Powered by

Διεύρυνση της συνεργασίας στη Ναυτιλία συζήτησαν Κύπρος-Ελλάδα-Μάλτα

Στη Μάλτα πραγματοποιήθηκε η 4η Τριμερής Ναυτιλιακή Συνάντηση Ελλάδας-Κύπρου-Μάλτας, στην οποία συμμετείχαν οι  Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ελλάδας, Θοδωρής Δρίτσας και Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Μάλτας, Joe Mizzi. 

Οι τρεις Υπουργοί είχαν την ευκαιρία, στο πλαίσιο ενός δομημένου διαλόγου, να ανταλλάξουν απόψεις επί  επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων και να επιβεβαιώσουν τη σκοπιμότητα περαιτέρω διεύρυνσης της συνεργασίας των τριών μεγαλύτερων ναυτιλιακών χωρών της Ε.Ε. στον τομέα της ναυτιλίας, τόσο στο πλαίσιο της ΕΕ όσο και του ΙΜΟ ειδικότερα, ενόψει της ανάληψης της Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε. από τη Μάλτα (Α' 6μηνο 2017), για πρώτη φορά στην ιστορία της.

Τα κύρια θεματικά αντικείμενα που συζητήθηκαν κατά τη συνάντηση αφορούσαν τη περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την ψηφιοποίηση και απλοποίηση των ναυτιλιακών διαδικασιών, την κοινωνική διάσταση της ναυτιλίας, την αποτελεσματική εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων, την παρουσίαση των ναυτιλιακών προτεραιοτήτων της Προεδρίας της Μάλτας στο Συμβούλιο της Ε.Ε., την ενδιάμεση Αναθεώρηση της Ευρ. Πολιτικής για τον Τομέα Θαλασσίων Μεταφορών μέχρι το 2018 και την προοπτική της μέχρι το 2020 και συμφώνησαν στην ανάγκη υποστήριξης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η οποία στην τρέχουσα περίοδο παρατεταμένης ύφεσης προβάλει περισσότερο επίκαιρη από ποτέ.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρής Δρίτσας υπογράμμισε την πάγια πολιτική της Ελλάδας για την υιοθέτηση και εφαρμογή διεθνών κανόνων για ποιοτική ναυτιλία μέσω του μοναδικού διεθνούς οργανισμού με την αναγκαία τεχνογνωσία, του ΙΜΟ. Αναφέρθηκε επιπρόσθετα στις προτεραιότητες της Ελλάδας σε συνάρτηση με την προαγωγή του ανθρώπινου κεφαλαίου της ναυτιλίας και την περαιτέρω εξειδίκευσή του, που αποτελεί πρωταρχικό σημείο βιωσιμότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας και την αναβάθμιση των επιπέδων ασφάλειας και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Ο Υπουργός εξέφρασε την πλήρη υποστήριξή του στην πρωτοβουλία της Ευρ. Επιτροπής να αναδείξει το έτος 2017 ως «Ευρωπαϊκό έτος για τη ναυτιλία», γεγονός το οποίο αναμένεται να στρέψει τα φώτα στην ευρωπαϊκή ναυτιλία ως σημαντικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη και ως αναπόσπαστο μέρος του συστήματος μεταφορών της ΕΕ, βελτιώνοντας παράλληλα την εικόνα της ναυτιλίας και του ναυτικού επαγγέλματος.

Τέλος, τόνισε πως η Ελλάδα, ως παραδοσιακά ναυτική χώρα, με σημαντική πλοιοκτησία και ναυτεργασία, αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στο ανθρώπινο κεφάλαιο, στο ναυτικό επάγγελμα και στη διασφάλιση των βέλτιστων συνθηκών διαβίωσης και εργασίας στα πλοία. Οι δράσεις των Διεθνών Οργανισμών και της Ε.Ε., αλλά και οι εθνικές πολιτικές θα πρέπει να ενσκήψουν στο σοβαρό ζήτημα της έλλειψης αξιωματικών για τη στελέχωση του παγκόσμιου στόλου με ολοκληρωμένα μέτρα προσέλκυσης νέων, αναβάθμισης της εκπαίδευσης και σεβασμού του κρίσιμου ρόλου του ναυτικού για τη ναυτιλία και τη ναυτική τεχνογνωσία, σε ένα επάγγελμα με άριστες προοπτικές.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ελλάδας συμμετείχε παράλληλα στη συνάντηση Υψηλού Επιπέδου για τον εορτασμό της 40ης επετείου ίδρυσης του REMPEC (Περιφερειακού Κέντρου Καταπολέμησης Έκτακτων Περιστατικών Θαλάσσιας Ρύπανσης στη Μεσόγειο Θάλασσα) όπου πραγματοποίησε ομιλία επισημαίνοντας ότι: «Βρισκόμενοι αντιμέτωποι με την απειλή της κλιματικής αλλαγής παγκοσμίως και την πρόκληση για την επίτευξη των στόχων της ατζέντας 2030 των Ηνωμένων Εθνών για τη βιώσιμη ανάπτυξη, το REMPEC θα μπορούσε να αποτελέσει μέσο συνένωσης όλων των μεσογειακών κρατών σε μια κοινή προσπάθεια να διασφαλιστεί η βιώσιμη διαχείριση των φυσικών θαλάσσιων και παράκτιων πόρων μας».

Επιπρόσθετα, ο κ. Δρίτσας απέδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον συντονιστικό ρόλο του REMPEC σε συνάρτηση με την εφαρμογή της συμφωνίας Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ για τη δημιουργία Υπο-περιφερειακού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης Αντιμετώπισης Θαλάσσιας Ρύπανσης (Sub-Regional Contingency Plan/SRPC).

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

 

Δειτε Επισης

Γενικό Λογιστήριο: Σημαντικές μεταρρυθμίσεις και σύγχρονα εργαλεία για ενίσχυση διαφάνειας στις δημόσιες συμβάσεις
Εβδομαδιαία κέρδη 1,32 στο ΧΑΚ
Παράταση στις δηλώσεις εισοδήματος με πληροφορίες ελεγχόμενων συναλλαγών
ΚΟΕ: Αναθεώρησε στο 3,5%, από 3,0%, την εκτίμηση του για ανάπτυξη το 2024
Στο Υπουργικό πρόταση για παράταση της υποβολής φορολογικής δήλωσης μέχρι και την 30η Νοεμβρίου
Συνεχίστηκε η ανοδική πορεία του ΣΠΟΔ τον Σεπτέμβριο-Ετήσια αύξηση 1,1%
Οι κύριες προτεραιότητες του Υπ. Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων το 2025-Προϋπολογισμός ύψους €554 εκ.
Φεύγουν με εφάπαξ έως και €113.000 έκαστος 936 δημόσιοι υπάλληλοι το 2025-Πέραν των €430 εκ. για συντάξεις
Νέος γενικός διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών ο Ανδρέας Ζαχαριάδης-Πού πάει ο Γιώργος Παντελή
Η Κύπρος στον δρόμο της ανάκαμψης: Απόλυτη επιτυχία για την 3η ετήσια εκδήλωση ΣΑΑ