Περικλής Έλληνας: To digital marketing είναι το μέλλον
07:40 - 25 Οκτωβρίου 2016
Το ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελεί τη μετεξέλιξη του «παραδοσιακού» μάρκετινγκ, εργαλείο επικοινωνίας το οποίο προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις που το εντάσσουν στην επικοινωνιακή τους στρατηγική. Αυτό δηλώνει σε συνέντευξη του στο InBusinessNews, o γενικός διευθυντής της ImarComms, Περικλής Έλληνας επισημαίνοντας πως αρκετοί οργανισμοί στην Κύπρο διαθέτουν εμπειρία στον εν λόγω τομέα, αλλά δεν γίνεται ορθολογιστική χρήση από τους πλείστους.
Ο Περικλής Έλληνας μιλά για την στρατηγική συνεργασία της ImarComms με το Digital Marketing Institute, για τον κύκλο των εκπαιδευτικών σεμιναρίων που αρχίζουν στις 2 Νοεμβρίου, καθώς επίσης και την εμπειρία του στο digital marketing στην Κύπρο.
Πως προέκυψε η συνεργασία σας με το Digital Marketing Institute (DMI) και ποια είναι η πρόσθετη αξία για την ImarComms μέσα από αυτή τη συνεργασία;
Η συνεργασία μας με το DMI ήταν μέσα στα στρατηγικά μας πλάνα εδώ και καιρό αλλά δεν είχε ωριμάσει η αγορά και ούτε και εμείς ήμασταν απόλυτα έτοιμοι για να την προσεγγίσουμε αναλόγως και να την υλοποιήσουμε άμεσα. Παρόλα αυτά, σε μια κοινή διεθνή μας παρουσία στο εξωτερικό κάναμε τις πρώτες επαφές και τα πράγματα έδειξαν ότι αυτοί ήταν πιο έτοιμοι από εμάς για μια τέτοια συνεργασία, αφού πλέον στη διεθνή τους στρατιγική έθεσαν στόχο να συνεργαστούν με leading digital agencies σε κάθε χώρα παρά με εκπαιδευτικά ιδρύματα, εφόσον ήθελαν να δώσουν μια πιο πρακτική και αποτελεσματική εκπαιδευτική εμπειρία αλλά και να αυξήσουν τους απόφοιτους του DMI σε ολο τον κόσμο. Απ’ ότι φάνηκε ήμασταν ήδη μέσα στα πλάνα τους για την υλοποίηση του στόχου αυτού, που δεν είναι άλλος από το να προσφέρουν μια πιο ποιοτική και λειτουργική γνώση στους επαγγελματίες του Μάρκετινγκ και των Πωλήσεων, που θα τους επιτρέπει να υλοποιήσουν δεξιότητες και εργαλεία στις καθημερινές επαγγελματικές τους προκλήσεις άμεσα, παρά να έχουν ένα θεωρητικό δίπλωμα παρακολούθησης που λίγοι θα μπορούσαν να το αξιολογήσουν και να το αξιοποιήσουν.
Σίγουρα αυτό μας δίνει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα εφόσον έχουμε άμεση πρόσβαση και ενημέρωση για τις αλλαγές στην τεχνολογία και στην προσέγγιση του digital marketing μέσα από αυτές, γιατί η διδακτική ύλη ανανεώνεται κάθε τρίμηνο από το Syllabus Advisory Council του DMI που αποτελείται από τους γίγαντες του digital marketing όπως οι Google, Facebook,Twitter, Linkedin, Microsoft, IBM και Vodafone μεταξύ άλλων. Οπόταν αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι ένα τεραστίο πλεονέκτημα για εμάς και κατ’ επέκταση για τους πελάτες της ImarComms, γιατί θα γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις αλλαγές και τα trends της αγοράς και θα μπορούμε να τις εκεμεταλευτούμε και να τις αξιοποιήσουμε άμεσα προς όφελος τους, αφού πρώτα τις αξιολογήσουμε και προσαρμόσουμε στην τοπική αγορά.
Παράλληλα δίνουμε την ευκαιρία σε πελάτες και συνεργάτες μας, αλλά και σε όλο τον κόσμο, να αξιοποιήσει αυτή την εξαιρετική ευκαιρία αναβάθμισης των δεξιοτήτων και των γνώσεων τους παρακολουθώντας ένα από το 8 προγράμματα του DMI, online ή offline, και παράλληλα αποκτώντας ένα παγκοσμίου κλάσης και αναγνώρισης δίπλωμα που θα τους βοηθήσει να εκτοξεύσουν την καρίερα τους εκεί που πραγματικά μπορούν και εκεί όπου πρακτικά τώρα θα έχουν τις δυνατότητες να το κάνουν.
Τι προγράμματα-σεμινάρια θα προσφέρει η ImarComms σε συνεργασία με το DMΙ;
Η ImarComms θα προσφέρει όλα τα προγράμματα που προσφέρει το DMI ανά το παγκόσμιο αρχίζοντας από το πιο διάσημο και περιζήτητο Professional Diploma in Digital Marketing το οποίο θα ξεκινήσει άμεσα από την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου μεταξύ 18:00-21:00 μ.μ. στις άρτια εξοπλισμένες αίθουσες διδασκαλίας του Πανεπιστημίου Κύπρου και θα συνεχίσει κάθε Τετάρη την ίδια ώρα για δέκα εβδομάδες προσφέροντας 30 ώρες ενημερωτικής και πρακτικής εμπειρίας σε όλους τους τομείς του digital marketing όπως: Digital Strategy & Planning, Social Media, Search & Display Marketing, SEO, PPC Advertising, Analytics, Mobile & Email Marketing.
Ακολούθως, μέσα σε 6 μήνες απο την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παρακαθήσουν σε διεθνώς αναγνωρισμένες εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής μέσω των Pearson Vue examination centers που βρίσκονται σε όλη την Κύπρο για 3 ώρες και εφόσον τις περάσουν με επιτυχία με βαθμολογία 60% και άνω θα λάβουν την διεθνή πιστοποίηση του προγράμματος με το διεθνή δίπλωμα από το Digital Marketing Institute.
Με τον ίδιο τρόπο επαγγελματίες του χώρου αλλά και επίδοξοι φοιτητές ή επαγγελματίες, μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στα υπόλοιπα προγράμματα που θα προσφέρουμε όπως Specialized Diplomas in: Digital Strategy & Planning, Search Marketing, Mobile Marketing, Social Media Marketing, Social Media Selling, που κατατάσονται στην Βαθμίδα 5 του European Qualifications Framework, αλλά και πιο εξειδικευμένα και ανώτερα προγράμματα όπως το Post Graduate Diploma in Digital Marketing και το Masters in Digital Marketing που κατατάσωνται στις βαθμίδες 7 και 8 αντίστοιχα του European Qualifications Framework (Ευρωπαϊκή κλίμακα αναγνώρισης διπλωμάτων). Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε στην ιστοσελίδα της ImarComms όπου μπορείτε να κατεβάσετε το Brochure του κάθε προγράμματος.
Παράλληλα τα πιο πάνω διπλώματα μπορούν να παρακολουθηθούν και online στην χρονική ευχέρεια και διευκόλυνση του κάθε πιθανού εκπαιδευόμενου που δεν έχει το χρόνο να παρακαθήσει σε αίθουσα διδασκαλίας.
Σε πρώτη φάση το Professional Diploma in Digital Marketing θα διδάσκεται από πολύπειρους εκπαιδευτές, απόφοιτους του DMI, που δραστηριοποιούνται στην τοπική αγορά και έχουν τεράστια γνώση και εμπειρία στο χώρο του digital marketing και στην διεξαγωγή και παράδοση πρακτικών σεμιναρίων για την εν λόγω ενότητα. Μιλούμε για ιδρυτές και διευθυντές εταιριών με σημαντικούς πελάτες σε Κύπρο και το εξωτερικό που είναι πολύ καλοί γνώστες του αντικειμένου. Ανάμεσα τους είναι ο Ευάγγελος Κουτρουζάς, απόφοιτος και Qualified Trainer του DMI, κάτοχος ΜΒΑ, Ebusiness Consultant & Co-founder of Qmmerce-Digital Consultation Agency, με 26 χρόνια απαράμμιλης εμπειρίας στο χώρο, ο Γιάννης Στεφάνου, απόφοιτος και Qualified Trainer του DMI, κάτοχος ΜSc, Executive Director & Co-founder of Qmmerce-Digital Consultation Agency, με 16 χρόνια αφοσίωσης και εμπειρίας στο χώρο και o υποφαινόμενος, απόφοιτος και Qualified Trainer του DMI, κάτοχος ΜΒΑ, Founder & Managing Director της ImarComms-Digital Marketing Agency, με 16 χρόνια πολύπλευρης εμπειρίας στο χώρο. Η επιλογή των εκπαιδευτών με βάση τις γνώσεις, την εμπειρία και την επιτυχία στο χώρο επιβαιβεώνει έμπρακτα την αφοσίωση μας στην ποιότητα, την πρακτική προσέγγιση και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής εμπειρίας με ζωντανά και τοπικά παραδείγματα πάντα σε συνεννόηση με το DMI.
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα παραχωρείται στους συμμετέχοντες οποιοδήποτε πιστοποιητικό; Εάν ναι ποιας αναγνώρισης τυγχάνει το εν λόγω πιστοποιητικό;
Σίγουρα όπως αναφέραμε και πιο πάνω ένα από τα δυνατά σημεία των παγκοσμίων προγραμμάτων του DMI που θα προσφέρουμε είναι και το Global Certification in Digital Marketing μετά από εξετάσεις από το πλέον αναγνωρισμένο διεθνές πρότυπο πιστοποίησης στον κλαδο του Digital Marketing - το Digital Marketing Institute - με παρουσία σε 80 χώρες και πάνω από 17,000 απόφοιτους.
Πως θα χαρακτηρίζατε από την εμπειρία σας το ψηφιακό marketing στην Κύπρο και ποια τα περιθώρια βελτίωσης που υπάρχουν;
Το Digital Marketing στην Κύπρο υφίσταται και αναπτύσεται τα τελευταία 6-7 χρόνια με γοργούς ρυθμούς, ειδικά τα τελευταία 2 χρόνια της μετά-κρίσης εποχής, όπου σιγά σιγά οι εταιρίες έχουν επιστρέψει στους κανονικούς ρυθμούς ανάπτυξης και προβολής βασισμένοι σε επιχειρησιακές στρατηγικές και πλάνα μάρκετινγκ. Παρόλα αυτά είμαστε ακόμη σε πολύ αρχικά στάδια, αφού δεν υπάρχει η ανάλογη γνώση και κατανόηση στην αγορά των τεχνικών και των στρατηγικών του Digital Marketing σε ολόκληρο τους το φάσμα, που είναι μεγάλο, και πιο σημαντικό η κατανόηση και ανάλυση των statistical & analytical data που απορρέρουν από κάθε ενέργεια για να μπορέσει να δημιουρθηγεί και να προσαρμοστεί πάνω σε αυτά μια ψηφιακή στρατιγική η οποία να συνάδει και να υποστήρίζει το marketing plan και κατ επέκταση το business plan κάθε οργανισμού. Οπόταν έχουμε δρόμο ακόμα και ήδη κάποιοι οργανισμοί το έχουν συνειδητοποιήσει έγκαιρα και επενδύουν συνυδυτά στον τομέα αυτό εκμεταλευόμενοι την καθυστέρηση των υπολοίπων.
Υπάρχει διαδεδομένη χρήση του ψηφιακού marketing στην Κύπρο; Χρησιμοποιείται περισσότερο σε ορισμένους τομείς;
Ναι σίγουρα. Οι πλείστοι οργανισμοί έχουν αρκετές εμπειρίες στον τομέα αυτό και συνεχώς τις αναπτύσσουν και τις αναβαθμίζουν. Περισσότερο όμως είναι στον τομέα των Social Media που είναι και ο πιο διαδεδομένος τομέας, που όμως δεν δουλεύεται και τόσο ορθολογικά από τους πλείστους. Βασικά τα social channels πρέπει να αναπτύσσονται σαν επιπλέον κανάλια πωλήσεων και ποιοτικής επικοινωνίας με τον καταναλωτή. Συνήθως γίνονται κανάλια ανακοινώσεων και επαναλαμβανόμενου content από την ιστοσελίδα και άλλων μέσων του οργανισμού με αποτέλεσμα να μην δίνουν κάποια περισσότερη αξία ή πληροφορία στον καταναλωτή στη μορφή που την εκτιμά και είναι συνηθισμένος να την αποδέχεται. Οι εταιρίες που ασχολούνται με e-shops έχουν σίγουρα περισσότερη επίγνωση των πιο πάνω και επικεντρώνονται περισσότερο στο ‘content for action’ παρά στο ‘content for attraction’.
Ποιο είναι το μέλλον του ψηφιακού marketing τόσο στην Κύπρο όσο και στις χώρες τις οποίες έχετε εμπειρία;
To ψηφιακό Marketing είναι το μέλλον. Είναι το μέλλον και η φυσιολογική μετεξέλιξη του ‘παραδοσιακού’ marketing και της επικοινωνίας όπως την ξέρουμε και είναι κάτι το αναπόφευκτο. Οπόταν είτε το βάζουμε από τώρα στην εταιρική και επικοινωνιακή μας στρατηγική κερδίζοντας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων που καθυστερούν, είτε αφηνόμαστε στην ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας να μας συνεπάρει χωρίς να έχουμε κανένα έλεγχο και ρόλο, παραμένοντας παθητικοί δέκτες και παντοτινοί followers αντί δημιουργοί και leaders της τεχνολογίας και της μετεξέλιξης του Marketing μέσα από αυτή και με αυτή.