Πολιτική Επικοινωνία: Από τον Μάκη του Νικόλα, στο copy paste του Χριστοδουλίδη

Πολιτική Επικοινωνία: Από τον Μάκη του Νικόλα, στο copy paste του Χριστοδουλίδη

Πολιτική Επικοινωνία: Από τον Μάκη του Νικόλα, στο copy paste του Χριστοδουλίδη

Και έφτασε εκείνη η “ιερή” – καθοριστική στιγμή που ο Υποψήφιος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κύριος Νίκος Χριστοδουλίδης, θα απευθυνόταν στον Κυπριακό λαό για να ζητήσει την ψήφο εμπιστοσύνης του, με απώτερο στόχο να γίνει ο επόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας… επί ποδός ολόκληρο Εκλογικό Επιτελείο, grande Επικοινωνιολόγοι από την Καλαμαριά (Ελλάδα) ενορχήστρωσαν μια ομολογουμένως άρτια τηλεοπτική εικόνα που παρέπεμπε σε σύγχρονη και μοντέρνα προεκλογική προσέγγιση από χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Σωστά χρώματα, σωστός φωτισμός, όμορφος κόσμος διαφόρων ηλικιών και φύλων, να περιβάλλει προσηλωμένος τον ενδεχομένως νέο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σε ένα εξαιρετικά fresh look and feel “σκηνικό”.     

Η μεγάλη στιγμή έφτασε… το αντίπαλο δέος του Αβέρωφ, ο πολλά υποσχόμενος και ομολογουμένως επικοινωνιακός Νίκος Χριστοδουλίδης είναι πανέτοιμος! Ήδη οι τραγικές κατά γενική ομολογία κινήσεις που έγιναν από πλευράς του ΑΚΕΛ αλλά και το πολεμικό κλίμα στην ΕΔΕΚ, ευνοούν τον ανεξάρτητο υποψήφιο που φλερτάρει μεταξύ άλλων και με το ΔΗΚΟ. Όλα τα κανάλια ετοιμάζονται για τη Live μετάδοση, οι ραδιοσταθμοί το ίδιο… το παρακλάδι του ΔΗΣΥ ετοιμάζεται να ανθίσει, να μπει στην αρένα και να δώσει την πιο μεγάλη και ιστορική ενδοκομματική και εξωκομματική μάχη!

«The stage is yours Nicos»… απόλυτη ησυχία 3, 2, 1… ΟΝ AIR “Ξεκινάμε μαζί και ξεκινάμε δυνατά!” το πρώτο copy paste της ομιλίας του Νίκου Χριστοδουλίδη, δυστυχώς ακολούθησαν και πολλά άλλα! Dear Nicos… είμαι σίγουρος ότι στο Queens College του City University of New York όπου σπούδασες, σου έμαθαν το ρητό “You only get one chance to make a first impression”! Γιατί αγάπη μου (όπως θα σου έλεγε και ο Νίκαρος), αντέγραψες μέρος της προεκλογικής ομιλίας του Ιωάννη Κασουλίδη στην πιο κρίσιμη φάση της καριέρας σου; Το απόλυτο WTF (ας μου επιτραπεί η έκφραση) και μετά …disaster!

Πραγματικά, είναι αδιανόητο το γεγονός ότι μέρος του περιεχομένου της εναρκτήριας προεκλογικής ομιλίας, να αποτελεί προϊόν λογοκλοπής από προεκλογικές ομιλίες άλλου υποψηφίου! Το “εγώ εν τζαι… φταίει ο Φλέσσας” δεν πιάνει τόπο, εξάλλου νομικά έχει ευθύνη και ο κλέφτης αλλά και ο κλεπταποδόχος…

Τα σενάρια περί παγίδευσης του Νίκου Χριστοδουλίδη απορρίπτονται. Αυτός ο πολιτικός πάτος αργεί ακόμη και ας ευχηθούμε ότι δεν θα τον δούμε ποτέ! Ας θυμηθούμε όμως και την αμίμητη καμπάνια του ΔΗΚΟ, με τον Μάκη που τηλεφωνούσε στο Προεδρικό… Πρόκειται για την πλέον άθλια πολιτική καμπάνια στην ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας, εμπνευσμένη και αυτή από Ελλαδίτη επικοινωνιολόγο (Μάιος 2021). Επί της ουσίας, τα ίδια τα κυπριακά κόμματα, εδώ και δεκαετίες, εμπιστεύονται και χρυσοπληρώνουν Ελλαδίτες “Grande” Επικοινωνιολόγους στους οποίους εναποθέτουν την εικόνα και κατ’ επέκταση τις καμπάνιες τους. Ας το παραδεχτούμε: Αυτή είναι η μεγαλύτερη επικοινωνιακή παγίδα, στην οποία διαχρονικά έχουν πέσει ΟΛΑ τα κυπριακά κόμματα αλλά και οι ίδιοι οι πολιτικοί.

«Οι καλαμαράες ξέρουν καλύτερα!» τέλος! Και όμως… οι «καλαμαράες» φαίνεται πως δεν έχουν ιδέα… γιατί απλά οι «καλαμαράδες» αν και είναι εξαιρετικοί στην Ελλάδα, δυστυχώς ή ευτυχώς, ζουν σε μια τελείως διαφορετική πολιτική κουλτούρα και πραγματικότητα από αυτή της Κύπρου, αλλά και γιατί αποτελεί πλέον γεγονός ότι οι «καλαμαράδες», έχουν προσχεδιασμένες καμπάνιες και είναι πάντα έτοιμοι να κάνουν αρπαχτές (fact!) στη νήσο των Αγίων! Εξάλλου, business its business, Nicos!

Εν κατακλείδι, στην Κύπρο υπάρχουν εξαιρετικοί Επικοινωνιολόγοι, που μπορούν να εφαρμόσουν εξαιρετικές στρατηγικές, αφού εκ των πραγμάτων γνωρίζουν από πρώτο χέρι και πολύ καλύτερα από τους Ελλάδιτες συναδέλφους τους, τη δική μας, Κυπριακή πολιτική πραγματικότητα… δυστυχώς όμως η παλαιοκομματική κουλτούρα περασμένων δεκαετιών επιβάλλει «Ελληνική προχώ επικοινωνιακή προσέγγιση – έστω και plagiarism» άρα κάνουν με μαεστρία το ανάλογο “fine tuning” προσαρμόζοντας ομιλίες και επικοινωνιακά τεχνάσματα από ένα «ξένο» περιβάλλον στην Κύπρο. Τωρά έτα ούλλα τζιαμε!

Υ.Γ. Παρεμπιπτόντως, να δείτε που μια μέρα θα κάνουν χαλλούμι στην Ελλάδα και εμείς θα το εισάγουμε και θα το πλασάρουμε ως καλύτερο από το κυπριακό (!) …και ο νοών νοείτω.

* Corporate Communication & PR Manager

** το άρθρο αποτελεί προσωπική επαγγελματική άποψη

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας