Σίλια Βασιλείου: Μαθήματα διαδικτυακής στρατηγικής

Η Σίλια Βασιλείου, managing director της 360 Digital Degrees, δίνει μαθήματα για την ιστοσελίδα, η οποία είναι το επίκεντρο της διαδικτυακής στρατηγικής μιας εταιρείας.

«Στη 360 Digital Degrees πάντοτε συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να δίνουν έμφαση στην ιστοσελίδα τους – η οποία πρέπει να βρίσκετα στο επίκεντρο της διαδικτυακής στρατηγικής τους. Μέσω του διαδικτύου και των πλατφόρμων που έχουν αναδυθεί μπορείτε να συνδέεστε και διαδικτυακά με τους πελάτες σας, απαραίτητο στοιχείο κάθε ενέργειας του marketing.

Δεν είναι αρκετό να φτιάχνετε ένα όμορφο website design. Το να φτιάχνετε ένα σωστό website design είναι μια πρόκληση. Επιδιώξετε το design να αντιπροωπεύει την μάρκα ή τον οργανισμό σας. Το περιεχόμενο να είναι λιγότερο αλλά πιο περιεκτικό και δοκιμάστε αν δουλεύει και εμφανίζεται σωστά σε διάφορες πλατφόρμες (cross-browsing testing). Πρέπει να συντηρείτε και να ενημερώνετε συστηματικά την ιστοσελίδα σας.

Ένας οργανισμός που επιδιώκει να δημιουργήσει μία πελατο-κεντρική ιστοσελίδα πρέπει να αναπτύξει στρατηγική για την ιστοσελίδα του με πυξίδα ένα πλάνο ανάπτυξης λαμβάνοντας υπόψη την μάρκα, τους πελάτες, την αγορά που δραστηριοποιείται, τους στόχους και τη στρατηγική σας.

Μερικά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν

Πρέπει να γνωρίζετε και να καταλαβαίνετε καλά τη μάρκα σας προτού φτιάξετε την ιστοσελίδα σας. Πρέπει να είστε σε θέση να απαντήσετε τα πιο κάτω:

  • Τι μοναδικό και ελκυστικό προσφέρει;
  • Ποια είναι η εικόνα και η φήμη της εταιρείας σας στους σημαντικούς ενδιαφερόμενους φορείς της;
  • Πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτές τις αξίες και την διαφορετικότητα σας;
  • Πώς θέλετε να αλλάξετε τις πελατιακές σας σχέσεις μέσω της ιστοσελίδας σας;
  • Τι στόχους θέλετε να πετύχεται με την ιστοσελίδα σας;
    • Θέλετε να είναι ενημερωτική, να έχει σαν κεντρικό άξονα τις πωλήσεις ή να προσελκύει πιθανούς πελάτες (lead-generating);
    • Ή να συνδυάζει τα πιο πάνω στοιχεία;

Αποφασίσεται τον στόχο της για να δομηθεί και να σχεδιαστεί αναλόγως.

Αν γνωρίζεται τα πιο πάνω ερωτήματα, τότε η στρατηγική της ιστοσελίδας σας είναι ήδη σε καλό δρόμο και θα είστε σε καλύτερη θέση να φτιάξετε την ιστοσελίδα των ονείρων σας, που θα λειτουργεί σαν ένα αποτελεσματικό εργαλείο του marketing για να βοηθά στο κτίσιμο και την γνωστοποίηση της μάρκας σας.

Δομή της ιστοσελίδας σας

Η δομή της ιστοσελίδας σας πρέπει να εξυπηρετεί με τον καλύτερο και πιο απλό τρτόπο τους πελάτες και τα κοινά σας. Η δομή της πρέπει να διευκολύνει την πλοήγηση. Δεν πρέπει να ακολουθήσετε την δομή που σας αρέσει, αλλά να ακολουθήσετε την δομή που θα σας εξυπηρετήσει καλύτερα.

Μεγιστοποιήσετε την δομή με τον σχεδιασμό. Έχετε μόνο μερικά δευτερόλεπτα για να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας, και μπορεί να φύγει και να μην επιστρέψει. Αλλά αν τον κεντρίσετε ίσως να επανέλθει.

Δεν πρέπει να παραγνωρίζεται το κείμενο της ιστοσελίδας. Αυτό πρέπει να περιέχει λέξεις κλειδιά σχετικές με το κοινό που απευθύνεστε για να έχουν το κίνητρο και ενδιαφέρον να διαβάσουν το περιεχόμενο σας. Μέσω του κειμένου προτείνετε λύσεις για θέματα που τους ενδιαφέρει, απευθυνθείτε στα ενδιαφέροντα τους και παραθέστε τις υπηρεσίες σας. Και πάρτε δράση, συμπεριλάβεται ένα «call to action» που είναι ύψιστης σημασίας. Πρέπει να δώσετε το κίνητρο στον πελάτη ώστε να προβεί σε αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

Άλλα ζητήματα

Πρέπει επίσης να αποφασίσετε:

  • Που θα στεγαστεί η ιστοσελίδα σας (hosting);
  • Υπάρχουν τεχνικοί περιορισμοί που πρέπει να γνωρίζετε;
  • Πόσες σελίδες (landing pages) θα περιλαμβάνει;
  • Τι είδους περιεχόμενο απαιτείται;
    • Θα είναι δυναμικό το περιεχόμενο;
    • Αν ναι, ο πελάτης θα χρειάζεται Content Management System (Σύστημα Διαχείρησης Περιεχομένου);
    • Ποιος θα παράγει το περιεχόμενο;
  • Χρειάζεστε φορμες;
    • Φόρμες επικοινωνιας;
    • Φόρμα για να ζητάνε οι πιθανοί σας πελάτες προσφορές;
    • Όταν συμπληρωθεί μια φόρμα ο χρήστης θα λαμβάνει ένα αυτόματο email;
  • Τι φωτογραφικό υλικό θα χρησιμοποιηθεί;
    • Υφιστάμενες φωτογραφίες που έχετε
    • Θα χρειαστεί να γίνει επαγγελματική φωτογράφηση;
  • Τι γίνεται με τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης; Το SEO είναι σημαντικό για την κατάταξη της ιστοσελίδας σας, ώστε να σας βρίσκουν έυκολα τα κοινά σας όταν κάνουν αναζήτηση μέσω του διαδικτύου στις αγορές που σας ενδιαφέρουν με τις πιο σημαντικές σας λέξεις κλειδιά.

Η διαδικτυακή σας βιτρίνα

Σκεφτείτε την ιστοσελίδα σαν μια επένδυση στην μάρκα σας. Στο κάτω-κάτω είναι η διαδικτυακή σας βιτρίνα. Λάβετε υπόψη τα πιο πάνω.

Κτίζοντας μια καλή ιστοσελίδα είναι μόνο η αφετηρία. Η επόμενη πρόκληση είναι πως θα αυξήσετε την επισκεψιμότητα της. Βελτιστοποιήστε την ιστοσελιδα σας για να έχετε ψηλή επισκεψιμότητα και να εφαρμόσετε ένα μηχανισμό lead-capturing. Επικεντρωθείτε στο να προσελκύσετε πιθανούς και καλούς πελάτες παρά χιλιάδες αλλά άσχετους επισκέπτες.

Μηνύματα και λέξεις κλειδιά

Μερικά απλά και ενημερωτικά μηνύματα μπορούν να αυξήσουν τα «clicks» και τα «conversions» σας.

Χρησιμοπιείτε τις ορθές λέξεις κλειδιά; Αν ναι θα προσελκύσετε το σωστό και στοχευμένο κοινό.

Εξίσου σημαντικό είναι να ενημερώνεται την ιστοελίδα σας για να μην «γεράσει» πρόωρα. Πρέπει να βάζετε φρέσκο περιεχόμενο, να κατεβάζεται προϊόντα παλιά και να ανεβάζεται νέα προϊόντα. Να ανεβάζεται τα δελτία τύπου σας και να την εφοδιάζεται συνεχώς με νέο και σχετικό περιεχόμενο.

Ιστοσελίδα ή Facebook;

Πολλοί μας ρωτάνε κατά πόσο το Facebook page τους μπορεί να αντικαταστήσει την ιστοσελίδα τους. Αυτό το θέμα έχει συζητηθεί πάμπολλες φορές τα τελευταία χρόνια. Η θέση της «360 Digital Degrees» είναι ξεκάθαρη. Η ιστοσελίδα σας δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την παρουσία σας στο Facebook. Οι χρήστες του Facebook μπαίνουν εκεί για να χαλαρώσουν, να γνωρίσουν κόσμο, να παίξουν παιγνίδια, να σχολιάσουν posts, να κοινωνικοποιηθούν διαδικτυακά.

Η ιστοσελίδα σας πρέπει να κτιστεί ως η ναυαρχίδα της διαδικτυακής σας επικοινωνίας, με απώτερο στόχο να κάνετε drive traffic εκεί. Η ιστοσελίδα σας είναι η διαδικτυακή σας βιρτρίνα, που δεν μπορεί να αποδοθεί με τους τεχνικούς περιορισμούς του Facebook. Το Facebook μπορεί να συμπληρώσει και να ενισχύσει αυτήν την προσπάθεια αλλά από μόνο του δεν είναι επαρκές. Εξάλλου κανείς δεν γνωρίζει τι θα απογίνει το Facebook μελλοντικά. Πριν όχι τόσα πολλά χρόνια, ο βασιλιάς των κοινωνικών δικτύων ήτανε το Myspace, το οποία χάθηκε όταν εμφανίστηκε και δυνάμωσε το Facebook.

Ας επενδύσουμε στις ενότητες που εμείς ελέγχουμε και ας ενισχύσουμε την διαδικτυακή μας εικόνα με όλα τις επιλογές και πλατφόρμες που προσφέρει το φηφιακό marketing, είτε αυτό είναι SEO, είτε κοινωνικά δίκτυα είτε email marketing είτε οτιδήποτε άλλο αρμόζει ανάλογα με την περίπτωση.

Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο Info@360digitaldegrees.com.»

 

Δειτε Επισης

Discovery: Η σειρά ντοκιμαντέρ Being Digi-Sapiens που εξερευνά τη μεταβαλλόμενη σχέση ανθρώπου και τεχνολογίας
Αξιοσημείωτη πρόοδος Κύπρου στην υποδομή συνδεσιμότητας gigabit το 2023
TechIsland: Συνάντηση με Οργανισμό Ψηφιακής Συνεργασίας-Οι ευκαιρίες που διερευνήθηκαν
Ο κομβικός ρόλος της Κύπρου στις τεχνολογίες και την καινοτομία στην περιοχή-Ο στόχος της Κυβέρνησης
Δέκα νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Τμήματος Αρχείου Πληθυσμού στη διάθεση του πολίτη
Έρευνα PwC: Οι εργαζόμενοι αποδέχονται την Τεχνητή Νοημοσύνη-Προτεραιότητα στην ανάπτυξη δεξιοτήτων
EUHeyday και Europe Direct Λευκωσίας διοργανώνουν ανοιχτό διάλογο για το Technical Support Instrument
Γιατί οι Βρυξέλλες έβαλαν στο στόχαστρο το Teams της Microsoft
Τεχνητή Νοημοσύνη: Η Apple συζητά με τη Meta για συνεργασία
Κυκλοφορία βιβλίου CyberSecurity 101: Ποιους επαγγελματίες ενδιαφέρει