Στόχος να καταστεί η Κύπρος κέντρο διανομής πακέτων
07:30 - 02 Σεπτεμβρίου 2016
Δρομολογείται ο διάλογος με τις συντεχνίες των υπαλλήλων στα Κυπριακά Ταχυδρομεία ώστε μέχρι το τέλος του 2016 να υπάρξει συμφωνία με το Υπουργείο Μεταφορών και εντός του 2017 να κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή με το οποίο θα αποκρατικοποιούντα τα ταχυδρομεία μέσω της ίδρυσης ιδιωτικής εταιρείας με μοναδικό μέτοχο το Κράτος.
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο υπουργός Μεταφορών, Μάριος Δημητριάδης, επισήμανε πως με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα τα ταχυδρομεία, τα οποία αποτελούν τμήμα του Υπουργείου, δεν έχουν την απαραίτητη αυτονομία και ευελιξία για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα.
Κύριοι παράγοντες για την αδυναμία των Κυπριακών Ταχυδρομείων να είναι ευέλικτα και να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις ιδιωτικές εταιρείες, αποτελούν το κόστος προσωπικού το οποίο απαριθμεί πέραν των 600 ατόμων, η μειωμένη παραγωγικότητα και το ωράριο λειτουργίας (ωράριο Δημοσίου).
Πρόσφατα το Υπουργικό Συμβούλιο έδωσε τη συγκατάθεση του για τη δημιουργία ιδιωτικής εταιρείας, με βάση και τις εισηγήσεις που καταγράφονται στην μελέτη που διενήργησε η PwC.
Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε πως «Έχουμε δρομολογήσει το διάλογο με τις συντεχνίες για να δούμε πως θα προχωρήσουμε σε σχέση με αυτό. Οι συντεχνίες για παράδειγμα αντιπροτείνουν τη δημιουργία οργανισμού δημοσίου δικαίου».
«Σίγουρα για να μπορέσουν να γίνουν κατά την άποψη μου τα ταχυδρομεία βιώσιμα θα πρέπει να γίνουν δύο πράγματα. Θα πρέπει να μειωθεί το κόστος λειτουργίας και θα πρέπει να αλλάξει το μείγμα των δεξιοτήτων που έχει το προσωπικό», πρόσθεσε ο υπουργός.
Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε πως καταβάλλεται προσπάθεια για επέκταση των υπηρεσιών που προσφέρουν τα ταχυδρομεία, πέραν της παραδοσιακής διανομής αλληλογραφίας. «Για να καταστεί εφικτό χρειάζεται ένα διαφορετικό μείγμα δεξιοτήτων, οπόταν με την αυτονόμηση προσπαθούμε να πετύχουμε δύο πράγματα. Και τη μείωση του κόστους λειτουργίας, αλλά και να παράγουμε πιο αποτελεσματικά τις επιπρόσθετες υπηρεσίες αναβαθμίζοντας την ποιότητα του προσωπικού μας».
Την ίδια ώρα, ο υπουργός διαβεβαίωσε πως με την αυτονόμηση των ταχυδρομείων θα εξακολουθήσουν να παρέχονται οι υπηρεσίες ΚΕΠΟ (Κέντρα Πολίτη), ενώ πολύ σύντομα αναμένεται να ανοίξουν ακόμη τρία ΚΕΠΟ σε Αγρό, Κακοπετρία και Λεύκαρα. Στόχος των ταχυδρομείων, όπως είπε, δεν είναι να υποκαταστήσουν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη, αλλά να αυξηθούν τα σημεία από τα οποία μπορούν να εξυπηρετούνται οι πολίτες.
Πρόσθετες υπηρεσίες
Διερεύνηση για επέκταση των υπηρεσιών που παρέχουν τα Ταχυδρομεία πραγματοποιεί το Υπουργείο μεταφορών με επίκεντρο την ανάπτυξη του δικτύου παράδοσης πακέτων, καθώς ο εν λόγω τομέας παρουσιάζει αύξηση τα τελευταία χρόνια. Στόχος, ανέφερε ο κ. Δημητριάδης, είναι όπως στο μέλλον να χρησιμοποιείται η Κύπρος ως κέντρο διανομής πακέτων στην ευρύτερη περιοχή.
«Η κατεύθυνση των ταχυδρομείων είναι να διευρυνθεί οι εργασίες που προσφέρονται, ώστε να μπορέσουμε να αναπληρώσουμε στο βαθμό που γίνεται την απώλεια της παραδοσιακής δουλειάς και ταυτόχρονα να καταστούν πιο αποδοτικά και να μειωθεί το κόστος. Διαφορετικά εγώ πιστεύω πως εάν δεν γίνουν αυτές οι αλλαγές, δεν έχουν μέλλον τα κυπριακά ταχυδρομεία», κατέληξε ο υπουργός.