Αντώνης Βούρος: Οπαδός της συνέπειας

Ενεργό μέλος της εταιρείας A.J. Vouros από το 1964, ο Αντώνης Βούρος, σημερινός πρόεδρος και chief executive officer, παρέλαβε τα ηνία από τον πατέρα του Γιάννη Βούρο και προχώρησε ακόμα παραπέρα, φέρνοντας την επιχείρηση σε αξιοζήλευτα επίπεδα. Παρά τις όποιες δυσκολίες, το μυστικό είναι, όπως είπε, να λαμβάνεις με συνέπεια τις σωστές αποφάσεις την κατάλληλη στιγμή, σε συνεννόηση με τους συνεργάτες σου.

H γνωριμία μου με τον Αντώνη Βούρο έγινε σε μια συνάντηση σε ένα γραφείο κι ως είθισται για εμάς τους δημοσιογράφους, η πρόταση δεν άργησε να γίνει για μία συνέντευξη στο περιοδικό, κάτι στο οποίο, προς μεγάλη μου ικανοποίηση, συγκατένευσε με προθυμία εξ αρχής.

Διαβάστε ακόμα: Επεκτείνονται και πληθύνονται τα malls
 
Από το λίγο που τον γνώρισα, ο κ. Βούρος είναι άνθρωπος και επιχειρηματίας χαμηλών τόνων. Είναι ανήσυχο πνεύμα κι ακούραστος εργάτης, οπαδός της συνέπειας και της εργατικότητας, με στόχο το καλό της εταιρείας και πάντα δίπλα στους 75 συνάδελφους - συνεργάτες του.
 
Ένα συνώνυμο της φροντίδας
Η A.J.Vouros ανήκει στον όμιλο Vouros Group of Companies. Είναι μια εταιρεία με ιστορία που ανάγεται στο 1920, όταν η πρώτη επιχείρηση ξεκίνησε ως φαρμακείο. Εν συνεχεία, ο όμιλος ίδρυσε και άλλες εταιρείες, όπως το 1959, όταν το φαρμακείο μετατράπηκε σε επιχείρηση εμπορίας φαρμάκων και το 1973, όταν επέκτεινε τις δραστηριότητές του στην παραγωγή και την εμπορία καλλυντικών για μαλλιά με την απόκτηση της αντιπροσωπείας της Wella. To 1975 ίδρυσε ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά γραφεία, το R. A. Travel Masters, και το 1980 την εταιρεία ταχυμεταφορών DHL (Cyprus). Στη συνέχεια και συγκεκριμένα το 2000 προχώρησε με τη M&V Cosmetics, ενώ τo 2003 ακολούθησε η Pharma Express. Την ίδια χρονιά, η εταιρεία M&V Cosmetics μετονομάστηκε σε A.J.Vouros.
 
Σε τρία χρόνια ο όμιλος γιορτάζει τα εκατοντάχρονά της, με τη δεύτερη γενιά να εκπροσωπείται από τον Αντώνη Βούρο, την τρίτη από τις δύο του κόρες Όλια και Μάρλεν και την τέταρτη από τον γιο της Όλιας, Κίκη Λαζαρίδη.
 
Η εταιρεία εισάγει, ανάμεσα σε άλλα, προϊόντα περιποίησης μαλλιών, προσώπου και χεριών, επαγγελματικά είδη για εξοπλισμό κομμωτηρίων και χημικών εργαστηρίων και συμπληρώματα διατροφής, κυρίως από Ευρώπη. Στην γκάμα της, εκτός των άλλων, συμπεριλαμβάνονται και τα τρία καθαρά κυπριακά brands Supra, Dor και Stain Away. «Πρόκειται για μάρκες που ανήκουν στον όμιλο, με δικές μας φόρμουλες και παραγωγή σε εργοστάσια της Ευρώπης, αφού στην Κύπρο δεν υπάρχει δυνατότητα παραγωγής τους», επεσήμανε ο κ. Βούρος.
 
Η Supra αγοράστηκε από την A.J. Vouros το 2009 από την εταιρεία Intercosmetics. Η γκάμα περιλαμβάνει κυρίως προϊόντα styling μαλλιών, όπως λακ, αφρό και μάσκα, αλλά και περιποίησης, όπως, σαμπουάν, μαλακτικές κρέμες και άλλα», ανέφερε. Και πρόσθεσε: «Ήταν μια ευκαιρία να προσθέσουμε ένα brand που δεν είχαμε προηγουμένως και που, κατά τη γνώμη μας, θα πρόσφερε στην εταιρεία κέρδος. Το επίσης κυπριακό Dor αγοράστηκε από την Εύρηκα το 2015, ενώ φέτος η A.J. Vouros προχώρησε στη δημιουργία ενός νέου προϊόντος για λεκέδες, του Stain Away».
 
Ένα από τα κύρια brands της A.J. Vouros είναι η Wella Professionals. H Wella έχει δύο κατηγορίες προϊόντων: Τη Wella Professionals, την οποία διαχειρίζεται η A.J. Vouros και αφορά σε προϊόντα που διανέμονται σε κομμωτήρια και ινστιτούτα αισθητικής και τη Wella με είδη ευρείας κατανάλωσης. Για σκοπούς υποστήριξης των κομμωτών - συνεργατών της η εταιρεία διαθέτει στους χώρους της αίθουσα σεμιναρίων και τεχνικό κέντρο, όπου παρουσιάζονται τα νέα προϊόντα και οι τεχνικές.
 
Άλλες βασικές μάρκες της εταιρείας είναι οι: S.C.Johnson, P.Z Cussons, Power Health, Tommee Tippee, OPI, Sebastian Professional, Kadus Professional, Nioxin, Batiste, Merck, Millipore και Sigma chemicals.

Διαβάστε ακόμα: Συνεδριακό: Αξιοποίηση χωρίς κέρδος για το κράτος
 
Ο ηγέτης που δεν επαναπαύεται
Αυτό που χαρακτηρίζει διαχρονικά τον Αντώνη Βούρο και ως άνθρωπο και ως επιχειρηματία είναι η συνέπεια και η εργατικότητα. Είναι, όμως, και ηγέτης που μοιράζει καθήκοντα και ευθύνες: «Η εταιρεία έχει γενικό διευθυντή τον Δήμο Κουσαρίδη και διευθυντές σε ζωτικής σημασίας τμήματα. Δεν είμαι καθόλου συγκεντρωτικός και προσπάθεια μου είναι να διοικώ με όσο το δυνατό πιο ανθρώπινο τρόπο», επεσήμανε.

Το μυστικό του σωστού timing
Η αντιμετώπιση της κρίσης του 2013 ήταν κάτι που στοίχισε πολύ στον κ. Βούρο, ίσως περισσότερο από όλα όσα πέρασε στο τιμόνι της εταιρείας, καθώς η επιχείρηση ήταν υποχρεωμένη να μειώσει μισθούς και άλλα έξοδα. «Από φέτος, όμως, αρχίζουμε να βλέπουμε καινούργιους ορίζοντες. Καταφέραμε να επιβιώσουμε στα χρόνια της κρίσης, όχι με τον τζίρο και την κερδοφορία που είχαμε προηγουμένως, αλλά τουλάχιστον δεν είχαμε ζημιές κατά την τετραετία 2013 - 2016. Το 2017 άρχισε η ανάκαμψη κι ελπίζουμε ότι θα συνεχίσουμε έτσι», σημείωσε.
 
Όπως είπε, οι δύσκολες αποφάσεις είναι ομαδική υπόθεση κι όχι δουλειά ενός ατόμου και οι σωστές αποφάσεις στο σωστό timing, μαζί με το απαραίτητο επιχειρηματικό και επενδυτικό ρίσκο, αποτελούν τη συνταγή της επιτυχίας: «Τέτοιο παράδειγμα απετέλεσε η δημιουργία ενός εκ των μεγαλυτέρων τουριστικών γραφείων, του RA Travelmasters, σε μια δύσκολη περίοδο το 1974, αμέσως μετά την Τουρκική Εισβολή.
 
Ένα άλλο, επίσης, ήταν η εξαγορά του γνωστού brand περιποίησης μαλλιών DOR, μεσούσης της κρίσης, το 2015».
 
Εξαγωγές από το 2018
Η εταιρεία προμηθεύει πέντε διαφορετικά κανάλια διανομής, στα οποία περιλαμβάνονται υπεραγορές, κομμωτήρια, ινστιτούτα αισθητικής, φαρμακεία και χημεία. «Η διαφορετικότητα των προϊόντων που έχουμε στο εταιρικό πορτφόλιο, μάς βοήθησε να αναπτύξουμε ένα δυνατό δίκτυο στην αγορά, όπου η επιτυχία μας βασίζεται στη συνέπειά μας και στον σεβασμό προς τον καταναλωτή». Με τις ίδιες αρχές η επιχείρηση σκοπεύει να επεκταθεί και στο εξωτερικό, αφού είναι έτοιμη να ξεκινήσει με αργά και σταθερά βήματα τις εξαγωγές: «Διαπραγματευόμαστε με πελάτες του εξωτερικού, η ανταπόκριση είναι πολύ θετική και το ενδιαφέρον ενθαρρυντικό.

Ευελπιστούμε να αρχίσουμε τις πρώτες μας εξαγωγές το 2018», υπογράμμισε. Τόνισε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από Ελλάδα, Λίβανο και Αραβικό Κόλπο για τα προϊόντα Stain Away και Supra.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: JO MICHAELIDES

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΙΝ Business τεύχος Νοεμβρίου 2017

Δειτε Επισης

Παγκόσμια διάκριση για τη Δέσποινα Πολυβίου στις εξετάσεις επαγγελματικού επιπέδου του ICAEW
Παρουσίαση βιβλίου «Σπύρος Κυπριανού: Στη μάχη της ιστορίας όπως την έζησα 1932-1959»
Nobu Matshuhisa: Η αγάπη του για την κυπριακή κουζίνα και η επέκταση στην Ευρώπη
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Το κτίσιμο μιας επιχειρηματικής αυτοκρατορίας και η τεράστια κοινωνική προσφορά
Έφυγε από την ζωή ο Έλληνας εφοπλιστής και επιχειρηματίας Βαρδής Βαρδινογιάννης
Διευθύντρια για πολυμερείς υποθέσεις στο DG TRADE η Μυρτώ Ζαμπάρτα-Διορίστηκε από την Κομισιόν
Η fashion designer Βασιλική Χαρίτωνος στο 1ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Τέχνης και Πολιτισμού Αναπηρίας DIS
Ο ιδρυτής της M. Residence Νικόλας Μιχαλιάς στη λίστα «40 under 40» του Fortune Greece-«Είναι ένας πρωτοπόρος»
Ο Νικόλας Στρατής, μέλος του ICAEW, στην υψηλού κύρους επιτροπή IFAC Young Leaders Collective
Κυκλοφόρησε η βιογραφία της Ζέτας Αιμιλιανίδου-H χαρισματική προσωπικότητα και το σημαντικό της έργο