Ερευνητική συνεργασία Κύπρου – Εσθονίας
08:57 - 11 Σεπτεμβρίου 2014
Με σκοπό την κατανόηση μεθόδων έρευνας στον τομέα Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου – Υπολογιστή, πραγματοποιήθηκε θερινό σχολείο στο Πανεπιστήμιο του Ταλίν της Εσθονίας. Το θέμα ήταν Μέθοδοι Έρευνας στην Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή (Research Methods in Human Computer Interaction-HCI) και πραγματοποιήθηκε από τις 25 ως τις 31 Ιουλίου 2014.
Το σχολείο λειτούργησε υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Παναγιώτη Ζαφείρη (Κοσμήτορα της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών και επικεφαλή του Εργαστηρίου Αλληλεπίδρασης του Τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών), του Καθηγητή David Lamas (Ινστιτούτο Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο του Ταλίν, Εσθονία) και της Δρ. Effie Lai-Chong Law (University of Leicester, UK). Στο σχολείο συμμετείχαν 36 διδακτορικοί φοιτητές και επαγγελματίες που ειδικεύονται σε θέματα Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή από περισσότερες από 20 χώρες. Το σχολείο έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να εμπλακούν σε δραστηριότητες συναφείς με θέματα ερευνητικής μεθοδολογίας στον τομέα της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή καθώς και σε διάφορες κοινωνικές δραστηριότητες.
Το πρόγραμμα είχε σχεδιαστεί κυρίως για να βοηθήσει διδακτορικούς φοιτητές, νέους ερευνητές αλλά και επαγγελματίες να κατανοήσουν τις σημαντικότερες μεθόδους έρευνας στον τομέα της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή (HCI) και να τους επιτρέψει να τις συνδυάζουν αποτελεσματικά για την υλοποίηση της έρευνάς τους.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε ομιλίες από εξέχοντες ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες στον τομέα της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή (Δρ Duncan Brumby από το UCL, Jettie Hoonhout από την Philips Research, Καθηγήτρια Geraldine Fitzpatrick από το TU Wien Austria, Καθηγητής Katrin Niglas αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου του Ταλίν, Sian Lindley από την Microsoft Research) και κάλυψε θέματα εθνογραφίας, επισκόπησης, πειραματικού σχεδιασμού και ερευνητικής δεοντολογίας.
Κατά τη διάρκεια του θερινού σχολείου οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε ομάδες προτείνοντας λύσεις και δημιουργικές ιδέες σε προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την εκπόνηση ερευνητικών έργων. Η συμμετοχή στο εν λόγω σχολείο πιστώθηκε με 4 ECTS από το Πανεπιστήμιο του Ταλίν μέσω του Ανοικτού Πανεπιστημίου της Εσθονίας. Η πραγματοποίηση του σχολείου κατέστη δυνατή μέσω της γενναιόδωρης υποστήριξης της ACM SIGCHI και του Πανεπιστημίου του Ταλίν.