Αειφόρος αδιαφορία και αδιάφορη αειφορία

Η πιο κάτω ανακοίνωση δημοσιεύτηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της μεγαλύτερης τουριστικής έκθεσης του κόσμου που γίνεται στο Λονδίνο. Η έκθεση ονομάζεται World Travel Market (WTM) όπου η Κύπρος κάθε χρόνο για τελευταία 30 χρόνια παρουσιάζεται με δικό της ιδιόκτητο περίπτερο.

Ανακοίνωση Τύπου που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα της έκθεσης στις 12/10/12 (στις 23/10/12 αναρτήθηκε ξανά με κάποιες διορθώσεις)

Το “Κέντρο Τουρισμού Βόρειας Κύπρου” ανακηρύχτηκε ως επίσημος εταίρος της Παγκόσμιας Ημέρας Υπεύθυνου Τουρισμού για τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση του κόσμου, World Travel Market 2012 που λαμβάνει χώρα στο Λονδίνο.

Η Παγκόσμια Ημέρα Υπεύθυνου Τουρισμού της World Travel Market 2012 είναι ένα παγκόσμιο κίνημα που βοηθά στο κτίσιμο ενός στέρεου αειφόρου τουριστικού μοντέλου με σκοπό να εξασφαλιστεί το μέλλον του τουρισμού.

Συγκεκριμένοι στόχοι αυτής της κίνησης είναι
●    Ενθάρρυνση πιο υπεύθυνης συμπεριφοράς στην τουριστική βιομηχανία.
●    Η εκπαίδευση της τουριστικής αγοράς και η συζήτηση θεμάτων περιβάλλοντος
●    Η συζήτηση και το πως οι προορισμοί μπορούν να γίνουν πιο αειφόροι μέσω μελέτης συγκεκριμένων παραδειγμάτων και πραγματικών περιπτώσεων.

Η “Βόρεια Κύπρος” είναι ένα από τις λίγες παρθένες περιοχές της Μεσογείου που απέμειναν. Η πολιτική απομόνωση της “Βόρειας Κύπρου” κατέληξε να δημιουργήσει ένα τουριστικό προορισμό που στην πραγματικότητα δεν είναι εμπορικοποιημένος. Το “Υπουργείο Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Κουλτούρας” δεσμεύεται στη διατήρηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Το “Υπουργείο” διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη προώθηση πιο υπεύθυνης τουριστικής δραστηριότητας και ενθαρρύνει πρωτοβουλίες όπως τα οικολογικά χωριά στην περιοχή της Καρπασίας, με μονοπάτια της φύσης, οικολογικό τουρισμό, τουρισμό που σέβεται την προστασία του περιβάλλοντος κ.α.

“Είμαστε πολύ χαρούμενοι που γίναμε εταίροι της Παγκόσμιας Ημέρας Υπεύθυνου Τουρισμού της World Travel Market 2012. Τοποθετώντας την “Βόρεια Κύπρο” σαν ένα παρθένο προορισμό είναι κλειδί στη δημιουργία μάρκας (branding) του προορισμού μας και για αυτό θα είμαστε ανένδοτοι στο ότι οποιαδήποτε αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στη “Βόρεια Κύπρο” πρέπει να είναι συμβατή στην προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος” αυτό ανέφερε ο Kadir Doruhan, τουριστικός λειτουργός του “Γραφείου Τουρισμού της Βορείας Κύπρου”.

Επισκεφθείτε το σταντ ΕΜ 750 του “Γραφείου Τουρισμού της Βορείας Κύπρου” και ανακαλύψτε περισσότερα για τον προορισμό και για τις πρωτοβουλίες που παίρνει έτσι ώστε να προωθηθεί πιο υπεύθυνη τουριστική δραστηριότητα.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.simplynorthcyprus.com

Πηγή: www.wtmlondon.com επίσημη ιστοσελίδα της έκθεσης. (http://www.wtmlondon.com/page.cfm/Action=Press/libID=1/libEntryID=1511)


Η πιο πάνω ανακοίνωση είναι προϊόν τουριστικής αμέλειας σε συνδυασμό με την διαχρονική αδιαφορία που δείχνουν πολλοί τουριστικοί παράγοντες στην Κύπρο τους οποίους γεμίζει το στόμα τους με μεγάλα λόγια αλλά στην πραγματικότητα δεν διαδραμάτισαν καμία τουριστική διπλωματία τα τελευταία χρόνια.

Το τουρκικό καθεστώς έχει πρόγραμμα αξιοποίησης των αδύνατων σημείων του για να τα μετατρέψει σε δυνατά σημεία.

Η τουριστική αειφορία στην Κύπρο περιορίζεται στην ανακύκλωση μπαταριών στα ξενοδοχεία, στη λιγότερη χρήση πλαστικού και σε άλλες δραστηριότητες που δικαιολογούν το μισθό και τις θέσεις ορισμένων τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Ο μόνος Οργανισμός που προωθεί την αειφορία στον τουρισμό στην Κύπρο αντλεί τα κονδύλια του από τους πρωτεργάτες του All Inclusive οι οποίοι προσπαθούν να ξεπλύνουν την ντροπή τους δίνοντας πενταροδεκάρες διατυμπανίζοντας πόσο ευαίσθητοι είναι με το περιβάλλον ενώ στην πραγματικότητα η αναισθησία τους φαίνεται ξεκάθαρα αν κάποιος πάει ένα περίπατο στον Ακάμα.

Το θέμα της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης αλλά και αειφόρου τουριστικής διαχείρισης έχει τεθεί από αυτή και άλλες στήλες πάμπολλες φορές, όμως πάντα βρίσκει μπροστά του τα τείχη του εύκολου κέρδους, της γρήγορης αρπαχτής, του ψηφοθηρικού κατεστημένου, του συνειδησιακού βολέματος και πάνω από όλα το τείχος της άγνοιας.

Διερωτώμαι γιατί στην τριτοκοσμική Κολομβία και συγκεκριμένα στο μικρό χωριό Ναζαρέτ στην ζούγκλα του Αμαζονίου οι τουρίστες δεν συνοδεύονται από τους ξένους τουριστικούς αντιπροσώπους (γνωστούς και ως reps) αλλά από τόπακες ιθαγενείς που αναλαμβάνουν την ξενάγηση και την διανυκτέρευση τους, ενώ στον Ακάμα οι ιθαγενείς της Ίνειας, Πάνω και Κάτω Αρόδων, Δρούσειας, Κάθηκα κτλ απαιτούν και άλλη ανάπτυξη ενώ οι τουρίστες των οικολογικών τουριστικών πρακτόρων αλωνίζουν με τετράτροχες μοτοσυκλέτες τις παραλίες όπου κείτονται τα αυγά των χελωνών μεταξύ πλαστικών μπουκαλιών, αλουμινένιων τενεκέδων και άλλων ανακυκλώσιμων υλικών.


 

Δειτε Επισης

Πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για την Κύπρο ο ελάχιστος φόρος 15% για τις πολυεθνικές
Πώς η ψηφιακή τραπεζική μεταμορφώνει τον χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου
Οι βασικές διαφορές μεταξύ των δεικτών αναφοράς τιμών φυσικού αερίου Henry Hub και TTF
Οι «πειρατές» του χαλλουμιού-Πώς η επιτυχία του αύξησε τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό
Η γυναικεία μοναξιά στα Διοικητικά Συμβούλια
Ο Κανονισμός ψηφιακής επιχειρησιακής ανθεκτικότητας-Μια νέα εποχή για την οικονομική ασφάλεια
Σημαντικά τα οφέλη για την Κύπρο από τις επενδύσεις στην αεροπορική βιομηχανία
Να επενδύσω ή όχι σε podcast ads; Οι αριθμοί κάνουν θόρυβο…
Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία