Τι θέλουν οι νέοι από ένα brand;
09:16 - 21 Οκτωβρίου 2014
Ένα άκρως ενδιαφέρον ταξίδι στο μέλλον πήγαν όσοι παρευρέθηκαν στην εκδήλωση του Cyprus Marketing Youth Society (Cy.M.Y.S) και της Cytamobile – Vodafone που πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο της Cyta.
Ξεναγοί σε αυτό το ταξίδι ήταν ο Nick Sohnemann, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Futurecandy και διευθυντής του Innolab στη Γερμανία, γκουρού στο χώρο των νέων τάσεων και της καινοτομίας και ο Γιώργος Ζερβίδης Marketing & Brand Strategist, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Cy.M.Y.S.
«Οι νέοι πρέπει να εμπλακούν σε όλα τα στάδια της διαδικασίας του μάρκετινγκ καθώς οι ίδιοι ορίζουν τι είναι στη μόδα και τι όχι, εμείς τους ακολουθούμε και τους δίνουμε αυτό που θέλουν», τόνισε, προσθέτοντας ότι βασιλιάς πλέον είναι το συναίσθημα και όχι το προϊόν. Το έργο των marketers παραδέχθηκε ότι είναι δύσκολο καθώς με τα νέα μέσα και την παγκοσμιοποίηση οι νέοι τα έχουν δει σχεδόν όλα και είναι δύσκολο να τους εκπλήξεις, «όμως πρώτο το βασικότερο είναι να τους μάθουμε», πρόσθεσε. «Οι νέοι απαξιώνουν το σύστημα και ίσως αυτή να είναι μια καλή ευκαιρία για τα brands να σηκώσουν τη σημαία και να τους δώσουν λύσεις», τόνισε.Όπως ανέφερε ο κ. Sohnemann το hardware θα είναι ότι πιο σέξι στο μέλλον, παρουσιάζοντας φιλμάκια με τεχνολογίες που ήδη βρίσκονται υπό μελέτη και αφορούν από οθόνες αφής σε ολόκληρη την καθημερινότητά μας (από τον καθρέφτη του μπάνιου μέχρι τη στάση του λεωφορείου) μέχρι φακούς επαφής που θα μας ενημερώνουν για τον καιρό αν κοιτάξουμε στον ουρανό, για τις ελεύθερες θέσεις στο λεωφορείο που έρχεται, για συνταγές με τα υλικά που υπάρχουν στο ψυγείο... αλλά και για τις θερμίδες τους...και πολλά πολλά άλλα!
ΦΑΚΟΙ ΚΑΙ ΡΟΥΧΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΝΕ
Όπως είπε, τα πλαστικά βραχιόλια που έχουν κυκλοφορήσει από διάφορες εταιρείες και καταγράφουν τις κινήσεις μας, ενημερώνοντάς μας για τη φυσική μας κατάσταση είναι μόνο η αρχή, καθώς πολύ σύντομα θα έχουμε και ρούχα που θα μιλάνε, παροτρύνοντάς μας να γίνουμε πιο δραστήριοι.
Το μέλλον φυσικά βρίσκεται ήδη στο e-commerce, το οποίο όπως είπε θα εξελιχθεί, καθώς θα περνάμε έξω από καταστήματα και θα μας ενημερώνουν για προσφορές, τα πάντα θα είναι διαδραστικά πριν ακόμα μπούμε στο μαγαζί, ενώ το κάθε κατάστημα θα μας αναγνωρίζει, δίνοντάς μας εξατομικευμένες προσφορές.
Όταν ο κ. Sohnemann ρώτησε ποιος έχει δοκιμάσει τα γυαλιά Oculus και Google glasses και κανείς δεν απάντησε θετικά, ήξερες ότι έπρεπε να μείνεις μετά το πέρας της παρουσίασης για να τα δοκιμάσεις και έτσι πολλοί όχι μόνο είδαν την παρουσίαση για το μέλλον αλλά πήραν και μια μικρή γεύση από τον κόσμο που έρχεται είτε το θέλουμε είτε όχι!
Όπως ανέφερε, για να κερδίσει ένα brand το κοινό και ειδικότερα το νεανικό κοινό πρέπει να αγκαλιάσει τις νέες τεχνολογίες, να είναι δημιουργικό για να τους εκπλήξει και τέλος να είναι εκεί 24/7, δεν μπορεί να εμφανίζεται μια στο τόσο, πρέπει να υπάρχει συνέπεια και συνοχή. «Οι νέοι θέλουν ευελιξία, τα πάντα είναι αναλώσιμα, κάτι που είναι cool σήμερα αύριο δεν είναι. Γι' αυτό πρέπει να τους ακούμε πολύ προσεκτικά» τόνισε.
IT'S A BRAND NEW WORLD
Αυτό υπογράμμισε και ο κ. Ζερβίδης στην ομιλία του Youth: It's a brand new world. Όπως είπε, οι νέοι έχουν ανάγκη για ένα διάλογο ειλικρίνειας με το brand, θέλουν να εμπλακούν στην όλη διαδικασία. «Πρέπει να μάθουμε τους νέους για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε βιωματικές εμπειρίες για αυτούς και να τους κάνουμε τους καλύτερους πρεσβευτές του brand μας», είπε, εξηγώντας ότι οι νέοι είναι η καλύτερη διαφήμιση για ένα brand.
Εξάλλου, με βάση τα αποτελέσματα της μεγάλης παγκύπριας έρευνας, που διεξήγαγε η IMR/Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Cy.M.Y.S, οι νέοι δεν κοιτάνε ούτε τιμή ούτε value for money όπως θα νόμιζαν όλοι, οι νέοι κοιτούν την ποιότητα και την ειλικρίνεια ενός brand!
«Οι νέοι πρέπει να εμπλακούν σε όλα τα στάδια της διαδικασίας του μάρκετινγκ, καθώς οι ίδιοι ορίζουν τι είναι στη μόδα και τι όχι, εμείς τους ακολουθούμε και τους δίνουμε αυτό που θέλουν», τόνισε, προσθέτοντας ότι βασιλιάς πλέον είναι το συναίσθημα και όχι το προϊόν. Το έργο των marketers παραδέχθηκε ότι είναι δύσκολο καθώς με τα νέα μέσα και την παγκοσμιοποίηση οι νέοι τα έχουν δει σχεδόν όλα και είναι δύσκολο να τους εκπλήξεις, «όμως το βασικότερο είναι να τους μάθουμε», πρόσθεσε. «Οι νέοι απαξιώνουν το σύστημα και ίσως αυτή να είναι μια καλή ευκαιρία για τα brands να σηκώσουν τη σημαία και να τους δώσουν λύσεις», τόνισε ο κ. Ζερβίδης.