Ιδιωτικά εκπαιδευτήρια

Γερμανία, Αυστρία, Ελλάδα, Τουρκία, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Νότια Αμερική κ.ά. Αν διερωτάστε τι κοινό έχουν αυτές οι χώρες και η απάντησή σας είναι Φροντιστηριακή εκπαίδευση τότε το βρήκατε. Το Φροντιστήριο είναι παγκόσμιο φαινόμενο και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Βεβαίως και υπάρχουν αδυναμίες στα εκπαιδευτικά μας συστήματα αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που να δικαιολογεί και τον λόγο ύπαρξης μας. Σε μια μελέτη του ΟΟΣΑ και στην ερώτηση «Πόσοι μαθητές παρακολούθησαν μερικές φορές ή τακτικά μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας/ ιδιαίτερα τα τελευταία 3 χρόνια;», ο μέσος όρος ήταν 32% μεταξύ 23 χωρών. Ο ρόλος των φροντιστηρίων το απόγευμα είναι να φροντίζει τους μαθητές, να τους επιλύει μαθησιακά προβλήματα και να τους προετοιμάζει για την μετάβαση στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα. Στην ουσία υποκαθιστά εν μέρει το έργο των γονέων. Επιπρόσθετα, προετοιμάζει τους μαθητές για εξωτερικές εξετάσεις (π.χ. λογιστική LCCI, αγγλικά IGCSE κ.λ.π) που δεν είναι δυνατόν να καλύπτεται η ύλη τους από το Δημόσιο σχολείο.

Παραπαιδεία;

Τα Ιδιωτικά Φροντιστήρια είναι αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και η  ίδρυση και λειτουργία τους διέπεται από των περί Ιδιωτικών Σχολείων και Φροντιστηρίων Νόμων του 1971 έως 2008. Επίσης, ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Φροντιστηρίων (ΣΙΦΚ)είναι ενταγμένος στο ΚΕΒΕ και συνεργάζεται στενά με τις ομοσπονδίες φροντιστηρίων Ελλάδας PALSO και ΟΕΦΕ. Επιπλέον, αποτελεί ιδρυτικό μέλος της Πανευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Φροντιστηρίων.

Ποιά είναι η πραγματική «τιμή» της εκπαίδευσης;

Σκεπτόμενοι τις «εκπτώσεις» και τους «συμβιβασμούς» στους οποίους περιοριζόμαστε εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, μας απασχολούν διάφορα ερωτήματα σχετικά με την ανταλλακτική αξία του θεσμού της εκπαίδευσης. «Ποια είναι αλήθεια η τιμή της εκπαίδευσης;», «Αν είχαμε φθηνότερες επιλογές θα μπορούσαμε να απαρνηθούμε την ποιότητα;» «Μπορώ να στερήσω απ’ το παιδί μου τη σωστή εκπαίδευση αν αυτό χρειάζεται περισσότερη στήριξη και ενίσχυση;» «Μπορώ να στερήσω από τον επαγγελματία ή τον άνεργο την κατάλληλη εκπαίδευση;»

Η εκπαίδευση και η παιδεία γενικότερα είναι μια μακροπρόθεσμη επένδυση, ένας πλούτος πνευματικός και ψυχικός, καθοριστικός για την προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου. Ο πεπαιδευμένος άνθρωπος νιώθει πληρότητα και μια γενικότερη αποδοχή που την εξαργυρώνει καθημερινά.

Το μέλλον των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στην Κύπρο

Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια είναι πολύ χρήσιμα στην Κύπρο λόγω κυρίως της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που προσφέρουν. Έχουμε πλέον ανοίξει τους ορίζοντες μας και δεν είμαστε απλά το Φροντιστήριο της γειτονιάς πουθα βοηθήσει τους μαθητές για το διάβασμα του σχολείου τους.Ένα μοντέρνο και σύγχρονο εκπαιδευτήριοπροσφέρει μαθήματα για ενήλικες με στόχο την απόκτηση επαγγελματικών προσόντων όπως Λογιστικής, Πληροφορικής, Ξένων Γλωσσών κ.λ.π. Επιπρόσθετα, προσφέρει τις ίδιες υπηρεσίες σε εταιρίες που επιθυμούν να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους.
Ταυτόχρονα ευθυγραμμίζεται με τις δράσεις της Ευρωπαικής Ένωσης για ενίσχυση της Μη Τυπικής και Άτυπης εκπαίδευσης με την προσφορά επιμορφωτικών σεμιναρίων, βιωματικών εργαστηρίων, προγράμματα εθελοντικής υπηρεσίας κ.λ.π.
Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην μείωση της ανεργίας.

Γενικός Διευθυντής Εκπαιδευτικός Όμιλος Ωρίωνας
 

Δειτε Επισης

Τεχνικό χρέος στις επιχειρήσεις: Ένα κρυφό κόστος της τεχνολογίας
Τεχνητή νοημοσύνη, παραγωγικότητα και η σημασία της γνώσης
Έλλειψη εργατικού δυναμικού: Μια μεγάλη πρόκληση για την κυπριακή οικονομία
Κλειδί η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για το στεγαστικό
Η αποχώρηση των ΗΠΑ από τον ΠΟΥ: Ένα επικίνδυνο προηγούμενο για την παγκόσμια υγεία
«Πληρώνω όσο πετώ»: Πρόκληση ή ευκαιρία;
Πώς οι κεντρικές τράπεζες μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση της καινοτομίας στην Ευρώπη
Νέος παγκόσμιος άτλαντας
Στοχευμένη φορολογική μεταρρύθμιση για διατήρηση της αξιοπιστίας και βελτίωση του επενδυτικού κλίματος
Οικογενειακές επιχειρήσεις και Χρηματιστήριο-Άντληση κεφαλαίων μέσω εισαγωγής τους