Δημιουργία προϋποθέσεων για αποτελεσματική καινοτομία

Δημιουργία προϋποθέσεων για αποτελεσματική καινοτομία

Δημιουργία προϋποθέσεων για αποτελεσματική καινοτομία

Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να σημειωθεί στην αρχή είναι ότι οι επιχειρήσεις δεν γεννιούνται με την ικανότητα να οργανώνουν και να διαχειρίζονται τη διαδικασία καινοτομίας.

Το μαθαίνουν και το αναπτύσσουν με την πάροδο του χρόνου και κυρίως μέσα από μια διαδικασία δοκιμής και λάθους. Επιμένουν σε ό,τι λειτουργεί, αναπτύσσουν τις δυνατότητές τους και προσπαθούν να αφήσουν εκείνα τα πράγματα που δεν λειτουργούν. Για παράδειγμα, η επιτυχημένη καινοτομία συσχετίζεται στενά με τον τρόπο με τον οποίο μια επιχείρηση επιλέγει και διαχειρίζεται τα έργα που συντονίζει τις εισροές διαφορετικών λειτουργιών, πώς συνδέεται με τους πελάτες της και ούτω καθεξής.

Η καινοτομία είναι μια σύνθετη διαδικασία, η οποία εγκυμονεί κινδύνους και χρειάζεται προσεκτική και συστηματική διαχείριση. Η βασική διαδικασία περιλαμβάνει την απόκτηση νέων ιδεών, την επιλογή των καλών ιδεών και την εφαρμογή τους. Η πρόκληση είναι να το κάνεις αυτό με οργανωμένο τρόπο και να είσαι σε θέση να επαναλάβεις το τρόπο.

Οι επιτυχημένοι καινοτόμοι αποκτούν και συσσωρεύουν τεχνικούς πόρους και διαχειριστικές ικανότητες με την πάροδο του χρόνου. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για εκμάθηση της σκέψης κάνοντας, χρήση συνεργασίας με άλλες εταιρείες, ρωτώντας τους πελάτες και ούτω καθεξής, αλλά όλες εξαρτώνται από την ετοιμότητα να δούμε την καινοτομία λιγότερο ως τύχη παρά ως διαδικασία, η οποία μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς. Ένα άλλο κρίσιμο σημείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι η καινοτομία χρειάζεται διαχείριση με ολοκληρωμένο τρόπο. Δεν αρκεί να είσαι καλός σε ένα πράγμα. Τα ερεθίσματα καινοτομίας έρχονται σε όλα τα σχήματα και μεγέθη και σχηματίζονται σε κάθε είδους κατευθύνσεις.

Θα μπορούσαν να διαμορφωθούν σε νέες τεχνολογικές ευκαιρίες ή να αλλάξουν τις απαιτήσεις από την πλευρά των αγορών, θα μπορούσαν να είναι αποτέλεσμα νομοθετικής πίεσης ή δράσης ανταγωνιστών. Θα μπορούσαν να έρθουν ως αποτέλεσμα κάποιου ατόμου ή ομάδας εκτός του οργανισμού. Εάν πρόκειται να λάβουμε αυτά τα σήματα ενεργοποίησης, τότε πρέπει να αναπτύξουμε μερικές όμορφες κεραίες για αναζήτηση και σάρωση γύρω μας και αυτό περιλαμβάνει κάποια δυνατότητα να κοιτάξουμε στο μέλλον.

Το πρόβλημα της καινοτομίας είναι ότι είναι από τη φύση της μια επικίνδυνη επιχείρηση. Για να μην ξέρεις από την αρχή αν αυτό που αποφασίσεις να κάνεις θα λειτουργήσει ή ακόμα και αν θα λειτουργήσει καθόλου. Ωστόσο, πρέπει να δεσμεύσετε κάποιους πόρους για να ξεκινήσετε τη διαδικασία, οπότε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα χαρτοφυλάκιο έργων, που εξισορροπούν τον κίνδυνο και τις πιθανές ανταμοιβές; Η καινοτομία χρειάζεται σαφή στρατηγική ηγεσία και κατεύθυνση συν τη δέσμευση πόρων για να συμβεί αυτό. Κανένας οργανισμός δεν έχει πόρους για να σπαταλήσει. Η καινοτομία χρειάζεται στρατηγική. Είναι εύκολο να βρεθούν συνταγές για καινοτόμους οργανισμούς, οι οποίες υπογραμμίζουν την ανάγκη εξάλειψης της ασφυκτικής γραφειοκρατίας. άχρηστες κατασκευές από τοίχους από τούβλα εμποδίζουν την επικοινωνία και άλλες καλές ιδέες να περάσουν.

Ωστόσο, πρέπει να προσέχουμε να μην πέσουμε στην παγίδα του χάους, δεν λειτουργούν όλες οι καινοτομίες σε οργανικά, χαλαρά, ανεπίσημα περιβάλλοντα και αυτού του είδους οι οργανισμοί μπορούν μερικές φορές να δράσουν ενάντια στα συμφέροντα της επιτυχημένης καινοτομίας. Αν προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε καθιερωμένα μοντέλα που λειτουργούν υπό συνθήκες σταθερής κατάστασης, ξεφεύγουμε όλο και περισσότερο από το βάθος μας και κινδυνεύουμε να αναβαθμιστούμε από νέους και πιο ευέλικτους παίκτες.

*BSc., MBA, MSc., DBA, Assistant Professor, Head of Hospitality and Tourism Department, American College

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας