Powered by

Ακριβός ο «αναπνευστήρας» των Κ.Α.

Σημείωμα του Υπουργείου Οικονομικών δείχνει την έκταση του προβλήματος στις Κυπριακές Αερογραμμές και μάλιστα με γλαφυρό και αρκούντως παραστατικό τρόπο. Οι κρατικές ενισχύσεις σε συνδυασμό με την αποξένωση περιουσιακών στοιχείων που ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια εντός μόλις εφτά ετών καταδεικνύουν πως η εταιρεία αποτελεί τον πύθο δίχως πάτο, από τον οποίο χάνονται όσα χρήματα κι αν έχουν ριχθεί μέσα.

Πιο ειδικά από το 2007 μέχρι και φέτος έχουν δοθεί υπό τύπον κρατικής ενίσχυσης  130 εκ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου τα μισά είναι δύσκολο έως αδύνατον η Κομισιόν να δεχθεί πως δόθηκαν με τρόπο που να δικαιολογείται. Αυτή η υποχρέωση αποτελεί και το μεγάλο βαρίδι για  τις Κ.Α. και τον όποιον υποψήφιο επενδυτή θα επιδιώξει να αγοράσει την εταιρεία, μαζί βεβαίως και τις υποχρεώσεις της.

Παράλληλα, σε βάθος τετραετίας έχουν γίνει κινήσεις αποξένωσης περιουσιακών στοιχείων, οι οποίες ανέρχονται σε 111 εκ. ευρώ και αφορούν από πώληση αεροσκαφών μέχρι χρονοθυρίδων. Πιο πρόσφατη η πώληση χρονοθυρίδας στο Heathrow του Λονδίνου.

Μέχρι πότε αντέχει η εταιρεία;
Πάντως, έπειτα από σχετική ερώτηση γα το πόσο αντέχει η εταιρεία δίχως την πώληση σε κάποιον επενδυτή ο υπουργός Οικονομικών τόνισε πως οι προσπάθειες για εξεύρεση επενδυτή και αφετέρου σε επίπεδο διαχείρισης της απόφασης για την Κομισιόν είναι παράλληλες και αλληλένδετες. Με αυτόν τον τρόπο ο κ. Γεωργιάδης άφησε να νοηθεί πως δύσκολα η Ε.Ε. θα εγκρίνει τις κρατικές ενισχύσεις που δόθηκαν στην εταιρεία και πως η κυβέρνηση ουσιαστικά κερδίζει χρόνο προκειμένου να ολοκληρωθούν οι ενέργειες με δυνητικούς επενδυτές.

Η απόφαση της Κομισιόν
Η απόφαση της Κομισιόν θα εκδοθεί σε μερικούς μήνες, όπως είπε ο Χάρης Γεωργιάδης, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζεται πόσο μεγάλη θα είναι η χρονική διάρκεια της εν λόγω αναμονής για την κρίσιμη απόφαση. Την ίδια ώρα πληροφορίες τόσο εντός όσο και εκτός εταιρείας κάνουν λόγο για διάρκεια ζωής των Κ.Α. μερικών εβδομάδων, εάν η σημερινή κατάσταση δεν διαφοροποιηθεί.

Δειτε Επισης

Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama
Ενισχύει την ευρωπαϊκή της παρουσία η SKY express...Διευρύνει το δίκτυό της με απευθείας πτήσεις σε Άμστερνταμ
Με την...υπογραφή PHC επιστρέφει στην Ελλάδα η Pizza Hut-«Θα ακολουθήσουμε ένα επιθετικό πλάνο ανάπτυξης»
Στο 84,17% το ποσοστό συμμετοχής της E.V.H. Investments στο μετοχικό κεφάλαιο της Salamis Tours
Ανώτατο: Απέρριψε την αναφορά Χριστοδουλίδη για κατασκηνώσεις πολυτελείας και επισκέψιμα αγροκτήματα
Η ΕΤΑΠ Πάφου στη 2η διακρατική συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος COSME στην Κροατία