Ζορπάς: Πως απαντά στην κρίση

Μεγάλο όφελος είχε η εταιρεία Α. Ζορπάς & Υιοί Δημόσια Λτδ όταν το 2003 συγκεντροποίησε τις υπηρεσίες της στο Κέντρο Διανομής της κι η κεντρικοποίηση αυτή έφερε σημαντική μείωση στο στόλο. Αυτό τόνισε ο logistics manager της εταιρείας Γιώργος Φιακάς, μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, που διοργάνωσε η εταιρεία ΙΜΗ σε συνεργασία με την Planning την Τρίτη 13 Νοεμβρίου.

Παρουσιάζοντας το case study της εταιρείας, ως διανομέα αποτελεσματικών προϊόντων στο κανάλι της μικρής λιανικής, ο κ. Φιακάς τόνισε ότι συγκέντρωσε τις υπηρεσίες της στο Κέντρο Διανομής και συγκεκριμένα και τα 65 σημεία εξυπηρέτησης (Λευκωσία 30, Λεμεσό 12, Πάφο 6, Λάρνακα 13 και Αμμόχωστο 4). «Η κίνηση αυτή έφερε πολλά πλεονεκτήματα όπως, η καλύτερη αξιοποίηση του χώρου των φορτηγών, ο έλεγχος και προγραμματισμός των οχημάτων και των οδηγών κι η καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου τους», σημείωσε. Και πρόσθεσε: «Βασική αρχή μας είναι ότι η ώρα έναρξης του δρομολογίου δεν αλλάζει ΠΟΤΕ. Αυτό έχει ως αποτελέσματα, την πειθαρχία των οδηγών και τη σωστή συντήρηση του στόλου οχημάτων, το ευέλικτο πρόγραμμα των τμημάτων παραγωγής και των αποθηκών».

Συνεχίζοντας, επισήμανε ότι έχουν ληφθεί υπόψη σημαντικοί παράγοντες στο σχεδιασμό της διανομής όπως: Η νομοθεσία που αφορά στην απασχόληση των οδηγών, οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής, η εποχικότητα, οι χώροι αποθήκευσης των καταστημάτων, οι πωλήσεις/ανάγκες των καταστημάτων, ο χώρος πρόσβασης/εκφόρτωσης των καταστημάτων, το ωράριο εργασίας των καταστημάτων (24ωρο ή όχι), η διάρκεια ζωής των προϊόντων και το δίκτυο μεταφοράς (ξηράς, συντήρησης, κατάψυξης). «Στο πλαίσιο αυτό, οι αλλαγές ήταν ιδιαίτερα αισθητές σ’ ότι αφορά στη μείωση του κόστους διανομής κατά 15%», ανέφερε. Η καινοτομία μάλιστα, στην οποία προχώρησε πρόσφατα, η εταιρεία και επέφερε μείωση στο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας, ήταν τα προϊόντα Bake off δηλαδή, ψωμί, το ψήσιμο του οποίου γίνεται μέσα στους φούρνους, ώστε να σερβίρεται ζεστό στους καταναλωτές.

Σ’ όλα αυτά, το σημαντικότερο ρόλο διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας, τόνισε ο κ. Φιακάς. «Υπάρχει ανοικτή και διαρκής επικοινωνία σε όλη την αλυσίδα, άμεση ροή πληροφοριών, κοινοί και ξεκάθαροι στόχοι για όλα τα μέρη, ευελιξία και άμεσες διορθωτικές κινήσεις, αποφυγή γραφειοκρατικών διαδικασιών και σύσταση ομάδας διαχείρισης κρίσεων», επισήμανε.

Τέλος, δεδομένου ότι διανύουμε δύσκολους καιρούς και πολλές αλλαγές συντελούνται στο λιανεμπόριο, η εταιρεία Α. Ζορπάς & Υιοί Δημόσια Λτδ μελετά συνεργασίες με άλλες εταιρείες για κοινή διανομή κάποιων προϊόντων, αλλά και τη μεταφορά υπηρεσιών σε 3PL. Επιπλέον:
• Συνδυασμό δικτύων μεταφοράς με οχήματα πολλαπλής θερμοκρασίας.
• Λιγότερους τύπους κιβωτίων μεταφοράς.
• Καλύτερη αξιοποίηση αποθηκών & οχημάτων.
• Αύξηση προϊόντων κάτω από το υφιστάμενο δίκτυο, με την επαναδιαπραγμάτευση των τιμών με τους προμηθευτές.
• Αύξηση της διάρκειας ζωής κάποιων προϊόντων που περιορίζουν το εύρος ωρών παράδοσης.
• Διεύρυνση της παρουσίας προϊόντων σε άλλα κανάλια όπως, HORECA, Hyper/ Supermarkets.
 

Δειτε Επισης

Η διευκρίνηση CTC Automotive για ανάκληση οχημάτων Volvo-«Πλήρης αίσθηση ευθύνης προς τους πελάτες μας»
Μήνυμα και οδηγίες Toyota στους πελάτες της για τους takata-«Καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια»
Αλ. Βαφεάδης: Σε συνεχή επαφή με όλους τους διανομείς για καταρτισμό του πλάνου υλοποίησης των ανακλήσεων
Μέτρα Ε.Ε. για προστασία καταναλωτών για ηλεκτρονικές αγορές από τρίτες χώρες
Nikkei: Προς ναυάγιο οι συζητήσεις μεταξύ Honda και Nissan για συγχώνευση
Λ. Ζουρίδης: Τα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο και τα πλεονεκτήματα συμμετοχής στον Όμιλο Υπεραγορών MAS
Αλέξης Άννινος: Στενό το περιθώριο των οκτώ μηνών, κάνουν ό,τι μπορούν οι εισαγωγείς για τις ανακλήσεις
Σύνδεσμος Τυροκόμων: Διαχρονική δέσμευση η διασφάλιση και περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών χαλλουμιού
Γ. Παπαναστασίου: Στρατηγικός και ο μεγαλύτερος εταίρος της Ε.Ε. από πλευράς εμπορίου και επενδύσεων οι ΗΠΑ
Οι προβληματικοί αερόσακοι δεν είναι μόνο takata...Η νέα λίστα με τα 425 αυτοκίνητα που ανακαλούνται