Ο μεγάλος πόλεμος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων
10:17 - 23 Ιουνίου 2014
Την ώρα που το τηλεοπτικό περιβάλλον σε επίπεδο συνδρομητικής υπηρεσίας μεταβάλλεται χρόνο με τον χρόνο, οι σχεδιασμοί και οι επαφές που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή θα αλλάξουν περαιτέρω τα δεδομένα που σήμερα που κυριαρχούν στην αγορά.
Ο μεγάλος κύκλος των διαβουλεύσεων στον χώρο του ποδοσφαίρου, με σκοπό τη σύναψη συμβολαίων για κάλυψη ποδοσφαιρικών αγώνων, διευρύνθηκε ιδιαίτερα έντονα μετά τις προθέσεις της ΚΟΠ για κοινή διαχείριση του πρωταθλήματος. Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός παρουσιάστηκε και στις τηλεοπτικές πλατφόρμες (Cytavision, LTV, Primetel και Cablenet).
Πάντως, το συγκεκριμένο πλάνο βρήκε τόσο πολέμιους όσο και υποστηρικτές, ενώ ενδιάμεσα η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης έλαβε απόφαση πως ο σχεδιασμός της ΚΟΠ δεν θα αποβεί προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.
Ο ρόλος της LTV
Η πιο παλιά τηλεοπτική πλατφόρμα στην Κύπρο, η LTV, διέρχεται δυσμενών οικονομικών συνθηκών κάτι που δίνει αφενός το δικαίωμα σε ομάδες με τις οποίες συνεργάζεται να αναζητούν άλλη τηλεοπτική στέγη και αφετέρου στους ανταγωνιστές της να επιδιώκουν συνεργασίες με ποδοσφαιρικές ομάδες για την περίοδο 2016-19 ή και συντομότερα εάν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Πληροφορίες του InBusinessNews αναφέρουν πως μετά τις επαφές LTV και Cytavision, αυτή τη στιγμή σε διαπραγματεύσεις βρίσκονται η Primetel με την LTV. Το πλάνο που τυγχάνει επεξεργασίας αφορά ανάληψη εργασιών που σήμερα πραγματοποιεί η LTV από την Primetel. Το πλάνο πιθανόν να αφορά τηλεοπτικά δικαιώματα ομάδων όπως του ΑΠΟΕΛ και η Ανόρθωση (έχουν συμβόλαιο με την LTV έως το 2016) ή και της αγγλικής Premier League.
Κυνηγώντας την υπογραφή του ΑΠΟΕΛ
Ο ΑΠΟΕΛ, την ίδια ώρα, βρίσκεται σε επαφές προκειμένου να εγκαταλείψει την LTV και να συνεργαστεί με άλλη πλατφόρμα. Βασικοί υποψήφιοι –βεβαίως- είναι η Primetel και η Cytavision.
Η ομάδα της Λευκωσίας ψάχνει ένα συμβόλαιο που θα προσεγγίζει τα 2 εκ. ευρώ με τις δύο πλατφόρμες να ετοιμάζουν προτάσεις και να δέχονται αντιπροτάσεις από τον ΑΠΟΕΛ. Υπολογίζεται ότι εντός των επόμενων εβδομάδων –πριν το ευρωπαϊκό ματς του ΑΠΟΕΛ περί τα τέλη Ιουλίου- το σκηνικό θα ξεκαθαρίσει. Τονίζεται ότι και τα ευρωπαϊκά παιχνίδια πωλούνται από τις ομάδες. Μάλιστα η Ομόνοια έχει συμβόλαιο για το πρωτάθλημα με την Primetel και με τη Cytavision για όλα τα ευρωπαϊκά της παιχνίδια με τη Cytavision (εξαιρουμένων των play-offs και των ομίλων εάν προκριθεί).
Πάντως, θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο ΑΠΟΕΛ όντας σε θέση διαπραγματευτή μπορεί να διεκδικήσει το ποσό που επιδιώκει να φέρει στα ταμεία του, βλέποντας πως η Ομόνοια διατηρεί αυτή τη στιγμή συμβόλαιο ύψους 2,3 εκ. ευρώ ετησίως με την Primetel, ο Απόλλωνας 1,7 εκ. και η ΑΕΛ 1,3 εκ. με την Cytavision. Ο ΑΠΟΕΛ διατηρεί συμβόλαιο 800 χιλιάδων ευρώ σε ετήσια βάση με την LTV. Δεδομένη θεωρείται η λύση της συνεργασίας ΑΠΟΕΛ-LTV.
Το στρατόπεδο ΚΟΠ-Cablenet
Η ΚΟΠ με τη σειρά πραγματοποιεί σειρά επαφών με ομάδες που βλέπουν θετικά το πλάνο της για κοινή διαχείριση, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως σίγουρα πέντε ομάδες είναι θετικές προς αυτή την κατεύθυνση. ΑΕΚ, Δόξα, Άρης, Ερμής και Εθνικός εντάσσονται στο προαναφερθέν γκρουπ ομάδων με το οποίο η ΚΟΠ συμφώνησε. Λόγος γίνεται και για τις ομάδες της δεύτερης κατηγορίας όπως ο Ολυμπιακός και η Ένωση Νέων Παραλιμνίου.
Υποστηρικτής της προσπάθειας είναι και η Cablenet, η οποία βλέπει πως το πλάνο της ΚΟΠ θα αποβεί προς όφελος τόσο των ομάδων όσο και των τηλεοπτικών πλατφόρμων. Την ίδια ώρα διαθέτοντας χαμηλού κόστους πακέτα triple play επιδιώκει να προσθέσει στο προϊόν της και το κυπριακό πρωτάθλημα με χαμηλή τιμή όπως είναι τα 25 ευρώ που προτείνει η ΚΟΠ για το κυπριακό πρωτάθλημα.
Το ρευστό περιβάλλον θα διαμορφωθεί καλύτερα μέχρι το τέλος του έτους και αφού ξεκαθαριστούν οι τάσεις τόσο στις ομάδες όσο και στις πλατφόρμες.