Ζορπάς: Πως απαντά στην κρίση

Μεγάλο όφελος είχε η εταιρεία Α. Ζορπάς & Υιοί Δημόσια Λτδ όταν το 2003 συγκεντροποίησε τις υπηρεσίες της στο Κέντρο Διανομής της κι η κεντρικοποίηση αυτή έφερε σημαντική μείωση στο στόλο. Αυτό τόνισε ο logistics manager της εταιρείας Γιώργος Φιακάς, μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, που διοργάνωσε η εταιρεία ΙΜΗ σε συνεργασία με την Planning την Τρίτη 13 Νοεμβρίου.

Παρουσιάζοντας το case study της εταιρείας, ως διανομέα αποτελεσματικών προϊόντων στο κανάλι της μικρής λιανικής, ο κ. Φιακάς τόνισε ότι συγκέντρωσε τις υπηρεσίες της στο Κέντρο Διανομής και συγκεκριμένα και τα 65 σημεία εξυπηρέτησης (Λευκωσία 30, Λεμεσό 12, Πάφο 6, Λάρνακα 13 και Αμμόχωστο 4). «Η κίνηση αυτή έφερε πολλά πλεονεκτήματα όπως, η καλύτερη αξιοποίηση του χώρου των φορτηγών, ο έλεγχος και προγραμματισμός των οχημάτων και των οδηγών κι η καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου τους», σημείωσε. Και πρόσθεσε: «Βασική αρχή μας είναι ότι η ώρα έναρξης του δρομολογίου δεν αλλάζει ΠΟΤΕ. Αυτό έχει ως αποτελέσματα, την πειθαρχία των οδηγών και τη σωστή συντήρηση του στόλου οχημάτων, το ευέλικτο πρόγραμμα των τμημάτων παραγωγής και των αποθηκών».

Συνεχίζοντας, επισήμανε ότι έχουν ληφθεί υπόψη σημαντικοί παράγοντες στο σχεδιασμό της διανομής όπως: Η νομοθεσία που αφορά στην απασχόληση των οδηγών, οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής, η εποχικότητα, οι χώροι αποθήκευσης των καταστημάτων, οι πωλήσεις/ανάγκες των καταστημάτων, ο χώρος πρόσβασης/εκφόρτωσης των καταστημάτων, το ωράριο εργασίας των καταστημάτων (24ωρο ή όχι), η διάρκεια ζωής των προϊόντων και το δίκτυο μεταφοράς (ξηράς, συντήρησης, κατάψυξης). «Στο πλαίσιο αυτό, οι αλλαγές ήταν ιδιαίτερα αισθητές σ’ ότι αφορά στη μείωση του κόστους διανομής κατά 15%», ανέφερε. Η καινοτομία μάλιστα, στην οποία προχώρησε πρόσφατα, η εταιρεία και επέφερε μείωση στο κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας, ήταν τα προϊόντα Bake off δηλαδή, ψωμί, το ψήσιμο του οποίου γίνεται μέσα στους φούρνους, ώστε να σερβίρεται ζεστό στους καταναλωτές.

Σ’ όλα αυτά, το σημαντικότερο ρόλο διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας, τόνισε ο κ. Φιακάς. «Υπάρχει ανοικτή και διαρκής επικοινωνία σε όλη την αλυσίδα, άμεση ροή πληροφοριών, κοινοί και ξεκάθαροι στόχοι για όλα τα μέρη, ευελιξία και άμεσες διορθωτικές κινήσεις, αποφυγή γραφειοκρατικών διαδικασιών και σύσταση ομάδας διαχείρισης κρίσεων», επισήμανε.

Τέλος, δεδομένου ότι διανύουμε δύσκολους καιρούς και πολλές αλλαγές συντελούνται στο λιανεμπόριο, η εταιρεία Α. Ζορπάς & Υιοί Δημόσια Λτδ μελετά συνεργασίες με άλλες εταιρείες για κοινή διανομή κάποιων προϊόντων, αλλά και τη μεταφορά υπηρεσιών σε 3PL. Επιπλέον:
• Συνδυασμό δικτύων μεταφοράς με οχήματα πολλαπλής θερμοκρασίας.
• Λιγότερους τύπους κιβωτίων μεταφοράς.
• Καλύτερη αξιοποίηση αποθηκών & οχημάτων.
• Αύξηση προϊόντων κάτω από το υφιστάμενο δίκτυο, με την επαναδιαπραγμάτευση των τιμών με τους προμηθευτές.
• Αύξηση της διάρκειας ζωής κάποιων προϊόντων που περιορίζουν το εύρος ωρών παράδοσης.
• Διεύρυνση της παρουσίας προϊόντων σε άλλα κανάλια όπως, HORECA, Hyper/ Supermarkets.
 

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus