Τουριστική Κύπρος της παράγκας

Πάντα θεωρούσα πως στην χώρα μας υστερούσαμε έναντι όλου του φάσματος υπηρεσιών που αποκαλούμε «customer service». Αποτυχίες των πλείστων κυπριακών επιχειρήσεων και επιχειρηματιών να προσφέρουν το προϊόν, το σεβασμό και την άμεση εξυπηρέτηση που αξίζει σε ένα πελάτη και που τις τρώμε δυνατά ακόμα και καθημερινά σαν απανωτά χαστούκια.

Οι πρόσφατες διακοπές μου, μού επιβεβαίωσαν για ακόμη μια φορά ότι έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε και να δώσουμε σε έναν «πελάτη» για να μείνει ευχαριστημένος και να επιστρέψει σπίτι του με μια καλή κουβέντα. Επανέρχομαι, λοιπόν, στο ερώτημα του «Who Loves Cyprus?» που θέσαμε ως ΙΝ Business στο τεύχος Ιουλίου. Στο ίδιο τεύχος όπου πρωταγωνιστές του τουρισμού και συγκεκριμένα του ξενοδοχειακού τομέα μίλησαν για το γηρασμένο τουριστικό προϊόν μας και την έλλειψη σημαντικών έργων υποδομής. Αυτό το γηρασμένο και ξεπερασμένο τουριστικό προϊόν αντίκρισα όταν επισκέφτηκα ύστερα από πάροδο αρκετών χρόνων μια επαρχία που θεωρείται σημαντικό τουριστικός πόλος έλξης, την Πάφο. Πόσο απαράδεκτο στην Πέτρα του Ρωμιού  να σε υποδέχεται ένα εστιατόριο-παράγκα ηλικίας 30 και βάλε χρόνων με θλιβερή διακόσμηση και άθλιες τουαλέτες; Πόσο απαράδεκτο στα Λουτρά της Αφροδίτης με θέα έναν από τους πιο ωραίους κόλπους που έχω δει ποτέ, να τρως παγωτό σερβιρισμένο σε αγιωμένα δοχεία, να διερωτάσαι με την σερβιτόρα που σερβίρει ταυτόχρονα με εσένα και νερό σε πλαστικό δοχείο σε ένα σκύλο, αλλά και να πρέπει να καθαρίσεις τα αποφάγια προηγούμενου πελάτη από την καρέκλα σου πριν καθίσεις;

Το πιο θλιβερό σε όλα αυτά είναι πως τα κακώς έχοντα δεσπόζουν γύρω από μια αρκετά ικανοποιητική πρώτη ύλη. Την καλή πρώτη ύλη την έχουμε σήμερα, όπως την έχουμε χρόνια τώρα: Όμορφα τοπία, ωραία φύση, λατρεμένες φυσικές μυρωδιές, υπέροχο κλίμα. Λείπει ο σωστός σχεδιασμός, η σωστή στρατηγική, το πλάνο για το μέλλον, η επένδυση και η επανεπένδυση στην ανανέωση του τουριστικού προϊόντος που, δυστυχώς, επιβάλλεται για μια τουριστική χώρα. Λείπει η φιλοσοφία του «πρέπει να προσφέρω στον τουρίστα-πελάτη ολοκληρωμένο πακέτο εξυπηρέτησης, γιατί πληρώνει, γιατί του αξίζει, γιατί, δυστυχώς, ο ανταγωνισμός με άλλους τουριστικούς προορισμούς είναι οξύς και οφείλουμε να τον αντιμετωπίσουμε! Δυστυχώς, αυτές οι σκέψεις κυριάρχησαν στο μυαλό μου φέτος. Συνέχεια. Και ήταν πιο έντονες σε στιγμές όπως όταν η ιδιοκτήτρια σε ένα φιλότιμο αγροτουριστικό θέρετρο όπου διέμενα, μου είπε «Θα σου δώσω δίσκο να πάρεις εσύ τα ποτά σου κόρη μου, δεν μπορώ να φύγω εγώ από την υποδοχή»…


 

Δειτε Επισης

Χειρουργείο καρδιάς μετά τα 70: Διαδικασία, κίνδυνοι, ανάνηψη και οφέλη-Μύθοι και πραγματικότητα
Πώς η βραχυχρόνια μίσθωση μπορεί να αναζωογονήσει το ιστορικό κέντρο της Λευκωσίας
Οι ποινές χάδι και οι παράνομοι, που γίνονται σφετεριστές
Η βάση στην οποία μπορούμε να ξαναχτίσουμε τη χώρα μας και το παράδειγμα της Εσθονίας
Στρατηγικοί στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου
Περιέργεια και διαφορετικότητα: Οι πυλώνες της καινοτομίας στον χώρο εργασίας
Πλοήγηση στο τελικό στάδιο συμμόρφωσης με την οδηγία NIS2
Ο εκτεταμένος αντίκτυπος της νέας οδηγίας για την εταιρική δέουσα επιμέλεια όσον αφορά την αειφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη
Υλικά και αντικείμενα σε επαφή με τρόφιμα και η σημασία του ελέγχου τους
Αναπτύξεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές. Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας;