powered by

Δυσοίωνες προβλέψεις των τραπεζιτών για την παγκόσμια ναυτιλία

Η κρίση θα συνεχίσει να ταλανίζει τη ναυτιλία για τα επόμενα δύο χρόνια. Αυτό προβλέπουν οι τραπεζίτες σύμφωνα με δημοσκόπηση της Petrofin Research,  η οποία μοίρασε ερωτηματολόγια με 15 ερωτήσεις σε τραπεζικά στελέχη από 28 τράπεζες, που ελέγχουν το 64,7% (273 δις δολ) της ναυτιλιακής χρηματοδότησης των 40 κορυφαίων τραπεζών.
Από τις απαντήσεις που έδωσαν  προκύπτει ότι:
- Ειδικότερα  το 85,71% των τραπεζιτών που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση  απάντησε ότι η κρίση θα συνεχιστεί για μία διετία.
- Το 10,71%  εκτιμά ότι η κρίση θα διαρκέσει για έναν μόνο χρόνο.
- Για την αγορά του ξηρού φορτίου, το 60,71% απάντησε ότι το 2013 η κατάσταση θα παραμείνει η ίδια, το 28,57% αναμένει περαιτέρω επιδείνωση και το 10,71% αναμένει βελτίωση.
- Για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, το 42,86% πιστεύει ότι θα κινηθεί σε υψηλά επίπεδα το 2013 σε σύγκριση με το 2012, το 39,29% δεν αναμένει καμία διαφοροποίηση και το 17,86% αναμένει μεγαλύτερη πτώση των ναύλων.
- Για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 50% των τραπεζιτών περιμένει ότι η αγορά τους το 2013 θα μείνει στα επίπεδα του 2012, το 21,43% προβλέπει βελτίωση  και το 28,57% αναμένει μεγαλύτερη πτώση των ναύλων.
- Για τον τομέα των μεταχειρισμένων το 28,57% αναμένει ότι η κατάσταση θα παραμείνει ίδια τα 2013, το 7,14% ότι θα είναι καλύτερη και το 64,29% ότι θα χειροτερέψει σε σύγκριση με το 2012.
Σ’ ότι αφορά στην Ελλάδα, οι δανειακές υποχρεώσεις των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών υπερβαίνουν τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια εκ των οποίων περίπου τα 14,5 δις ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο ελληνικών τραπεζών. Οι ελληνικές τράπεζες στη διάρκεια του 2011, σύμφωνα με την Petrofin  κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση από όλες τις άλλες τράπεζες που η έρευνα τις χωρίζει σε τρεις κατηγορίες για τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας: Τις ελληνικές, τις ξένες με γραφεία στην Ελλάδα και τις ξένες χωρίς παρουσία στη χώρα. Οι ελληνικές τράπεζες από τα 15,884 δις δολάρια του 2010 έπεσαν στα 14,517 δις δολ. το 2011 σημειώνοντας πτώση κατά 8,6%.


 

 

Δειτε Επισης

Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση... Δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων το 2024 παγκοσμίως
CNP Ασφαλιστική: Διαγωνισμός στο Tik Tok με αφορμή την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας 2024
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές, αναζητούν προσφορές οι καταναλωτές
Το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαφήμισης-Επικοινωνίας Κύπρου...Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Ντάλτας
Εμπλουτίζεται το Metropolis Mall με τέσσερις νέες αφίξεις
Ο δρόμος του χαλλουμιού προς την κορυφή, οι επενδύσεις εκατομμυρίων και η ανάγκη διαφύλαξης των εξαγωγών
Όλα ρευστά για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ. στον Great Sea Interconnector-Οι κόκκινες γραμμές Παπαναστασίου
Ronald Attard: Σημαντικά βήματα για βελτίωση του επενδυτικού κλίματος-Συνεχίζει να προσελκύει επενδυτές η Κύπρος