Χ. Ρωσσίδης: Η Επικοινωνία παραμένει η ασπίδα και το δόρυ κάθε οργανισμού

H πανδημία COVID-19 έχει επιφέρει δραστικές αλλαγές στον τρόπο που βιώνουμε την κάθε μέρα. Από τις καθημερινές μας δραστηριότητες μέχρι την εργασία δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα. Το ΙnBusinessNews με την θεματική ενότητα “Working Space Daily ” παρουσιάζει στελέχη από διάφορους τομείς της αγοράς, τα οποία εργάζονται είτε από το σπίτι είτε στο νέο εργασιακό περιβάλλον όπως αυτό έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. 

Στο πλαίσιο της νέας θεματικής ενότητας, συζητήσαμε με τον Διευθυντή Επικοινωνίας της ΓΝΩΡΑ Σύμβουλοι Επικοινωνίας, Χαράλαμπο Ρωσσίδη, για τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία στον χώρο της εργασίας. Σύμφωνα με τον κ. Ρωσσίδη, το σημαντικό είναι να κρατήσουμε τα θετικά στοιχεία της συγκυρίας και να βαδίσουμε προς μια κατεύθυνση που να είναι αμοιβαία επωφελής για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Πρόσθεσε πως ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων, όπου οι οικονομικές και επιχειρησιακές δυσκολίες αντανακλώνται στην εικόνα και τη φήμη ενός οργανισμού, η ανάγκη για Επικοινωνία καθίσταται ακόμη πιο αναγκαία.
 
Πώς έχετε προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα εργασίας; Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες ή ευκολίες προσαρμογής στα νέα δεδομένα;
Η εταιρεία κατάφερε να προσαρμοστεί γρήγορα στα νέα δεδομένα. Αυτό οφείλεται στην έγκαιρη ενεργοποίηση σχεδίου δράσης, στην εφαρμογή πρακτικών λύσεων και πάνω απ’ όλα στο δέσιμο της ομάδας ΓΝΩΡΑ. Καθοριστική συμβολή σ’ αυτή την προσπάθεια είχε η τεχνολογική υποδομή που διέθετε εκ των προτέρων η εταιρεία, ο υψηλός βαθμός εξοικείωσης του προσωπικού με τα ψηφιακά εργαλεία, αλλά και το ότι η ΓΝΩΡΑ είχε από πριν ενσωματώσει στην κουλτούρα της το ευέλικτο ωράριο και τη δυνατότητα εργασίας από το σπίτι. Επιπλέον, το γεγονός ότι η φύση των εργασιών της εταιρείας καθιστούσε αναγκαία τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, συνέβαλε θετικά στην προσπάθεια προσαρμογής στα νέα δεδομένα. Απ’ εκεί και πέρα, ο κάθε συνάδελφος βίωσε διαφορετικά την εμπειρία. Π.χ. για τους γονείς υπήρξαν και υπάρχουν πρακτικές δυσκολίες. Το πρόσημο όμως, όσον αφορά τον βαθμό προσαρμογής και ανταπόκρισης, είναι θετικό.
 
Περιγράψτε μας μια τυπική μέρα (τι ώρα ξεκινάτε δουλειά και τι ώρα τελειώνετε, ποια είναι τα καθημερινά σας καθήκοντα, πώς γίνεται ο συντονισμός με την ομάδα σας).
Ορίσαμε καθημερινές τηλεδιασκέψεις, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, σε συγκεκριμένη ώρα. Επί της ουσίας, ό,τι κάναμε στο γραφείο στην προ-κορωνοϊού εποχή, το «μεταφέραμε» ψηφιακά από την πρώτη ημέρα της καραντίνας. Ο συντονισμός και η συζήτηση για τα projects της ομάδας γινόταν διαδικτυακά. Πέραν των εξιδεικευμένων εφαρμογών, ασφαλώς χρησιμοποιούσαμε περισσότερο τα chats, τα emails και τα τηλέφωνα για την εσωτερική επικοινωνία κτλ. Η ίδια πρακτική εφαρμόστηκε με πελάτες και συνεργάτες. Όσον αφορά τα ωράρια εργασίας παρέμειναν τα ίδια, ωστόσο η δυναμική και απρόβλεπτη φύση του επαγγέλματος, ιδιαίτερα όσον αφορά τον τομέα της διαχείρισης κρίσεων, απαιτούν συνεχή εγρήγορση και ετοιμότητα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Ως ομάδα, συνεχίσαμε να είμαστε δίπλα στους πελάτες μας και γίναμε ακόμη πιο πελατοκεντρικοί. Επιδιώξαμε να παραμείνουμε χρήσιμοι και ωφέλιμοι, δημιουργώντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονταν στα δεδομένα της συγκυρίας.
 
Πως θα χαρακτηρίζατε το νέο εργασιακό περιβάλλον; Είναι λειτουργικό και συμβάλλει στην αύξηση της αποδοτικότητας; Θα προτιμούσατε να εξακολουθήσετε να εργάζεστε σε ένα τέτοιο εργασιακό περιβάλλον;
Όπως σε κάθε περίσταση, υπάρχουν τα θετικά και τα αρνητικά. Πεποίθησή μου είναι ότι δεν πρέπει να προσεγγίζουμε τα πράγματα με μια λογική μαύρο-άσπρο. Υπάρχει πάντοτε η μέση οδός. Το σημαντικό είναι να κρατάμε τα θετικά στοιχεία κάθε συγκυρίας και ως ομάδα να βαδίζουμε προς μια κατεύθυνση που να είναι αμοιβαία επωφελής για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, την εταιρεία, το προσωπικό και κατ’ επέκταση τους πελάτες. Απ’ εκεί και πέρα, η επιτυχία ενός οργανισμού εξαρτάται σε πρώτο βαθμό από τη φυσιογνωμία του και τα θεμέλια που διέπουν τη λειτουργία του. Η ΓΝΩΡΑ στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ομαδικότητα, τη διαδραστικότητα και την εσωτερική επικοινωνία. Αιχμή του δόρατος είναι οι άνθρωποί της. Αφενός, η τεχνολογική αναβάθμιση και η προσαρμογή στο ψηφιακό περιβάλλον είναι εκ των ων ουκ άνευ, αφετέρου αυτή δεν πρέπει να θέσει υπό διακύβευση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της εταιρείας. Το βέβαιο είναι ότι μαθαίνουμε αρκετά και από αυτή τη συγκυρία. Δεδομένου ότι τα νερά παραμένουν αχαρτογράφητα, θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε τα δεδομένα. Στόχος είναι η επόμενη μέρα να μας βρει ακόμη πιο δυνατούς.
 
Πως φαντάζεστε το νέο εργασιακό περιβάλλον μετά την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων;
Σε κάθε κλάδο και οργανισμό τα δεδομένα διαφέρουν. Η ουσία είναι να βελτιώνεται το εργασιακό περιβάλλον και να αναβαθμίζεται ποιοτικά. Η παραγωγικότητα και η αποδοτικότητα εδράζονται σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το δεδομένο. Όσο πιο υγιές είναι το εργασιακό περιβάλλον, άλλο τόσο υγιής είναι και η ανάπτυξη οργανισμών, κλάδων και κατ’ επέκταση της οικονομίας.
 
Πώς επηρεάστηκε ο τομέας της Επικοινωνίας από τον κορωνοϊό;
Η Επικοινωνία παραμένει η ασπίδα και το δόρυ κάθε οργανισμού. Ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων, όπου οι οικονομικές και επιχειρησιακές δυσκολίες αντανακλώνται στην εικόνα και τη φήμη ενός οργανισμού, η ανάγκη για Επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθίσταται ακόμη πιο αναγκαία. Πλέον, σχεδόν όλοι οι οργανισμοί κατανοούν τη σημασία ενός Σχεδίου Διαχείρισης Κρίσεων ή ενός Σχεδίου Επιχειρησιακής Συνέχειας. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτούς τους σχεδιασμούς διαδραματίζει πάντοτε η Επικοινωνία. Σε περιόδους κρίσεων οι πολίτες αναμένουν από τους οργανισμούς να είναι πιο εξωστρεφείς, κοινωνικά ευαίσθητοι αλλά και πανέτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα. Ένας οργανισμός που δεν δηλώνει παρών σε δύσκολους καιρούς, μπορεί πιο εύκολα να εγκαταλειφθεί από το κοινό του. Ο βαθμός ανταπόκρισης κάθε οργανισμού έχει αντίκτυπο στον δείκτη εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας που εκπέμπει. Ιδιαίτερα όσον αφορά την πανδημία, καθοριστικό στοιχείο για την καλλιέργεια ισχυρών δεσμών μεταξύ των οργανισμών και της κοινής γνώμης, αποτελεί, η επικοινωνία δράσεων σχετικά με την ανταπόκρισή τους στις νέες συνθήκες. Σημαντικό έδαφος φαίνεται να κερδίζει και η Εσωτερική Επικοινωνία, αφού ολοένα και περισσότεροι οργανισμοί αντιλαμβάνονται τη σημασία δημιουργίας ενός αμφίδρομου δίαυλου επικοινωνίας με το προσωπικό τους.

Δειτε Επισης

Φεύγει από τη NAGA μετά από δέκα χρόνια o Ben Bilski-Προχωρά σε νέα εγχειρήματα
Το Foody αποκτά νέο Managing Director στην Κύπρο
Η Μαριάννα Χατζηαντωνίου εκτελεστική αντιπρόεδρος στην Energame
Νέα καθήκοντα και διευθυντής τομέα ραδιοφώνου στο Alpha radio ο Παναγιώτης Όθωνος
HUMED: Η πρωτοπόρος εταιρεία δύο φοιτητών που βάζουν την Κύπρο ψηλά στον διεθνή χάρτη της οδοντιατρικής
Νέος COO της Intership ο Capt. Michael P. Elwert
E&G Economides LLC: Η Βιργινία Αδαμίδου προάγεται σε Συνέταιρο της Εταιρείας
Θλίψη ΠΕΟ για τον θάνατο του ΓΓ ΣΕΒΕΤΤΥΚ Χαράλαμπου Πρατσή
Η πολυσχιδής προσφορά του Αλέκου Γαβριηλίδη στην αρχιτεκτονική της Κύπρου
PASCAL International Education: Oλιστική ανάπτυξη των παιδιών και συνεχής ανάπτυξη στο επίκεντρο της στρατηγικής