Κύπρος και Κυπριακές Αερογραμμές όροι αλληλένδετοι

Η Κύπρος χρειάζεται ή δεν χρειάζεται τις Κυπριακές Αερογραμμές; Εκτελούν αποστολή και εκπληρώνουν λειτουργίες   μέσω των οποίων εξυπηρετούνται σε μόνιμη και σταθερή βάση  ζωτικά πολιτικά, οικονομικά και  κοινωνικά συμφέροντα  και ανάγκες της χώρας μας; Είναι απαραίτητο  ένα  μικρό κράτος  υπό ημικατοχή, στο πιο απομακρυσμένο σημείο της Ευρώπης να έχει τη δική του αεροπορική εταιρεία; Είναι δυνατόν το  παράνομο μη αναγνωρισμένο «κράτος» να περιφέρεται στους αιθέρες με δική του αεροπορική εταιρεία και η νόμιμη και αναγνωρισμένη Κυπριακή Δημοκρατία να ξεμείνει από το δικό της εθνικό αερομεταφορέα; Θα μπορούσε το κενό από ένα υποτιθέμενο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών  να συμπληρωθεί ή να υποκατασταθεί από άλλους, ξένους προς τον τόπο μας οργανισμούς;

Κρίσιμα  τα ερωτήματα και   ακόμη πιο  κρίσιμη η  τοποθέτηση πάνω σε αυτά. Οι απαντήσεις έχουν πρωταρχική σημασία. Γιατί βάζοντας  το μυαλό μας να σκεφτεί αντικειμενικά  για να  καταλήξουμε στο τί θέλουμε, τότε μπορούμε να αναζητήσουμε  και να βρούμε τις λύσεις. Αν ως κοινωνία θεωρούμε π.χ. ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές  εξάντλησαν  το ρόλο τους και  αποφανθούμε ότι είναι βάρος παρά ανάγκη,  τότε θα πρέπει να το πούμε  ευθαρσώς. Αν πάλι  πιστεύουμε ότι αποτελούν  ζωτικής σημασίας έργο υποδομής  και πολύτιμο κεφάλαιο για τον τόπο μας επίσης πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε  και να το αναγνωρίσουμε. Γιατί αν είμαστε όλοι ειλικρινά  πεπεισμένοι πως   η Cyprus Airways υπηρετεί την Κύπρο και τις ανάγκες της,  τότε είμαι βέβαιος  ότι  θα  βρούμε  και τη   συνταγή που θα την απεγκλωβίζει από τις αγκυλώσεις και θα της δίνει   πνοή και αναπτυξιακή προοπτική.

Είμαι εξ εκείνων που πιστεύουν ακράδαντα και στην αναγκαιότητα ύπαρξης και στο μέλλον αυτής της Εταιρείας. Και  η πεποίθηση μου αυτή δεν εκπηγάζει από συναισθηματική παρόρμηση, αλλά από την τεκμηριωμένη διαπίστωση ότι Κύπρος και Κυπριακές Αερογραμμές είναι όροι αλληλένδετοι. Η  Κύπρος ως κρατική οντότητα, με τις ιδιαιτερότητες και τις  ιδιομορφίες  μιας ημικατεχόμενης  χώρας, είναι άκρως απαραίτητο να διαθέτει  τη δική της αεροπορική εταιρεία πρωτίστως για εθνικούς αλλά  και για οικονομικούς ως επίσης  και  άλλους λόγους που ο καθένας μας μπορεί να αντιληφθεί. Το γεγονός και μόνο ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές περιφέρουν το όνομα και τη σημαία της Κύπρου στα μήκη και τα πλάτη της γης είναι σοβαρότατος λόγος για να μένουν ανοιχτά τα φτερά  αυτής της  Εταιρείας, όταν μάλιστα γνωρίζουμε πως οποιοδήποτε  κενό υπάρξει θα τύχει άμεσης πολιτικής  εκμετάλλευσης- και όχι μόνο- από την άλλη πλευρά του  συρματοπλέγματος και της Τουρκίας.

Οι Κυπριακές Αερογραμμές παίζουν καθοριστικό ρόλο και έχουν ανεκτίμητη συνεισφορά και στην ανάπτυξη του τουρισμού και όλων των παρεμφερών του κλάδων καθώς και της οικονομίας ως συνόλου. Ανεξάρτητες οικονομικές μελέτες δείχνουν ότι ένα υποτιθέμενο κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών θα επιφέρει απώλεια της τάξης του 1.96% επί του ΑΕΠ ετησίως (το ποσό αυτό με σημερινά δεδομένα ανέρχεται σε €348 εκ.), ενώ θα δημιουργήσει αύξηση στην ανεργία με ιδιαίτερο πλήγμα στην τουριστική βιομηχανία (τουριστικούς πράκτορες, ξενοδοχειακές μονάδες κλπ).

Διερωτάται κανείς πως θα μπορέσει η οποιαδήποτε κυβέρνηση να καταστήσει την Κύπρο κέντρο υπηρεσιών (χρηματοοικονομικών και άλλων) όταν οι ξένοι και οι Κύπριοι επιχειρηματίες και επενδυτές θα εξαρτώνται από αερομεταφορείς που θα διασυνδέουν το νησί μας με άλλους προορισμούς πρωτίστως κατά  τις περιόδους τουριστικής αιχμής. Οι  Κυπριακές Αερογραμμές   προσφέρουν  συγκοινωνιακές προσβάσεις και τους  δώδεκα μήνες του χρόνου και όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο, όπως κάνει η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών που δρομολογούν πτήσεις στο νησί μας.

Παράλληλα,  συνιστούν σταθεροποιητικό  παράγοντα  του τιμοκαταλόγου. Αξίζει να σημειωθεί  ότι απ’ όποιο προορισμό  η Εταιρεία αποσύρθηκε  λόγω ανελέητου πολέμου που δέχθηκε από ανταγωνιστές, οι τιμές των εισιτηρίων  στους προορισμούς αυτούς εκτοξεύτηκαν αμέσως και έγιναν  δυσβάσταχτες! Οι περιπτώσεις  του Μάντσεστερ και  Μπέρμιγχαμ  είναι ενδεικτικές.
 
Σίγουρα δεν   κλείνουμε τα μάτια, ούτε στις αδυναμίες, ούτε στα προβλήματα, ούτε στις αγκυλώσεις που στην πορεία του χρόνου τραυμάτισαν και προκαλούν αιμορραγία στην Εταιρεία. Η θετική  συνεισφορά των Κυπριακών Αερογραμμών στην κυπριακή κοινωνία δεν θα χρησιμοποιηθεί ποτέ ως δικαιολογία ή άλλοθι για να αντλούμε ελαφρυντικά, για να αφήνονται τα πράγματα ως έχουν  και  η νοσηρότητα να διαιωνίζεται. Μέσα στις συνθήκες της πρωτόγνωρης οικονομικής κρίσης και του  εξοντωτικού ανταγωνισμού που μαίνεται στις αερομεταφορές έχουμε και τη βούληση και την αποφασιστικότητα να κάνουμε ριζοσπαστικές τομές, προκειμένου να μεταμορφωθούν οι  Κυπριακές Αερογραμμές σε ένα ευέλικτο, υγιή  και ανταγωνιστικό οργανισμό, όπως τον οραματιζόμαστε, όπως τον θέλει ο σύγχρονος επιβάτης. 

Από την ώρα  που κυπριακή Πολιτεία και Κοινωνία απαντούν  καταφατικά στο κρίσιμο ερώτημα ότι η Κύπρος χρειάζεται τις Κυπριακές Αερογραμμές και νιώθουμε να έχουμε ακλόνητη συμπαράσταση,  δεν θα αφήσουμε τις αντιξοότητες  να μας καταβάλουν. Λύσεις και στα πιο πολύπλοκα προβλήματα μπορούν να βρεθούν, όταν υπάρχει θέληση. Θα παλέψουμε, θα τις βρούμε και θα τις εφαρμόσουμε αυτές τις λύσεις. Και η Εταιρεία δεν θα χαθεί. Είμαστε βέβαιοι ότι ο καθένας μας, ο κάθε  Κύπριος πολίτης, αντιλαμβάνεται και συνειδητοποιεί γιατί τα φτερά των Κυπριακών Αερογραμμών πρέπει να μείνουν  ανοικτά. Κι είμαστε  επίσης βέβαιοι ότι ο κόσμος της Κύπρου θα στηρίξει την αεροπορική εταιρεία του τόπου μας ώστε να εξυγιανθεί και να  ανεβεί  στο βάθρο που της αξίζει. 

 

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;