Αντωνάκης Περικλέους: Εγχειρίδιο ευεξίας από την Impophar
08:10 - 09 Οκτωβρίου 2014
Όταν το 1978 ο Αντωνάκης Περικλέους έβαλε τα θεμέλια της Impophar, ξεκίνησε με δύο δεδομένα. Τις γνώσεις του γύρω από την αγορά φαρμάκων και το ότι έβλεπε πάντα πέρα από αυτή. Διαβλέποντας, αλλά και μετρώντας τα δεδομένα, εισχώρησε στον τομέα της ομορφιάς και της ευεξίας, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του, μεταξύ άλλων, σε εξοπλισμό ινστιτούτων αισθητικής, επαγγελματικά καλλυντικά, όργανα γυμναστικής και συμπληρώματα διατροφής.
Η αρχή έγινε πριν από 36 χρόνια, όταν ο κ. Περικλέους αποφάσισε να παραιτηθεί από την εταιρεία εμπορίας φαρμάκων, όπου εργαζόταν, για να δημιουργήσει τη δική του επιχείρηση. Καθώς διέθετε άδεια φαρμακέμπορου ίδρυσε την Impophar (imports - pharmaceuticals), η οποία εισήγαγε φάρμακα. Στην πορεία, ωστόσο, διαπίστωσε πως στην τοπική αγορά υπήρχε μόνο ένας εισαγωγέας μηχανημάτων αισθητικής και έτσι πήρε την απόφαση να δραστηριοποιηθεί και με την εισαγωγή βασικού εξοπλισμού για ινστιτούτα αισθητικής από την Ιταλία.
Άρχισε με κρεβατάκια, φακούς και μηχανήματα ατμού. Οι αισθητικοί ανταποκρίθηκαν, λέει, γεγονός που του έδωσε την ώθηση να συνεχίσει και σε νέες επιχειρηματικές διαδρομές, με συνοδοιπόρο τον τότε συνέταιρό του, αείμνηστο Νίκο Παμπόρη. Η επιμονή και των δυο στην ποιότητα και τις καλές τιμές έφεραν, σύμφωνα με τον κ. Περικλέους, την Impophar στο σημείο που βρίσκεται σήμερα.
Αντιμετωπίσατε δυσκολίες, φαντάζομαι, σε μια αγορά που έχρηζε… ιδιαίτερης περιποίησης.
Τίποτα δεν μας χαρίστηκε. Μελετούσαμε την αγορά, μετρούσαμε τα δεδομένα και προχωρούσαμε. Έτσι αποφασίσαμε να επεκτείνουμε τις εργασίες μας με την εισαγωγή καλλυντικών προϊόντων και την κατασκευή κεριών αποτρίχωσης. Η πρώτη μάρκα καλλυντικών που εισάγαμε ήταν τα Collin από τη Γαλλία, τα οποία εξακολουθούν να διατίθενται στα ινστιτούτα αισθητικής. Ταξιδεύαμε σε όλες τις εκθέσεις εξοπλισμού ινστιτούτων αισθητικής μαζί με το συνέταιρό μου. Και τότε τα ταξίδια δεν είχαν την άνεση που έχουν σήμερα. Οι συγκοινωνίες ήταν δύσκολες. Ταξιδεύαμε βράδυ για να είμαστε σε συνάντηση το πρωί. Ακόμα και την κατασκευή του κεριού εμείς οι ίδιοι την πραγματοποιούσαμε τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα. Δεν είχαμε υπαλλήλους γι’ αυτή τη δουλειά.
Σταδιακά, όμως, η εταιρεία μεγάλωσε...
Ναι. Η ζήτηση στην αγορά για προϊόντα και εξοπλισμό ινστιτούτων αισθητικής όλο και αυξανόταν, γεγονός στο οποίο βοήθησε πολύ η δημιουργία κλάδων αισθητικής σε κολέγια του τόπου μας. Προχωρήσαμε έτσι και στην πρόσληψη υπαλλήλων, αρχικά από το οικογενειακό μας περιβάλλον και στη συνέχεια από την αγορά εργασίας, όπου αναζητήσαμε έμπειρο και κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σημειώσω ότι στην ομάδα της Impophar έχουν ενταχθεί οι υιοί του αείμνηστου συνεταίρου μου - Χρίστος, Κούλλης και Μάριος - καθώς και ο δικός μου γιος, Στέλιος, αναλαμβάνοντας ο καθένας από ένα τμήμα της εταιρείας.
Πού αποδίδετε την επιτυχημένη πορεία της εταιρεία σας;
Πιστεύω ακράδαντα ότι η επιτυχία μας οφείλεται στην καλή ποιότητα των προϊόντων και μηχανημάτων που αντιπροσωπεύουμε, στο άμεσο σέρβις, αλλά και στην καλή σχέση που διατηρούμε τόσο με το προσωπικό όσο και με τους πελάτες μας. Ακόμα, η εταιρεία μας πάντα στηριζόταν στην εκπαίδευση. Αυτό βοήθησε πολύ στην ανάπτυξή της. Οι υπάλληλοί μας ταξιδεύουν συχνά στο εξωτερικό για το σκοπό αυτό και παρακολουθούν, συνάμα, σεμινάρια εκπαίδευσης από τους ειδικούς που έρχονται κατά καιρούς στην Κύπρο για νέες τεχνολογίες, θεραπείες, συστατικά και άλλα θέματα που αφορούν στο επάγγελμα της αισθητικής.
Σε ποιους άλλους τομείς δραστηριοποιείστε;
Η εταιρεία μας H&D Health and Diet, την οποία ιδρύσαμε το 1985, ασχολείται με την εισαγωγή και διάθεση φαρμάκων και συμπληρωμάτων διατροφής, σημειώνοντας αξιοσημείωτη επιτυχία. Στο πηδάλιο της βρίσκονται οι συνιδιοκτήτες Νίκος και Τασούλα Πουλαΐδου.
Στις δραστηριότητές της Impophar περιλαμβάνεται, ακόμα, από το 1990 η εισαγωγή μηχανημάτων γυμναστικής. Η πρώτη εταιρεία που συνεργαστήκαμε και εξακολουθούμε να έχουμε στην γκάμα μας είναι η ιταλική Tecnogym, που είναι πρωτοπόρος στον τομέα της σε παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, κατά την ίδια χρονική περίοδο, είχαμε ξεκινήσει και την εισαγωγή των σάουνα TYLO από τη Σουηδία.
Ποια είναι η θέση σας στην αγορά; Τι ποσοστό κατέχετε και πώς αντιμετωπίζετε τον ανταγωνισμό;
Από το 1990 και για πάνω από μια δεκαετία η εταιρεία μας κρατούσε το 70% της αγοράς. Στην πορεία πολλές εταιρείες αναπτύχθηκαν στον τομέα μας, όμως παρά τον ανταγωνισμό, η Ιmpophar συνεχίζει να πρωτοπορεί. Διατηρούμε έξι καταστήματα παγκυπρίως, στα όποια μπορούν αισθητικοί, τεχνικοί νυχιών, φυσιοθεραπευτές, μασέρ, γυμναστές και άλλοι επαγγελματίες να βρουν προϊόντα και εξοπλισμό που χρειάζονται. Σημειώνεται ότι σε κάθε μας κατάστημα υπάρχει ειδικός χώρος εκπαίδευσης, όπου εξειδικευμένοι εκπαιδευτές της εταιρείας μας παραδίδουν καθημερινά σεμινάρια σε αισθητικούς.
Πώς άλλαξε τα πράγματα για τον κλάδο η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών;
Η οικονομική ύφεση μας έχει επηρεάσει, όμως έχει περιοριστεί, ευτυχώς, στον τομέα των μηχανημάτων αισθητικής. Ωστόσο, η Κύπριες εξακολουθούν πάντα να επισκέπτονται τα ινστιτούτα αισθητικής, αναζητώντας το καλύτερο για τις ίδιες κι εμείς μπορούμε να το προσφέρουμε, αφού στην γκάμα των προϊόντων μας περιλαμβάνονται τα γνωστά Biologique Recherche, τα Murad και τα mesoestetic.
Αξιοποιείτε το διαδίκτυο για σκοπούς προώθησης της εταιρείας και των προϊόντων σας;
Δεν κάνουμε on line πωλήσεις, αφού απευθυνόμαστε μόνο σε επαγγελματίες και όχι στο ευρύ κοινό. Διατηρούμε, όμως, εταιρικό προφίλ στο facebook, όπου αναρτούμε διάφορες πληροφορίες για νέα προϊόντα, καινοτομίες, θεραπείες, τάσεις στο μακιγιάζ και άλλα που αφορούν στην ομορφιά της γυναίκας. Επίσης, ανακοινώνουμε προσφορές και δώρα που μπορούν, κατά καιρούς, να πάρουν οι καταναλωτές με την αγορά προϊόντων από τα ινστιτούτα με τα οποία συνεργαζόμαστε. Ta social media είναι το μέλλον στον τομέα του μάρκετινγκ και ασφαλώς τα αξιοποιούμε.