Γιάννος Τραν: Πως ξεκίνησε το ταξίδι στον κόσμο των podcasts

InBusinessNews  23/11/2020 10:45
Γιάννος Τραν: Πως ξεκίνησε το ταξίδι στον κόσμο των podcasts

Γιάννος Τραν: Πως ξεκίνησε το ταξίδι στον κόσμο των podcasts

InBusinessNews  23/11/2020 10:45
Η πρώτη επαφή του Γιάννου Τραν με τον κόσμο των podcasts ήταν το 2007 στην παρουσίαση του πρώτου iPhone από τον Steve Jobs. Φοιτητής τότε και χωρίς να γνωρίζει τι ακριβώς ήταν, αποφάσισε να ανακαλύψει αυτά τα ανεξερεύνητα εδάφη. Μετά το τέλος των σπουδών του και με την δημιουργία της marketing εταιρείας Ontime το 2017, έβαλε ως στόχο με την ομάδα του, να έχουν την δική τους παραγωγή podcast. 

RELATED ARTICLES


 
Ο Γιάννος Τραν, ή αλλιώς ο άνθρωπος που μας ταξιδεύει στον κόσμο των podcasts, σε συνέντευξη του στο InBusnessNews μας αποκαλύπτει πως ξεκίνησε η ιδέα καθώς και την ανταπόκριση της εκπομπής Netcast Zone από το κοινό.
 
«Μετά από 120 επεισόδια βλέπω πραγματικά μεγάλη διαφορά στις παραγωγές μας.»
  

Ο κόσμος των podcasts
Το podcast είναι η δημιουργία ηχητικού ή βίντεο περιεχομένου το οποίο γίνεται upload στο διαδίκτυο. Αυτό που μας έδωσε την ευκαιρία να πάμε «all in» ήταν στο ότι η δημιουργία περιεχομένου ήταν ένα ανεξερεύνητο έδαφος. Από την μια, ήταν μειονέκτημα επειδή εκτεθήκαμε στο διαδίκτυο άρα η κριτική θα ήταν όλη πάνω μας. Από την άλλη όμως, αν έκανες κάτι καλό και επειδή θα ήσουν ο πρώτος, θα επωφελήσου τους καρπούς της επιτυχίας.  
 
Η πρώτη επαφή
Η πρώτη φορά που άκουσα την λέξη podcast ήταν στην παρουσίαση του πρώτου iPhone το 2007 από τον Steve Jobs ο οποίος είχε πει ότι αυτή η συσκευή θα σε ενώνει με το διαδίκτυο, θα μπορείς να ακούς τα τραγούδια σου και τα podcasts. Ήμουν φοιτητής τότε και αναρωτήθηκα τι είναι το podcast, πρώτη φορά το άκουσα. Έψαξα στο internet για το τι είναι. Τότε είχε λίγες παραγωγές podcasts ανά το παγκόσμιο καθώς και λίγες πλατφόρμες για να έρθεις σε επαφή με podcasts. Ήταν τα πρώτα χρόνια του YouTube, Facebook, το Instagram δεν υπήρχε ούτε το Spotify. Σιγά σιγά, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και των apps, ο περισσότερος κόσμος στο εξωτερικό έκανε παραγωγές podcasts. Τελειώνοντας τις σπουδές μου, πλέον τα podcasts ήταν τρόπος που κατανάλωνα περιεχόμενο, επειδή εγώ δυσκολεύομε στο να διαβάζω βιβλία, δεν συγκεντρώνομαι είμαι περισσότερο οπτικοακουστικός δέκτης πληροφοριών. Το 2017 όταν δημιουργήσαμε την Ontime, την εταιρεία marketing, ο στόχος ήταν να έχουμε ένα δικό μας podcast.  Δεν το σκεφτήκαμε αρκετά, δημιουργήσαμε τα brand assets, στήσαμε το στούντιο και ξεκινήσαμε να παράγουμε περιεχόμενο. Μετά από 120 επεισόδια βλέπω πραγματικά μεγάλη διαφορά στις παραγωγές μας.
 
Η θεματολογία
Η θεματολογία μας είναι ανοικτή. Ο λόγος που είναι ανοικτή είναι ότι εγώ σαν main podcaster ενδιαφέρομαι για αρκετά πράγματα και επικοινωνώ μέσα από τα επεισόδια και τους καλεσμένους που φέρνουμε στο Netcast Zone με τις συγκεκριμένες θεματολογίες. Από την άλλη, επειδή η Κύπρος είναι μια μικρή χώρα και τα νούμερα είναι χαμηλά, το να ακολουθήσεις συγκεκριμένα μια θεματολογία, πιθανόν να μην σου δώσει τους αριθμούς που θα ήθελες. Θεωρώ ότι όταν κάποιος αποφασίσει να κάνει ένα podcast κανάλι, οφείλει να ακολουθήσει αυτό που πραγματικά τον ενδιαφέρει έτσι ώστε να μπορεί να το υποστηρίξει.
 
Το κοινό
Το κοινό είναι αρκετά μεγάλο. Όταν μιλούμε για θεματολογία ποδοσφαίρου, αντιλαμβάνεστε ότι οι πλείστοι Κύπριοι ασχολούνται με το ποδόσφαιρο. Οι πλείστοι Κύπριοι ασχολούνται ως ένα σημείο με θέματα που αφορούν την κοινωνία και την προσωπική τους ανάπτυξη. Αν το πάρουμε τεχνολογικά, το κοινό είναι οι χρήστες του διαδικτύου και οι άνθρωποι που περνούν αρκετό χρόνο πάνω στις συσκευές τους.
 
Η ανταπόκριση
Η ανταπόκριση από το κοινό είναι αρκετά μεγάλη. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα επειδή δημιουργούμε πιστούς fans οι οποίοι καταναλώνουν το περιεχόμενο είτε ηχητικά ή μέσω βίντεο.  
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας