Dear marketing Gurus… let’s talk about the φούμαρα που πουλάμε στους πελάτες

Dear marketing Gurus… let’s talk about the φούμαρα που πουλάμε στους πελάτες

Dear marketing Gurus… let’s talk about the φούμαρα που πουλάμε στους πελάτες

Με αφορμή τον προβληματισμό ενός Ελλαδίτη Marketeer, σε σχέση με το πόσο μικρή είναι η Ελληνική αγορά (market: 10,5 εκατομμυρίων ανθρώπων) σε ότι αφορά την εφαρμογή στρατηγικών τεχνικών Marketing ή και επικοινωνίας των brands ή και των προϊόντων βάσει των διεθνών τάσεων, ομολογώ ότι ένιωσα άβολα.

Ξαφνικά αισθάνθηκα ένα Wake Up call! “Ladies and gents welcome to Cyprus, thank you for flying with us, we hope you enjoyed the ride…!”

Για χάρη της κουβέντας, ας διευρύνουμε λιγάκι τον τρόπο σκέψης και κυρίως ας προσγειωθούμε στο γεωγραφικό πλαίσιο με την επωνυμία Κύπρος εκφράζοντας τον ακόλουθο προβληματισμό: εάν ένας Ελλαδίτης marketeer θεωρεί (σωστά κατά την άποψη μου) ότι η Ελλάδα είναι πολύ μικρή αγορά για εφαρμογή στρατηγικών και τάσεων βάσει των διεθνών trends, τότε εμείς (εδώ στο Cyprus) με 0,7 έναντι 10,5 εκατομμυρίου – αγορά Ελλάδας, τι πρέπει να κάνουμε;

Η αλήθεια είναι, ότι η συμπεριφορά του καταναλωτή σε ότι αφορά τα brands ή και τις αγορές, τροποποιούνται και λειτουργούν στο πλαίσιο των κοινωνικο-πολιτικο-οικομικων δεδομένων. Εκ των πραγμάτων, η δική μας μικρή αγορά είναι ιδιαίτερη και ιδιάζουσα. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που όλοι μιλάμε στους πελάτες μας, στις εταιρείες μας, σε αυτούς που πρέπει να πλασάρουμε τη σημαντικότητα της δουλειάς μας, για "360 tailor made καμπάνιες, που εστιάζουν στην Κυπριακή αγορά με επίκεντρο το Κύπριο καταναλωτή για τον οποίο εκτιμούμε ή ευελπιστούμε ότι θα καταλάβει και θα εκτιμήσει τις αξίες των brand”, των brands που εμείς πουλάμε ή επιβάλλουμε, αναλόγως budget. 

Δυστυχώς πολλές φορές η τεχνική αυτή, δηλαδή του SALE της δικής μας δουλειάς, μπορεί να γυρίσει πίσω σαν μπούμερανγκ και να μας χτυπήσει στα μούτρα. Τα δεδομένα είναι μεταβλητά, η αγορά είναι όντως μικρή, ο Κύπριος καταναλωτής είναι πλέον ψαγμένος, έχει τη γνώση, έχει την ικανότητα να ψάξει, έχει την ωριμότητα να δοκιμάσει αλλά και να απορρίψει…

Mας έχω δει να πουλάμε αριστοτεχνικά καμπάνιες με “εγκυκλοπαιδικές” προσεγγίσεις by  google (copy paste) αναλύσεις, return of investment, digital approach και mete (metaverse) εποχές καθώς κι ένα σωρό άλλα βαρύγδουπα με nonsense στρατηγικές! Δεν μπορείς να πουλάς στον πελάτη καμπάνια με ύφος «Πυρηνικής Φυσικής» γιατί απλά δεν είναι! Aς αφήσουμε τα περίεργα και τα επιστημονικά για τη NASA και τους υποτιθέμενους Marketing Gurus. Εντελώς μεταξύ μας θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν πραγματικά πιστεύουμε αυτά που πουλάμε; Αμαρτία μου εξομολογημένη, έχω δει να πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες για επιβίωση, όπως όλοι μας έχουμε υπάρξει μάρτυρες της πώλησης passport σε Ρώσους, πάγο σε Εσκιμώους, γιατί this is … business.

Στη μικρή γειτονιά που λέγεται Κύπρος, όπου ο πληθυσμός των καταναλωτών διαφοροποιείται — κατά φυλή, εθνικότητα, θρησκεία, σεξουαλικό προσανατολισμό και όχι μόνο, δεν αρκεί μόνο να πουλάμε values, vision, πράσινη πολιτική ή αποδοχή διαφορετικότητας. Σε αυτή τη γειτονιά του πλανήτη, η σχέση μεταξύ της διαφημιστικής εταιρείας και του πελάτη, πρέπει να γίνει επιτέλους αληθινή και αυθεντική. Είτε αυτό έχει να κάνει με παραδοσιακή διαφήμιση, είτε ψηφιακή, είτε Social Media, είτε αφορά περιεχόμενο. Όποια κι αν είναι η προσέγγιση σίγουρα πρέπει να είναι και διαφανής και κρυστάλλινη! Τα πράγματα είναι πιο εύκολα από ότι νομίζουμε εάν απλοποιήσουμε τις καμπάνιες μας, και ενδεχομένως τα αποτελέσματα να γίνουν ακόμη πιο αποδοτικά!

Σε ένα γενικό πλαίσιο, η καλή σχέση μεταξύ agency και πελάτη πρέπει να βασίζεται στην εμπειρία, την εμπιστοσύνη, την επικοινωνία, την κριτική σκέψη και την εμπεριστατωμένη άποψη. Την ίδια ώρα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και αληθινή προσέγγιση έτσι ώστε οι καταναλωτές να αισθάνονται ότι μπορούν να εμπιστεύονται το προϊόν ή τις υπηρεσίες που εμείς πουλάμε. 

Bottom line, στον κλάδο μας εκτιμώ ότι υπάρχει θέμα ηθικής! Η σχέση μεταξύ δημιουργού, εταιρείας και προϊόντος πρέπει απλά να γίνει αληθινή. Το να γίνουμε ρεαλιστές είναι πρωτίστως επιλογή.

Υ.Γ. ίσως έχει φτάσει η ώρα του Moment of Truth, για τις καμπάνιες μας, για τις εταιρείες και τα προϊόντας τους, για πραγματική Πράσινη Πολιτική, για τα ίδια τα προϊόντα.

Ο καταναλωτής ξέρει!

***Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας