Powered by

CNBC: Πολιτικοί τρίγμοι πίσω από το σκάνδαλο της VW

Η Volkswagen "δεν θα είναι η ίδια εταιρεία", προειδοποίησε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Wolfgang Schaeuble, αποτυπώνοντας την πρόκληση της ανάκτησης της αξιοπιστίας που προβάλλει ενώπιον της ίδιας της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και των πολιτικών, μετά από το σκάνδαλο που ξέσπασε προσφάτως.

Την πρόκληση αυτή διατυπώνει και σε δημοσίευμά του το CNBC που παρατηρεί πως η τύχη της VW - και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού - βρίσκεται, τώρα περισσότερο από ποτέ, στα "χέρια" των πολιτικών. Πράγματι, οι πολιτικοί θα βρεθούν υπό καθεστώς πίεσης, τόσο σε εγχώριο, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να αναγκάσουν την εταιρεία - και ίσως και ολόκληρο τον κλάδο της βιομηχανίας αυτοκινήτου - να "πληρώσει" για τη χειραγώγηση των στοιχείων εκπομπών ρύπων, μέσω του "πειραγμένου" λογισμικού που βρέθηκε τοποθετημένο στα αυτοκίνητά της.

"Θα είναι στο χέρι των πολιτικών να ζυγίσουν τον αντίκτυπο στη δημόσια υγεία με το μέλλον της βιομηχανίας", υπογράμμισαν αναλυτές της Credit Suisse, διαπιστώνοντας πως οι ενέργειες της VW έχουν φέρει σε αδύναμη θέση ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου. 

Το δίλημμα που θα κληθούν να λύσουν οι πολιτικοί στη Γερμανία θα είναι τεράστιο, δεδομένου πως η βιομηχανία αυτοκινήτου ασκεί σημαντική επιρροή στα πολιτικά δρώμενα της χώρας, καθώς είναι ο κλάδος που παράγει τα μεγαλύτερα έσοδα στη Γερμανία.

Ενδεικτική του στενού δεσμού που συνδέει αυτοκινητοβιομηχανία και πολιτική ζωή στη Γερμανία είναι και η επαγγελματική πορεία του Matthias Wissmann που από υπουργός Μεταφορών στο κόμμα της Angela Merkel, τώρα κατέχει τη θέση του προέδρου της γερμανικής Ένωσης των Αυτοκινητοβιομηχανιών, Verband der Automobilindustrie.

Παράλληλα, το κράτος της Κάτω Σαξονίας κατέχει περίπου το 20% των μετοχών της VW, και οι αντιπρόσωποί της στο Δ.Σ. της εταιρείας, έχουν συχνά μεγάλη δύναμη στα πολιτικά της χώρας. Αυτή η "βολική" σχέση, όμως, ενδέχεται να οδεύει προς το τέλος της. Οι αντιπρόσωποι της Κάτω Σαξονίας στο Δ.Σ. της VW δεσμεύτηκαν να λάβουν ταχεία δράση για την παρανομία της εταιρείας, ενώ ενόψει και των εκλογών το 2017 κανείς δεν θέλει να φανεί ήπιος απέναντι στη διαφθορά. 

Ωστόσο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η απόφαση των ρυθμιστικών αρχών να επικεντρωθούν περισσότερο στο διοξείδιο του άνθρακα, παρά στο διοξείδιο του αζώτου, μπορεί να αποδειχθεί εκ των υστέρων ευνοϊκή για τη VW. Η Merkel, πριν από δύο χρόνια, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην άσκηση πίεσης, σε παρασκηνιακό επίπεδο, ενάντια στον καθορισμό αυστηρότερων στόχων για τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη. Ο πρώην υπουργός Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, Norman Baker, υποστήριξε πως ο πρωθυπουργός της χώρας, David Cameron, άλλαξε τη στάση του, μετά από την έκκληση της Μέρκελ για "εύνοια".

Όπως σημειώνει το CNBC, ενδεχομένως απειλούνται και οι διεθνείς σχέσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Γερμανίας, εάν η Αμερική συνεχίσει να "σφίγγει τα λουριά", μέσω διώξεων σε βάρος της VW.

Η στοχοποίηση μιας εταιρείας με σχετικά μικρή βάση στις ΗΠΑ, μπορεί να είναι η εύκολη λύση. Όπως υπενθυμίζεται στο δημοσίευμα, το καταστροφικό ατύχημα της BP στον κόλπο του Μεξικό - για το οποίο η εταιρεία, πέντε χρόνια μετά, πληρώνει ακόμη - ήταν ακριβώς αυτό: Ένα ατύχημα. Αν τα στελέχη της VW, λοιπόν, έχουν σκοπίμως παραποιήσει τις εκπομπές ρύπων, οι περιβαλλοντικές και πολιτικές συνέπειες θα μπορούσαν να λάβουν πολύ χειρότερη μορφή από τα πρόστιμα.

ΠΗΓΗ: Capital.gr

Δειτε Επισης

Ebury: Tο δολάριο παραμένει ανεπηρέαστο παρά τη μεγάλη μείωση των επιτοκίων από τη Fed
Χρυσός: Νέο υψηλό ρεκόρ με το βλέμμα στις επόμενες κινήσεις της Fed
Σε νέο υψηλό ρεκόρ η ανεργία στην Κίνα-Τα ποσοστά σε νέους και σε αστικές περιοχές
Συμφωνία στο Κογκρέσο για να αποφευχθεί προεκλογικό «shutdown» στις ΗΠΑ
Στο 100% του ΑΕΠ το βρετανικό δημόσιο χρέος-Για πρώτη φορά από τη δεκαετία ‘60
Bundesbank: Προειδοποιεί για συρρίκνωση της γερμανικής οικονομίας το τρέχον τρίμηνο
Brexit: Ο «έντονος και συνεχιζόμενος αποπνικτικός αντίκτυπος» στη βρετανική οικονομία
Σταθερά στο 50% τα επιτόκια στη Τουρκία-Για έκτο συνεχόμενο μήνα
Αμετάβλητο στο 5% το επιτόκιο της Τράπεζας της Αγγλίας-Πάνω από το στόχο του 2% ο πληθωρισμός
Πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία-Σκιά στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου