Μούσκας: Η κυπριακή ναυτιλία αντιστέκεται στην κρίση

Γιος του «πλοίαρχου» Κυριάκου Μούσκα που δημιούργησε τη ναυτιλιακή Zela Shipping το μακρινό 1967. Με καταγωγή από την Αμμόχωστο, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Λονδίνο και εσχάτως έκτισε σπίτι στη Λεμεσό. Ο Γιώργος Μούσκας βρίσκεται για έξι εβδομάδες στην Κύπρο.


Μία από αυτές τις ζεστές, καλοκαιρινές ημέρες της Κύπρου συναντηθήκαμε στο ξενοδοχείο Four Seasons ένα απόγευμα Πέμπτης στην πάντα γοητευτική Λεμεσό. Γοητευτική βεβαίως ήταν και η κουβέντα μας με τον πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Κύπρου, Γιώργο Μούσκα.

Ο ρόλος της Ένωσης, το μέλλον του ναυτιλιακού τομέα και το τουρκικό εμπάργκο κυριάρχησαν στη συνέντευξη που παραχώρησε στο InBusinessNews ο κ. Μούσκας. Αφενός με τη διάθεση του Κύπριου από τα παλιά που είναι πάντα έτοιμος να βοηθήσει και να απαντήσει για καθετί και αφετέρου με προσέγγιση στελέχους της νέας εποχής που έχει εικόνα για το παγκόσμιο γίγνεσθαι στις αγορές και τις επιχειρήσεις μας υποδέχτηκε και μας αποχαιρέτησε αφήνοντάς μας τις καλύτερες εντυπώσεις.

Στόχος της Ένωσης Πλοιοκτητών Κύπρου είναι να επιλύει προβλήματα όταν και όπου εμφανίζονται αναφορικά με τις ναυτιλιακές εργασίες των μελών τους, τα οποία αποτελούνται από εταιρείες που διαθέτουν τουλάχιστον ένα πλοίο με κυπριακή σημαία. «Έχουμε μέλη που κατέστησαν την Κύπρο ως βάση τους αλλά και πολλά που είναι στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο ή οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Βασική προϋπόθεση να έχουν τουλάχιστον ένα πλοίο υπό κυπριακή σημαία» τονίζει ο κ. Μούσκας.

Μεγάλο πρόβλημα για την κυπριακή ναυτιλία αποτελεί το τουρκικό εμπάργκο σε κυπριακές εταιρείες ή πλοία με κυπριακή σημαία, κατά τον Γιώργο Μούσκα νώ μεγάλες είναι οι προοπτικές που παρουσιάζονται λόγω των εξελίξεων με το φυσικό αέριο στην κυπριακή ΑΟΖ. «Υπάρχουν ευκαιρίες που μπορούν να αξιοποιήσουν οι Κύπριοι πλοιοκτήτες σε σχέσξη με τον κλάδο ενέργειας. Σε κάποια φάση είναι δυνατόν να δούμε κυπριακές εταιρείες ή Κύπριους πλοιοκτήτες να ασχολούνται με μεταφορά φυσικού αερίου από την Κύπρο στο εξωτερικό» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Κύπρου.

Μάλιστα, ο κ. Μούσκας εκτιμά πως οι όποιες εξελίξεις στον κλάδο της ενέργειας τόσο στην Κύπρο όσο και στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου περνούν μέσα από τις όποιες πολιτικές αποφάσεις θα παρθούν στις συγκεκριμένες αγορές.

Αναφερόμενος στον κλάδο της ναυτιλίας και πώς αυτός ανταπεξέρχεται μετά τις οδυνηρές αποφάσεις του Eurogroup του περσινού Μαρτίου, ο κ. Μούσκας τονίζει ότι: «Ο κλάδος μπορώ να πω δεν επηρεάστηκε πολύ λόγω του διεθνοποιημένου χαρακτήρα του. Επιχειρηματίες που κουρεύτηκαν λόγω του Eurogroup δεν επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό λόγω των ποσών που διατηρούσαν σε κυπριακές τράπεζες. Η εν λόγω εξέλιξη ήταν σημαντική για να συνεχίσει η ναυτιλία δίχως προβλήματα δείχνοντας με ακόμη έναν τρόπο πόσο σημαντική είναι για την κυπριακή οικονομία».

Εκτενής συνέντευξη του κ. Μούσκα θα δημοσιευθεί στο περιοδικό Gold.

 

Δειτε Επισης

Nίκος Χριστοδουλίδης: Ορόσημο για τη σύγχρονη ιστορία του Δήμου Λευκωσίας το Κέντρο Αριστείας CYENS
Βουλή: Ζητά επαναπροκήρυξη Σχεδίου ρύθμισης οφειλών προσφύγων
Θεσμοθετεί απευθείας διάλογο με το επιχειρείν η Κυβέρνηση-Επιβεβλημένη η ενίσχυση της φήμης της Κύπρου
Αποχωρεί από την ΟΕΒ μετά από 41 χρόνια ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής Κώστας Χριστοφίδης
Αντώνης Αντωνίου: Τι χρειάζεται για να υπάρξει ένα βιώσιμο και ελκυστικό επενδυτικό οικοσύστημα
Σταύρος Σταύρου: Ανησυχεί το ΚΕΒΕ...Ο αυξημένος κίνδυνος και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις
16α ΙΝ Business Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την μεγάλη γιορτή του επιχειρείν-Την Πέμπτη η απονομή των βραβείων
Α. Βαφεάδης: Έτσι θα κινηθεί η Κυβέρνηση εάν η Kition δεν καταθέσει την εγγυητική για λιμάνι-μαρίνα Λάρνακας
Από πού αντλεί τουρίστες η Κύπρος-Οι κύριες αγορές, οι ανακατατάξεις και το... Ισραήλ
ΟΕΒ: Η γενική συνέλευση, οι προκλήσεις για το επιχειρείν και η σημασία της συνεργασίας με το ΚΕΒΕ