη Νέα Υόρκη, στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 300 CEO εταιρειών. Μέσα στους μόλις δύο μήνες, επτά εταιρείες ήρθαν σε επαφή μαζί μας. Αξιολογήσαμε τις προτάσεις τους. Από τις εταιρείες που ενδιαφέρθηκαν, ταιριάξαμε στα περισσότερα και κυρίως στη κουλτούρα, στο όραμα και στις ανάγκες που θέλαμε να καλύψουμε εκείνη τη στιγμή με τη Glispa. Αν δεν μπορείς να δουλέψεις καλά με τον άλλο, δεν μπορείς να προχωρήσεις» αναφέρει στο FortuneGreece ο Κωνσταντίνος.
Σίγουρα η παρουσία στο συγκεκριμένο event έπαιξε ρόλο, όμως η Avocarrot είχε ήδη καταφέρει να ενισχύσει την παρουσία της στο κομμάτι του mobile advertising, καθώς η τεχνολογική της πλατφόρμα αποτελεί ένα marketplace για τέτοιες διαφημίσεις, με οφέλη για τους δημιουργούς περιεχομένου (κινητές εφαρμογές) και τους διαφημιζόμενους με 17x καλύτερη ανταπόκριση από τα παραδοσιακά banners, καλύτερη οικονομική απόδοση και εμπειρία για το χρήστη. Η εταιρεία έχει φτάσει να διαχειρίζεται περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια mobile ad impressions μηνιαίως, ενώ συνεργάζεται με 3.500 εφαρμογές και έχει ήδη καλό όνομα στην αγορά.
Στην πράξη αυτό που πέτυχε η startup είναι να βοηθά τους δημιουργούς εφαρμογών για Smartphones να βγάλουν χρήματα μέσα από διαφημίσεις που παίρνουν τη μορφή και την εμφάνιση του περιεχομένου της εκάστοτε εφαρμογής (Native Ads). Με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες κάνουν περισσότερα κλικ στις διαφημίσεις, χωρίς αυτές να ενοχλούν τους χρήστες της εφαρμογής με άσχημες διαφημίσεις, όπως στην περίπτωση των banners. Παράλληλα, σε παρόμοιες γραμμές με την Google, η Αvocarrot έχει δημιουργήσει και μια πλατφόρμα όπου γίνεται προγραμματιστικά η αγοραπωλησία διαφημίσεων. Οι διαφημιζόμενοι δίνουν τις προσφορές τους και σε πραγματικό χρόνο ο διαφημιστής με τη μεγαλύτερη προσφορά δείχνει τη δική του διαφήμιση στον τελικό χρήστη.
«Εμείς βοηθάμε τον χρήστη, δεν τον ενοχλούμε. Και εκεί κερδίσαμε, καθώς κάναμε πιο φιλικό το περιεχόμενο για τους χρήστες των apps και με αυτό τον τρόπο αυξήσαμε τα έσοδα των publishers. Μοιάζει με αυτό που κάνουν Facebook, Twitter και Pinterest, αλλά εμείς προσφέρουμε τις δικές μας υπηρεσίες για εκείνες τις εφαρμογές που δεν έχουν τις πηγές που έχει π.χ το Facebook να δημιουργήσουν και να κάνουν optimize τις διαφημίσεις τους» αναφέρει ο Κωνσταντίνος.
«Τι είδε σε εμάς η Glispa»
Η παραπάνω τεχνολογία ήταν και ο βασικός λόγος που τράβηξε το ενδιαφέρον της Glispa, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο, καθώς η Avocarrot μπορεί να προσφέρει άμεσα υπεραξία σε μια εταιρεία που έχει χτίσει ένα μεγάλο δίκτυο διαφημιζόμενων, στο οποίο μπορεί να «κουμπώσει» άμεσα η δική τους τεχνολογία. Επίσης ένας ακόμα παράγοντας είναι ότι η ελληνική startup συνεργάζεται ήδη με μεγάλα διαφημιστικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο με κύριες αγορές τις ΗΠΑ, τη Δυτική Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική. «Στο native και στο programmatic επίπεδο είμαστε πολύ δυνατοί και έχουμε πετύχει καλή διασπορά. Μιλάμε για περισσότερες από 3.500 εφαρμογές σε κινητά που χρησιμοποιούν την τεχνολογία μας, εκ των οποίων το 40% είναι στις ΗΠΑ, ένα 20 – 25% στη Δυτική Ευρώπη και ένα 8 – 10% Λατινική Αμερική» τονίζει ο Κωνσταντίνος.
Το τρίτο στοιχείο είναι ότι η Glispa με αυτή την εξαγορά εντάσσει στην εταιρεία 17 ειδικούς, που θα την ενισχύσουν σε έναν τομέα που την ενδιαφέρει άμεσα. «Είμαστε μόλις 17 άτομα, αλλά η δουλειά που βγάζουμε και το μέγεθος της αγοράς που εξυπηρετεί αντιστοιχεί σε εργασία 150 – 200 ατόμων. Από εμάς παίρνουν αυτό που τους λείπει σε τεχνολογικό επίπεδο, ενώ εμείς από την πλευρά μας μπορούμε πλέον να βασιστούμε σε ένα δίκτυο με περισσότερους από 100 πωλητές, το οποίο από αύριο κιόλας θα προωθήσει την πλατφόρμα μας».
Τι περιλαμβάνει η εξαγορά και ποια είναι τα επόμενα βήματα
Η συμφωνία εξαγοράς ύψους 20 εκατ. δολαρίων μπαίνει άμεσα σε εφαρμογή. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η πλατφόρμα Avocarrot exchange θα ενοποιηθεί με την πλατφόρμα Ampiri της Glispa, για την καλύτερη οικονομική απόδοση των native διαφημίσεων για τους δημιουργούς κινητών εφαρμογών. Οι τέσσερις συνιδρυτές της Avocarrot καθώς και 14 ακόμα μέλη της ομάδας της θα ενσωματωθούν στην ομάδα της Ampiri. «Νοιώθω περήφανος γιατί διαπραγματευτήκαμε και πετύχαμε να κρατήσουμε τα γραφεία μας στην Αθήνα. Τους πείσαμε ότι στην Ελλάδα υπάρχει πολύ ταλέντο και άνθρωποι που δουλεύουν σκληρά και πετυχαίνουν τους στόχους τους. Θέλουμε η Glispa να δημιουργήσει το δικό της hub στην Αθήνα και μπορώ να πω ότι τους επόμενους μήνες θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 70 νέες θέσεις εργασίας. Επίσης θα μεταφερθούμε σε νέα γραφεία και η Glispa θα επενδύσει εδώ» αναφέρει ο Κωνσταντίνος. Ακόμα επισημαίνει ότι η υποδοχή τους στα κεντρικά γραφεία της Glispa στο Βερολίνο ήταν πολύ θερμή, με παρουσίαση της ομάδας σε όλη την οικογένεια του ομίλου, του οποίου θεωρούνται πλέον μέλη, καθώς όπως λέει, «μας πιστεύουν πολύ». Αυτό επιβεβαιώνουν και οι δηλώσεις άλλωστε το Ιδρυτή και CEO της Glispa Global Group μετά την εξαγορά.
«Η Avocarrot φέρνει άμεση αξία στο Glispa Global Group και μαζί προσφέρουμε μια από τις κορυφαίες, ανεξάρτητες λύσεις στον χώρο της native διαφήμισης. Μετά από δύο εξαγορές αυτό τον χρόνο και το λανσάρισμα της πλατφόρμας Ampiri, είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε όσους αναπτύσσουν εφαρμογές να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους» ανέφερε ο Gary Lin.
Μάλιστα για αυτό τον λόγο, εκτός από την αύξηση που θα δουν στις αποδοχές τους όλοι οι εργαζόμενοι της Avocarrot μετά την εξαγορά, η ελληνική startup πέτυχε και τα 17 της μέλη να αποκτήσουν και μετοχική συμμετοχή στο νέο σχήμα (!), απαραίτητος όρος για να κλειδώσει το deal, όπως εξηγεί ο Κωνσταντίνος. «Επικρατεί ενθουσιασμός όχι μόνο για το χρηματικό τίμημα της συμφωνίας, αλλά κυρίως για τις νέες προοπτικές που ανοίγονται και για αυτό που θα ακολουθήσει».
Φυσικά εκτός από τις δύο εταιρείες που θα κερδίσουν από τις συνέργειες που αναπτύσσονται μετά την εξαγορά, πολλαπλά κερδισμένοι βγαίνουν και οι επενδυτές που στήριξαν την Avocarrot από την αρχή, μερικοί από τους οποίους θα βγάλουν ακόμα και 11 φορές τα χρήματα που επένδυσαν, πιστεύοντας στην ομάδα και στη τεχνολογία τεσσάρων νέων παιδιών.
Από τον στρατό στη Κύπρο, στη Silicon Valley
Γυρίζοντας όμως πίσω τον χρόνο στη συζήτηση με τον Κωνσταντίνο, διαπιστώνει ότι η πορεία μόνο εύκολη δεν ήταν. Η ζωή ενός επιχειρηματία είναι γεμάτη με άγχος, αποτυχίες και επιτυχίες, τις οποίες πρέπει να διαχειρίζεται.
«Αν με ρωτούσες 3 μήνες πριν την εξαγορά τι θα κάναμε ακριβώς, δεν μπορούσα να σου πω. Τα τρία χρόνια που η εταιρεία δραστηριοποιείται αυτό που έμαθα είναι να χαίρομαι λιγότερο για μικρά βήματα και να στενοχωριέμαι επίσης λιγότερο κάθε φορά που αντιμετωπίζαμε προβλήματα. Στην αρχή για παράδειγμα, όταν ξεκινήσαμε να κάνουμε εφαρμογές, δεν μας έβγαιναν καθώς δεν μπορούσαν να αξιοποιηθούν εμπορικά. Αποφασίσαμε από το 2015 και μετά να επενδύσουμε τον χρόνο μας στη τεχνολογία που αναπτύξαμε, καθώς είδαμε ότι λειτουργεί και μπορεί να φέρει αποτελέσματα και για τους διαφημιζόμενους και για τις εφαρμογές και για τον τελικό χρήστη στο κομμάτι του mobile advertising» λέει ο Κωνσταντίνος.
Όλα άλλαξαν από τον Γενάρη του 2016, όταν και το προϊόν απέκτησε συγκεκριμένο προσανατολισμό. «Αρχίσαμε να τρέχουμε με ρυθμό ανάπτυξης 15- 25% τον μήνα. Το καινούργιο μας προϊόν δούλευε. Ποιος δεν θέλει να βγάζει περισσότερα χρήματα, χωρίς να ενοχλεί τους χρήστες τους; Μετά από ένα διάστημα, ως μια ευέλικτη ομάδα φτάσαμε να είμαστε μπροστά από την αγορά» θυμάται ο Κωνσταντίνος.
Σημείο καμπής για την Αvocarrot, το οποίο και άλλαξε τα δεδομένα, ήταν και η ανάδειξη της από τη Google for Entrepreneurs μεταξύ των 8 καλύτερων εταιρειών (most promising startups) εκτός ΗΠΑ, η οποία τους άνοιξε τη πόρτα για τη Silicon Valley. Εκεί θα γνωρίσουν σημαντικούς entrepreneurs και επενδυτές, που ενδιαφέρονται για τη δουλειά τους, και μέχρι τότε έβλεπαν μόνο στις σελίδες των περιοδικών. «Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι τόσο απλοί είναι κάποιοι άνθρωποι που διαχειρίζονται δισεκατομμύρια. Αποκτάς τεράστιο σεβασμό για ότι κατάφεραν και για το πόσο ταπεινοί είναι» αναφέρει ο Κωνσταντίνος.
Θα ακολουθήσει ακόμα μια διάκριση ως «Next Big Thing» στο συνέδριο Αd:Τech ανάμεσα σε 100 υποψήφιους, αλλά και η ένταξη στο δίκτυο της Endeavor τον Μάρτιο του 2016 στο διεθνές πάνελ επιλογής στο Ντουμπάι, ως επιβράβευση για μια κοινή πορεία 4 ατόμων που ξεκίνησε από τον στρατό στην Κύπρο, συνεχίστηκε στο Λονδίνο για σπουδές και έπειτα και στο επιχειρείν. «H ένταξη στη παγκόσμια οικογένεια της Endeavor είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Αποκτάς πρόσβαση σε ένα μεγάλο δίκτυο από μέντορες και ανθρώπους της αγοράς, συνεργάτες, πελάτες και επενδυτές. Η διαδικασία ατή λειτούργησε σαν προθάλαμος που θα μας βοηθήσει στην ένταξη μας σε μια πολυεθνική εταιρεία».
Οι προοπτικές μιας τεράστιας αγοράς
H αγορά των Native Mobile Ads σήμερα κυμαίνεται στα 9 δισ. δολ. και αναμένεται να φτάσει το 2017 τα 40 δισ. δολάρια και σε λίγα χρόνια τα 100 δισ. δολάρια. Όπως επισημαίνει ο Κωνσταντίνος το κινητό είναι η συσκευή με το μεγαλύτερο engagement από την πλευρά του χρήστη, καθώς πλέον έχει γίνει προέκταση του χεριού μας, και αυτό φυσικά είναι ένας λόγος που δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητες τις μεγάλες εταιρείες. «Το κινητό είναι διαφορετικό. Είναι κάτι το προσωπικό. Πρέπει να σέβεσαι τον χρήστη. Η αγορά μεγαλώνει γιατί ακόμα και όταν βλέπουμε τηλεόραση, είμαστε καρφωμένοι στο κινητό μας. Τι καλύτερο λοιπόν μέσο και κανάλι για τους διαφημιζόμενους να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους. Εμείς δημιουργήσαμε ένα υγιές κανάλι για αυτόν τον σκοπό».
ΠΗΓΗ: fortunegreece.com