Facebook και Twitter: Μια ιστορία δύο διαφορετικών IPOs

Η ένταξή του Facebook στο χρηματιστήριο πέρασε από διάφορα ευτράπελα. Μια εβδομάδα πριν από την αρχική δημόσια προσφορά (Ιnitial Public Offering-IPO)  του Μάη 2012, η General Motors απέσυρε από το Facebook τον προϋπολογισμό 10 εκατομμυρίων δολαρίων με τη δικαιολογία ότι οι διαφημίσεις του δεν είχαν αποτέλεσμα. Η κίνηση αυτή φόβισε τους επενδυτές, ότι το Facebook δεν απέδιδε αρκετά χρήματα από τις διαφημίσεις κινητών.

Η μέρα ένταξής του στο χρηματιστήριο, συνοδεύτηκε από τεχνικές δυσλειτουργίες του Nasdaq που καθυστέρησαν την εισαγωγή, δημιουργώντας μαζική σύγχυση μεταξύ των εμπορευομένων. Η μετοχή έκλεισε στα 38,23 δολάρια, αυξημένη κατά λιγότερο από 1% απ’ όσο είχε τιμολογηθεί.

Η δημόσια πρόταση του ανταγωνιστή του Facebook για διαφημιστική δαπάνη και ακροατήριο, του Twitter, δεν μπορούσε να ήταν πιο διαφορετική. Όταν το Twitter εντάχθηκε στο χρηματιστήριο το Νοέμβριο του 2013, η αρχική δημόσια προσφορά εξελίχθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα με τη μετοχή του να κλείνει στα 44,90 δολάρια, με αύξηση 73%. Το τι συνέβη στην πορεία όμως, αποδεικνύει πόσο λίγο σχέση έχουν τα IPOs, με την αξία μιας εταιρείας ή τη μελλοντική τιμή της μετοχής της. Μετά από ένα δύσκολο πρώτο χρόνο, η μετοχή του Facebook αυξήθηκε σταδιακά φτάνοντας πρόσφατα τα $76. Πέρσι, η κερδοφορία του άγγιξε τα $3 δις.

Αντίθετα, η Wall Street δεν ήταν τόσο «καλή» με τη μετοχή του Twitter. Μετά από άνοδο 282% από την τιμή προσφοράς του, οι μετοχές του υποχώρησαν και πάλι εκεί απ’ όπου ξεκίνησαν, με αποτέλεσμα, οι επενδυτές να ζητούν το κεφάλι του ceo του, Dick Costolo, στο πιάτο.

Οι δυο αντίθετες πορείες των εταιρειών στο χρηματιστήριο έχουν δείξει πως με την πάροδο του χρόνου αυτό που παραμένει είναι η απόδοση, ενώ οι εντυπώσεις ξεθωριάζουν.

Είναι αλήθεια πως το 2012 το Facebook είχε πρόβλημα με την κινητή τηλεφωνία. Τότε δεν εξασφάλιζε σημαντικό μερίδιο από την ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά χρηστών κινητής τηλεφωνίας. Σήμερα, η εταιρεία έχει λύσει το πρόβλημα ικανοποιητικά: η κινητή τηλεφωνία αντιστοιχούσε σε 2/3 των $12.5 δις εσόδων της εταιρείας πέρσι. Μια επιθετική αλλαγή ήταν πιο σημαντική για τους επενδυτές παρά οι τεχνικές αποτυχίες της αρχής.

Το IPO του Twitter μπορεί να κύλησε ομαλά αλλά τα προβλήματα άρχισαν να μαζεύονται μετά. Ο ρυθμός με τον οποίο η εταιρεία αύξανε τους χρήστες της κάθε μήνα μειώθηκε το πρώτο τρίμηνο ενώ το τελευταίο τρίμηνο άγγιξε χαμηλά ποσοστά του 1.4%, κάτι που ανησύχησε τους επενδυτές σε σχέση με την αδυναμία του Twitter να θεωρηθεί mainstream προϊόν και να έχει τα αποτελέσματα που είχε υποσχεθεί. Σε αυτό προστέθηκαν οι αποχωρήσεις σημαντικών στελεχών από την εταιρεία. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι το Twitter έχει αποτύχει να διευκρινίσει τι ακριβώς είναι. Είναι εταιρεία τεχνολογίας ή media;

Ίσως όμως να καταφέρει να βρει το δρόμο του. Σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα τριμηνίας που ανακοινώθηκαν τον Φεβρουάριο, οι απώλειες μειώθηκαν και τα έσοδα ήταν πέραν των προσδοκιών. Η Wall Street επιβράβευσε το Twitter με μια από τις μεγαλύτερες ημερήσιες αυξήσεις στην τιμή της μετοχής του στη μέχρι σήμερα πορεία του. Είναι, ωστόσο, το είδος της επιβράβευσης που πρέπει να αφήσει γρήγορα πίσω της η εταιρεία…

Πηγή: fortune.com

 

Δειτε Επισης

American Medical Center: Τα 25 χρόνια καινοτομίας, τα σχέδια για επέκταση και η δέσμευση των ιδρυτών του
Αυστηροποίηση κριτηρίων για δάνεια προς επιχειρήσεις, σταθεροποίηση για νοικοκυριά από τις τράπεζες
Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της PadelPro στη Λευκωσία-Άνοιξαν και επίσημα τις πόρτες τους στο κοινό(pics)
The Landmark Nicosia: Έρχεται σύντομα ως ο απόλυτος business και lifestyle προορισμός της Λευκωσίας(pics)
Samsung: Αναπτύσσει τον πρώτο SSD αυτοκινήτου βασισμένο στην 8η γενιά V-NAND
Νέος κύκλος εξαγορών στην Πληροφορική-Κοντά σε deal η Profile Software
Έντονο γαλλικό ενδιαφέρον για GSI… Τριμερής Χριστοδουλίδη, Μητσοτάκη, Μακρόν στη Νέα Υόρκη
Τα συγχρηματοδοτούμενα έργα της επόμενης τριετίας-Τα ποσά που θα διατεθούν ανά Υπουργείο
Τα brands αυτοκινήτων που επιλέγουν οι αγοραστές-Τρέχουν με φόρα οι εγγραφές
Κινητή τηλεφωνία: Τα μερίδια αγοράς και οι αυξομειώσεις στα ποσοστά των παρόχων