Κ. Σάββα: Δεν υστερεί σε αποδοτικότητα το νέο περιβάλλον

Κ. Σάββα: Δεν υστερεί σε αποδοτικότητα το νέο περιβάλλον

Κ. Σάββα: Δεν υστερεί σε αποδοτικότητα το νέο περιβάλλον

H πανδημία COVID-19 έχει επιφέρει δραστικές αλλαγές στον τρόπο που βιώνουμε την κάθε μέρα. Από τις καθημερινές μας δραστηριότητες μέχρι την εργασία δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα. Το ΙnBusinessNews με την θεματική ενότητα “Working Space Daily ” παρουσιάζει στελέχη από διάφορους τομείς της αγοράς, τα οποία εργάζονται είτε από το σπίτι είτε στο νέο εργασιακό περιβάλλον όπως αυτό έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. 

RELATED ARTICLES



Στο πλαίσιο της νέας θεματικής ενότητας, συζητήσαμε με την Senior Brand and Trade Manager, Laundry Care CY της GPM-Henkel Ltd, Κυριακή Σάββα, για τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία στον χώρο της εργασίας. Σύμφωνα με την κ. Σάββα, το νέο εργασιακό περιβάλλον δεν υστερεί σε αποδοτικότητα σε σχέση με το προηγούμενο, ενώ υπογραμμίζει ότι η τηλεργασία θα παραμείνει σημαντικό κομμάτι της νέας πραγματικότητας και πολλές εταιρείες θα την υποστηρίξουν, αφού αποδείχτηκε ότι είναι εφικτή και εξίσου αποδοτική.
 
Πώς έχετε προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα εργασίας; Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες ή ευκολίες προσαρμογής στα νέα δεδομένα;
Η περίπτωσή μου είναι μάλλον ιδιαίτερη, αφού πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της καραντίνας όντας σε άδεια μητρότητας. Επέστρεψα πολύ πρόσφατα στη δουλειά μου και ήρθα αντιμέτωπη με μια εντελώς νέα πραγματικότητα, όπου η τηλε-εργασία έχει ήδη εδραιωθεί μεταξύ των συναδέλφων μου.

Θυμάμαι πως κάποιες μέρες πριν την επιστροφή μου, μιλώντας με τους συναδέλφους μου από το τηλέφωνο για τα τρέχοντα ζητήματα της δουλειάς, ακουγόντουσαν όλοι τόσο καλά προσαρμοσμένοι που μου ήταν δύσκολο να συνειδητοποιήσω ότι βρισκόντουσαν εκτός γραφείου. Αυτό με βοήθησε να προσαρμοστώ κι εγώ γρηγορότερα στον νέο τρόπο εργασίας, αφού οι νέες συνθήκες είχαν πια «δοκιμαστεί». Έπειτα, δουλεύοντας σε μια μεγάλη εταιρεία, ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς μας γινόταν ήδη από απόσταση, κάνοντας την προσαρμογή ευκολότερη. 

Περιγράψτε μας μια τυπική μέρα (τι ώρα ξεκινάτε δουλειά και τι ώρα τελειώνετε, ποια είναι τα καθημερινά σας καθήκοντα, πώς γίνεται ο συντονισμός με την ομάδα σας).
Ξεκίνησα να δουλεύω βασισμένη στο προηγούμενό μου ωράριο, είναι όμως νωρίς για να πω πως έχω καθιερώσει μια αυστηρή ρουτίνα, αφού είμαι ακόμη σε «μεταβατική» περίοδο. Στόχος μου είναι να διαμορφώνω κάθε μου μέρα όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται, διατηρώντας μια δομή που να θυμίζει τυπική εργασία γραφείου. Αντιλαμβάνομαι όμως από συναδέλφους και φίλους που δουλεύουν εδώ και αρκετό καιρό από το σπίτι ότι τα ωράρια τείνουν να διευρύνονται. Οπότε μάλλον χρειάζεται συνειδητή προσπάθεια για να μην ξεθωριάσουν τα όρια μεταξύ εργασίας και προσωπικού χρόνου.

Η φύση της δουλειάς μας μου επιτρέπει να χειρίζομαι τα περισσότερα θέματα μέσω emails και τηλεδιασκέψεων, οπότε το να δουλεύω από έναν άνετο και προσαρμοσμένο χώρο στο σπίτι, μοιάζει πολύ με την καθημερινότητά μου στο γραφείο. Επέλεξα να στήσω το νέο μου περιβάλλον εργασίας σε έναν ξεχωριστό χώρο στο σπίτι που παλιότερα δεν χρησιμοποιούσα συχνά και έτσι είναι ευκολότερο να συγκεντρωθώ και να αποφύγω τους περισπασμούς.  Αν και δεν είναι τόσο εργονομικό όσο το «επίσημο» γραφείο μου, το νέο μου περιβάλλον είναι σχετικά ήσυχο και λειτουργικό.

Παράλληλα, το γεγονός ότι βρίσκομαι συνεχώς σε επικοινωνία με συναδέλφους και συνεργάτες κάνει τη μέρα να κυλάει γρήγορα και παραδόξως αρκετά «κοινωνικά».

Πως θα χαρακτηρίζατε το νέο εργασιακό περιβάλλον; Είναι λειτουργικό και συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας; Θα προτιμούσατε να εξακολουθήσετε να εργάζεστε σε ένα τέτοιο εργασιακό περιβάλλον;
Θεωρώ ότι το νέο περιβάλλον δεν υστερεί σε αποδοτικότητα. Αντίθετα, νιώθω ότι οι συσκέψεις μας έχουν γίνει πιο σύντομες και στοχευμένες, ενώ παράλληλα δεν χάνεται καθόλου ενέργεια και χρόνος σε μετακινήσεις και δευτερεύοντα ζητήματα.

Προσωπικά θα προτιμούσα να συνεχίσω να εργάζομαι από το σπίτι, όσο και όποτε αυτό είναι εφικτό. Δεδομένου ότι η άδεια μητρότητας στην Κύπρο είναι ακόμη από τις πιο σύντομες της Ευρώπης, είμαι τυχερή που μπορώ να αξιοποιήσω τις νέες συνθήκες και να εργάζομαι από το σπίτι για κάποιο διάστημα, αφού το μωρό έχει ακόμη έντονη ανάγκη τη φυσική μου παρουσία. Η εργασία από το σπίτι μου επιτρέπει τουλάχιστον να περνάω τα διαλείμματα μου με το μωρό και να συνεχίσω τον θηλασμό επηρεάζοντας όσο λιγότερο γίνεται την ρουτίνα του.

Πως φαντάζεστε το νέο εργασιακό περιβάλλον μετά την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων;
Πιστεύω ότι αυτή η περίοδος μας έχει διδάξει πολλά σε διάφορους τομείς. Η ευελιξία στον τρόπο που εργαζόμαστε είναι σίγουρα ένα από αυτά. Φαντάζομαι ότι η τηλεργασία θα παραμείνει σημαντικό κομμάτι της νέας μας πραγματικότητας και πολλές εταιρείες θα την υποστηρίξουν, αφού αποδείχτηκε ότι είναι εφικτή και εξίσου αποδοτική. Προσφέρει επιλογές στους εργαζομένους και μείωση παγίων κοστών για τις εταιρείες, ενώ συγχρόνως η απαιτούμενη τεχνολογία είναι πια εύκολα διαθέσιμη και σχετικά αξιόπιστη.

Παράλληλα, για τα επαγγέλματα στα οποία, λόγω της φύσης τους, δεν μπορεί να εφαρμοστεί η τηλε-εργασία, θέλω να πιστεύω ότι έχουν ήδη βρεθεί οι τρόποι ώστε τα νέα δεδομένα να μην επηρεάσουν αρνητικά την ποιότητα των συνθηκών εργασίας.

Θεωρώ ότι η εμπειρία που μοιραστήκαμε όλοι τους τελευταίους μήνες μας έκανε γενικά περισσότερο ευπροσάρμοστους και συγκεντρωμένους στα ουσιώδη και αυτή είναι ίσως η θετική πλευρά κάθε δυσκολίας.
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας