Πρωτιά στη χρήση αυτοκινήτου

Το αυτοκίνητο αποτελεί τον προσφιλέστερο τρόπο μεταφοράς σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ - συγκεκριμένα, σε 16 χώρες - μέλη τουλάχιστον οι μισοί ερωτηθέντες δηλώνουν ότι σε μια χαρακτηριστική ημέρα χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο περισσότερο. Ομως, στην Κύπρο οι ερωτηθέντες ανέρχονται στο 85% - κι ακολουθούν οι Ιρλανδοί με 73%, οι Σλοβένοι με 71% κι οι Μαλτέζοι με 70%. 

Οπως διαπιστώνει το τελευταίο ¨Ευρωβαρόμετρο¨ για τις Μεταφορές, τα αστικά μέσα μεταφοράς έχουν περισσότερες πιθανότητες να χρησιμοποιηθούν στη Λετονία, αλλά κι εκεί το ποσοστό των χρηστών είναι σχετικά χαμηλό - 31% - κι ακολουθούν η Πολωνία κι η Ρουμανία, αμφότερες με 29%. 

Η Βουλγαρία, η Ισπανία (25%) η Ρουμανία και η Πορτογαλία (23%) είναι οι χώρες όπου οι κάτοικοι περπατούν περισσότερο για τις μεταφορές τουςμ ενώ οι Ολλανδοί (36%) είναι οι μεγαλύτεροι χρήστες του ποδηλάτου.
Ο λόγος που οι πολίτες επιλέγουν το αυτοκίνητο είναι η άνεση σε όλες τις χώρες - μέλη. Σε 21 χώρες τουλάχιστον οι μισοί από όσους ρωτήθηκαν δήλωσαν πως κίνητρό τους είναι η άνεση, με τα υψηλότερα ποσοστά να σημειώνονται στην Ιρλανδία (80%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία, το Λουξεμβούργο (αμφότερες με 78%), την Ιταλία, την Κύπρο (αμφότερες 77%), ενώ η ταχύτητα ήταν το κίνητρο που αναφέρθηκε στην περίπτωση του Λουξεμβούργου (47%), τη Γαλλία (43%) και τη Δανία (42%).

Σε 12 χώρες μέλη οι ερωτηθέντες που χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, μηχανάκι ή μοτοποδήλατο ως κύριο μέσο μεταφοράς ήταν πιο πιθανόν να δηλώσουν πως η καλύτερη κάλυψη των δημοσίων μέσων μεταφοράς θα τους ενθάρρυνε να χρησιμοποιήσουν τις δημόσιες μεταφορές περισσότερο. Ομως, σε επτά άλλες χώρες - μέλη, οι ερωτηθέντες ήταν πιο πιθανόν να απαντήσουν ότι η συχνότητα των υπηρεσιών δημοσίων μεταφορών θα τους ενθάρρυνε να χρησιμοποιούν περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς - κι αυτή ήταν κυρίως η περίπτωση στην Κύπρο (39%), στην Δημοκρατία της Τσεχίας (38% και στη Βουλγαρία (35%).

Και για τις μακρινές μεταφορές οι κάτοικοι της ΕΕ προτιμούν ως μέσο μεταφοράς το αυτοκίνητο, με εξαίρεση την Κύπρο (39%) και την Μάλτα(14%). Στις δυο αυτές χώρες για μακρινές διαδρομές επιλέγεται το αεροπλάνο - 81% στη Μάλτα και 61% στην Κύπρο.

Σε δέκα μόνον χώρες οι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι η ποιότητα των οδικών μεταφορών έχει βελτιωθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, με τις πλέον θετικές απαντήσεις να σημειώνονται στην Κύπρο (70%), την Ιρλανδία και την Κροατία (αμφότερες 69%).

Οι περισσότεροι εκ των ερωτηθέντων ήταν περισσότερο θετικοί παρά αρνητικοί για την ποιότητα των αερομεταφορών στη χώρα τους. Υπάρχουν μονάχα πέντε χώρες όπου η πλειονότητα των ερωτηθέντων είναι ξεκάθαρα θετική για την ποιότητα των αερομεταφορών - η Ιρλανδία (65%), η Ελλάδα (61), η Κύπρος, η Μάλτα (αμφότερες 59%) κι η Κροατία (51%).

Η Κύπρος (74%), η Ελλάδα (66%), η Κροατία (54%, η Ισπανία (51%) κι η Δημοκρατία της Τσεχίας (50%) ήταν οι μόνες χώρες όπου τουλάχιστον το ήμισυ των ερωτηθέντων ανέφερε την τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων, παρόλο που αυτό ήταν το πιο συχνό πρόβλημα με τις αερομεταφορές σε 24 χώρες. 

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Κωνσταντίνος Πετρίδης: Εθνικό όπλο που δεν πρέπει να παραχωρηθεί η χαμηλή φορολογία
Ετήσια αύξηση πέραν του 5% σε αξία και όγκο εργασιών λιανικού εμπορίου
Στα €523 εκ. το πλεόνασμα γενικής κυβέρνησης το πρώτο τρίμηνο-Τα έσοδα και οι δαπάνες
Κινήθηκε ανοδικά και ανήλθε στο 2,4% ο πληθωρισμός τον Απρίλιο
Σε αυτούς τους τομείς και επαγγέλματα θα μπορούν να εργαστούν φοιτητές από τρίτες χώρες-Δείτε το διάταγμα
Ικανοποίηση Λευκωσίας για την έκθεση προόδου της Moneyval-Η αταλάντευτη προσήλωση της Κυβέρνησης
Βελτιώνεται η Κύπρος διαπιστώνει η Moneyval-Η έκθεση προόδου για τη συμμόρφωση της χώρας μας
«Απαραίτητη η ενίσχυση του κοινωνικού διαλόγου και της τριμερούς συνεργασίας»
Μαρία Παναγιώτου: Η Κύπρος υλοποίησε πολιτικές για πιο βιώσιμη αγροτική οικονομία
Γιάννης Παναγιώτου: Εργαζόμαστε για καλύτερη ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων