Ακριβός ο «αναπνευστήρας» των Κ.Α.
07:13 - 31 Οκτωβρίου 2014
Σημείωμα του Υπουργείου Οικονομικών δείχνει την έκταση του προβλήματος στις Κυπριακές Αερογραμμές και μάλιστα με γλαφυρό και αρκούντως παραστατικό τρόπο. Οι κρατικές ενισχύσεις σε συνδυασμό με την αποξένωση περιουσιακών στοιχείων που ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια εντός μόλις εφτά ετών καταδεικνύουν πως η εταιρεία αποτελεί τον πύθο δίχως πάτο, από τον οποίο χάνονται όσα χρήματα κι αν έχουν ριχθεί μέσα.
Πιο ειδικά από το 2007 μέχρι και φέτος έχουν δοθεί υπό τύπον κρατικής ενίσχυσης 130 εκ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου τα μισά είναι δύσκολο έως αδύνατον η Κομισιόν να δεχθεί πως δόθηκαν με τρόπο που να δικαιολογείται. Αυτή η υποχρέωση αποτελεί και το μεγάλο βαρίδι για τις Κ.Α. και τον όποιον υποψήφιο επενδυτή θα επιδιώξει να αγοράσει την εταιρεία, μαζί βεβαίως και τις υποχρεώσεις της.
Παράλληλα, σε βάθος τετραετίας έχουν γίνει κινήσεις αποξένωσης περιουσιακών στοιχείων, οι οποίες ανέρχονται σε 111 εκ. ευρώ και αφορούν από πώληση αεροσκαφών μέχρι χρονοθυρίδων. Πιο πρόσφατη η πώληση χρονοθυρίδας στο Heathrow του Λονδίνου.
Μέχρι πότε αντέχει η εταιρεία;
Πάντως, έπειτα από σχετική ερώτηση γα το πόσο αντέχει η εταιρεία δίχως την πώληση σε κάποιον επενδυτή ο υπουργός Οικονομικών τόνισε πως οι προσπάθειες για εξεύρεση επενδυτή και αφετέρου σε επίπεδο διαχείρισης της απόφασης για την Κομισιόν είναι παράλληλες και αλληλένδετες. Με αυτόν τον τρόπο ο κ. Γεωργιάδης άφησε να νοηθεί πως δύσκολα η Ε.Ε. θα εγκρίνει τις κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν στην εταιρεία και πως η κυβέρνηση ουσιαστικά κερδίζει χρόνο προκειμένου να ολοκληρωθούν οι ενέργειες με δυνητικούς επενδυτές.
Η απόφαση της Κομισιόν
Η απόφαση της Κομισιόν θα εκδοθεί σε μερικούς μήνες, όπως είπε ο Χάρης Γεωργιάδης, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται πόσο μεγάλη θα είναι η χρονική διάρκεια της εν λόγω αναμονής για την κρίσιμη απόφαση. Την ίδια ώρα πληροφορίες τόσο εντός όσο και εκτός εταιρείας κάνουν λόγο για διάρκεια ζωής των Κ.Α. μερικών εβδομάδων, εάν η σημερινή κατάσταση δεν διαφοροποιηθεί.