Στην Κομισιόν η συμφωνία Facebook–WhatsApp

19 δισεκατομμύρια δολάρια ξόδεψε η Facebook για να αγοράσει την WhatsApp, ενώ σε ολόκληρο τον κόσμο ο αριθμός των χρηστών φθάνει τα 450 εκατομμύρια. 

Συνήθως όταν δυο επιχειρήσεις συγχωνεύονται γίνεται ένα έλεγχος εάν η συγχώνευση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μονοπώλιο και να θιγεί έτσι ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Αυτό θα συμβεί τώρα και με τις δυο γνωστές εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης. Σε ένα πρώτο βήμα οι αρμόδιες εποπτικές αρχές έστειλαν επιστολές σε άλλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης ώστε να καταγράψουν την εκτίμησή τους. 

Για την ΕΕ πάντως η συγκεκριμένη περίπτωση είναι πρωτοφανής. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν εξέτασε τη συγχώνευση των δυο εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης. Η Κομισιόν καλείται τώρα να εξετάσει εάν από αυτή την αγοροπωλησία δημιουργήθηκε ένα είδος «μονοπωλίου προσωπικών δεδομένων». Κυρίως όσοι δραστηριοποιούνται και ενδιαφέρονται για την προστασία των προσωπικών δεδομένων ζητούν μια απάντηση. 

«Κατά το παρελθόν έθετε κανείς το ερώτημα εάν κάποιος έχει το μονοπώλιο και υπολογιζόταν εάν η επιχείρηση ήταν σε θέση να διαμορφώνει τις τιμές πολύ πάνω από το κόστος. Σε αυτή την περίπτωση δεν διακρίνω κάτι τέτοιο μια και οι υπηρεσίες που προσφέρονται είναι δωρεάν» δηλώνει ο Ντάνιελ Τσίμερ επικεφαλής του Τμήματος Εμπορικού Δικαίου και Οικονομικών του Πανεπιστημίου της Βόννης, μιλώντας στην Deutsche Welle. 

Φυσικά η δωρεάν ανταλλαγή πληροφοριών μέσω Facebook είναι η μια πλευρά των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Η άλλη πλευρά είναι ότι νοικιάζει την πλατφόρμα της για να εμφανίζονται διαφημίσεις. Και το κόστος ανεβαίνει όσο ανεβαίνει ο αριθμός των χρηστών. 

«Μια επιχείρηση έχει ίσως μια ισχυρή θέση στην αγορά διότι μπορεί να αξιολογήσει τα στοιχεία των χρηστών. Όσο περισσότερα γνωρίζω για τους πελάτες μου τόσο περισσότερες υπηρεσίες μπορώ να του προσφέρω και τόσο περισσότερες στοχευμένες διαφημίσεις μπορώ να βάζω και να είμαι έτσι ελκυστικός για την αγορά. Η διάθεση προσωπικών δεδομένων μπορεί να έχει μια τεράστια οικονομική αξία για τις εταιρείες και να σημαίνει ότι μπορούν να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά» λέει και πάλι ο Γερμανός νομικός. Ποιά είναι όμως η πραγματική δύναμη της ΕΕ; Ο Ντάνιελ Τσίμερ υποστηρίζει πως η ΕΕ κατάφερε στο παρελθόν να αποτρέψει σημαντικές συγχωνεύσεις ακόμα και αμερικανικών εταιρειών.

 ΠΗΓΗ: in.gr, Deutsche Welle

Δειτε Επισης

Η Cosmos Business Systems υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια και εγκατάσταση Data Center της CΥΤΑ
Επιτυχής η πρώτη άσκηση κυβερνοασφάλειας-Σημαντικό ορόσημο για την ενίσχυση της ετοιμότητας της Κύπρου
Πώς το ΑΙ αναβαθμίζει συνολικά το CRM και οι λύσεις που προσφέρει η Softone
ΓΔΕΕ: Άκυρο το πρόστιμο από Κομισιόν κατά της Google για το AdSense
Ψηφιακή μετάβαση και καινοτομία: Έννοιες συνυφασμένες με την ανταγωνιστικότητα της Κύπρου
SignalGeneriX: Η πρώτη κυπριακή εταιρεία που διακρίνεται στα διεθνή βραβεία αριστείας τεχνολογίας στρατού 2024
Βασικοί παράγοντες που οδηγούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Η εμπειρία στο 4th Summer School For Female Leadership In The Digital Age-Ένα πρόγραμμα της Huawei (pics)
Το European Researchers’ Night επιστρέφει στην Κρατική Έκθεση στις 27 Σεπτεμβρίου
Cablenet: Φέρνει το γαλλικό πρωτάθλημα Ligue 1 ξανά στην οθόνη σας με νέα πενταετή συμφωνία