Β. Πετρίδης: Το case study Laiko Cosmos Trading Ltd

H συνεργασία των εταιρειών Cosmos Trading και Omilos Laikou Distributors τάραξε τα νερά του λιανεμπορίου. Ήταν μια από κοινού απόφαση των μετόχων και των δύο εταιρειών, προς το συμφέρον όλων να δημιουργηθεί μια εταιρεία joint venture. Αυτό τόνισε ο εκτελεστικός διευθυντής της Laiko Cosmos Trading Ltd Βασίλης Πετρίδης, στο 6ο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, που διοργάνωσε η ΙΜΗ την Τρίτη 13 Νοεμβρίου.

Εξήγησε ότι με βάση το νέο σχήμα θεωρείται joint venture, καθώς κάθε εταιρεία διατηρεί τα brands της, ενώ χειρίζεται τη διανομή, προώθηση και το marketing. «Αν έσμιγαν σε επίπεδο παραγωγής θα ήταν πλήρης συνένωση», υπογράμμισε.

Η νέα εταιρεία Laiko Cosmos Trading Ltd κτίστηκε από την αρχή, σε μια προσπάθεια οκτώ μηνών, με συνεχείς διαβουλεύσεις, συζητήσεις και σεμινάρια προτού βγει στην αγορά. «Αποκτήσαμε όγκο, μεγαλώσαμε, αποκτήσαμε μεγαλύτερη θέση στα FMCG’s και αποκτήσαμε περισσότερους πελάτες», ανάφερε.

Οι δύο εταιρείες συμμετέχουν 50:50 και αυτοσκοπός είναι να γίνει μια από τις μεγαλύτερες και πιο εύρωστες εταιρείες στον κλάδο της. Επίσης, σκοπός της είναι η μείωση των εξόδων, ώστε να βγει στην αγορά με πιο αποδοτική πλατφόρμα και να έρθει έτσι πιο κοντά στον καταναλωτή.

Ο κ. Πετρίδης εξήγησε τη λογική που ακολουθήθηκε στην επιλογή της συνεργαζόμενης εταιρείας: Να έχουν παρόμοιο μέγεθος και κερδοφορία, να έχουν market leading brands και τα προϊόντα τους να μην συγκρούονται μεταξύ τους, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται. Επίσης, η συγχώνευση να δημιουργεί δυνατότητα ευρύτερης κάλυψης της αγοράς σε όλα τα κανάλια διανομής και να δημιουργεί πραγματική ευκαιρία μείωσης των εξόδων σε όλες τις λειτουργίες της εταιρείας μέσω οικονομίας κλίμακας. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο να διαδραματίζει η εγγύτητα των Κέντρων Διανομής και οι δύο ιδιοκτήτες να συμφωνήσουν εκ των προτέρων σε θέματα στρατηγικής και κουλτούρας για να επιτύχουν τον στόχο τους.

Η συνεργασία των δύο εταιρειών έφερε μεγαλύτερη κάλυψη της αγοράς και συγκρικριμένα την κάλυψη 3.100 πελατών, εκ των οποίων 1.850 περισσότεροι πελάτες για την Cosmos και 450 περισσότεροι για  το Laiko. «Η γκάμα των προϊόντων μας έχει τώρα διευρυνθεί σε 100, 55 από την Cosmos και 45 από το Laiko, πολλά από τα οποία θεωρούνται category leading brands στην αγορά», επισήμανε ο κ. Πετρίδης. Σημείωσε μάλιστα, ότι η συγχώνευση των δύο εταιρειών έχει επιφέρει μείωση στα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας της τάξης του 30%. Στο πλαίσιο αυτό «θυσιάστηκαν» κάποιοι υπάλληλοι, ενώ πολλά από τα ανώτατα στελέχη ενσωματώθηκαν. Και πρόσθεσε: «Απολύθηκε το 30%, αλλά διαλέξαμε τους καταλληλότερους. Μείωση της τάξης του 12% επήλθε από τον τομέα των Logistics συμπεριλαμβανομένου καυσίμων, ηλεκτρισμού, υπηρεσιών και άλλων. Εξοικονομήθηκε επίσης, 34% στα οχήματα, ενώ η χωρητικότητα των παλετοθέσεων αυξήθηκε στις 11.941. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται 22 έμποροι εξωτερικοί συνεργάτες».

Τέλος, σημαντικό είναι το γεγονός ότι μια οικογενειακή επιχείρηση και μια πολυμετοχική επιχείρηση κατάφεραν να ενώσουν την κουλτούρα τους. «Ξεπεράσαμε γρήγορα το θέμα αυτό, παρακολουθήσαμε σεμινάρια και θεωρούμε ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Το θέμα της κουλτούρας είναι κάτι που πρέπει να ασχοληθείς από την αρχή», κατέληξε. 

 

 

Δειτε Επισης

Αλέξης Βαφεάδης: Ακούσαμε τις θέσεις του ΣΕΜΗΟ, σύντομα νέα σχέδια για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
ΤΟΜ: 1.300 κλήσεις πολιτών που αναμένουν ραντεβού για αερόσακο-Προχωρούν με αυξημένο ρυθμό οι αντιπροσωπείες
Frou Frou: Βλέπει σημαντική μείωση στις τιμές κακάο μέχρι τέλος 2025-Η εκτίμηση για τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου
Αυξήθηκε το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου το πρώτο τρίμηνο-Οι συνολικές εισαγωγές αγαθών και οι εξαγωγές
Τα λένε για την ηλεκτροκίνηση Βαφεάδης, ΣΕΜΗΟ και ΟΕΒ...Τι ζητούν οι εισαγωγείς και η διαβεβαίωση του Υπουργείου
Hadjikyriakos & Sons: Φέρνει σε αποκλειστική διάθεση τα καινοτόμα συστήματα κουζίνας BORA στην Κύπρο
Τι προτείνουν οκτώ επιχειρηματίες και η στρατηγική Χαράλαμπου Προύντζου για το κέντρο της Λευκωσίας
Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο