Πώς θα επιτύχετε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης; Με στρατηγική και υπομονή!

Θυμάστε τους παλιούς καιρούς που οι διαφημίσεις με video στο Facebook αποτελούσαν την πιο σπουδαία εξέλιξη στον χώρο της διαφήμισης; Ξέρετε, πριν τα Chatbots, το Blockchain, το Snapchat, το Vine, το TikTok. Ήταν οι μέρες που ότι είχε σχέση με τη διαφήμιση στα Social Media ήταν φρέσκο και αστραφτερό. Μόνο που αυτές οι μέρες, δυστυχώς (;) έχουν παρέλθει.

Εν έτει 2021 βομβαρδιζόμαστε καθημερινά από τόσο πολύ περιεχόμενο, διαφόρων ειδών, που μοιάζουμε με γονείς σε ένα δωμάτιο γεμάτο με τρίχρονα που τρέχουν πάνω-κάτω πανικόβλητα. Πλέον, όσοι ασχολούμαστε με το digital marketing έχουμε μετατραπεί σε μηχανές φιλτραρίσματος των σημαντικών και μη σημαντικών εξελίξεων.

Ωστόσο, η επική μάχη για τη προσοχή του χρήστη, βρίσκεται στο αποκορύφωμά της. Αν και εργαλεία όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, το Personalization και οι programmatic ads θα μας βοηθήσουν να απευθυνθούμε στα κατάλληλα κοινά με αποδοτικό τρόπο, εντούτοις, και πάλι θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο δημοσιεύουμε στα Social Media, ώστε να μην εκνευρίζουμε το κοινό μας.

Η λύση είναι μόνο μία και ακούει στο όνομα: Strategic Posting. Μπορεί να ακούγεται τρομακτικό, ότι θα επηρεάσει τον προϋπολογισμό μας και ότι μπορεί να χρειάζεται να το κάνετε outsource, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Απλώς, προτού πατήσετε «publish» βεβαιωθείτε ότι επιτυγχάνετε όλους τους απαραίτητους στόχους οι οποίοι μετατρέπουν το καλό περιεχόμενο σε εξαιρετικό traffic, engagement ή πωλήσεις. 

Πώς να πετύχετε αυτούς τους στόχους; Πιο κάτω, εν συντομία όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε και όλα όσα πρέπει να έχετε υπόψη σας.

1. Ποιοι είναι το κοινό μου και που μένουν

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε, είναι να σκεφτείτε ποιους στοχεύετε με μία συγκεκριμένη καμπάνια στα κοινωνικά δίκτυα ή ακόμα κι ένα μεμονωμένο ποστ. Όπως λέει και η παροιμία, δεν βγαίνουμε ξυπόλυτοι στα αγκάθια. Ανεξάρτητα πόσο μεγάλη ή μικρή εταιρεία είστε, το όποιο περιεχόμενο δημοσιεύετε πρέπει να είναι σχετικό με το κοινό-στόχο που επιθυμείτε να προσεγγίσετε. Ίσως το πιο δύσκολο και χρονοβόρο κομμάτι να είναι η προσέγγιση του κοινού σας εκεί που μένει, αλλά είναι εφικτό να το πετύχετε, ακόμα και χωρίς τη βοήθεια μίας digital marketing εταιρείας (αν και εδώ είμαστε για να βοηθήσουμε) Απλώς δώστε έμφαση στη λεπτομέρεια, δουλέψτε με τα analytics, σκεφτείτε δημιουργικά, πειραματιστείτε και φυσικά οπλιστείτε με υπομονή.    

2. Τι θέλουμε να πετύχουμε;

Ξέρετε εκείνο το σημείο σε μία διαφημιστική εκστρατεία στο Facebook ή στο LinkedIn που καλείστε να θέσετε τον σκοπό της εκστρατείας; Εκεί που οι περισσότεροι λέμε χωρίς δεύτερη σκέψη: «Για να αυξήσουμε τα κλικς». Αναρωτηθήκατε όμως ποτέ γιατί οι συγκεκριμένες πλατφόρμες μας δίδουν τόσες πολλές επιλογές; Brand awareness. Website clicks, Ad engagement, Conversions. Ίσως επειδή δεν είναι ο σκοπός όλων των ποστς να οδηγήσουν σε κλικς;

Άρα, πρέπει να σκεφτείτε προσεκτικά και να αποφασίσετε ποιο σκοπό θέλετε να εξυπηρετήσουν τα ποστς που κάνετε, είτε πληρωμένα είτε όχι. Πολλές φορές οι εκστρατείες για αύξηση του awareness δημιουργούν περισσότερα οφέλη μακροπρόθεσμα απ’ ότι ένα ποστ που στόχο έχει την αύξηση των κλικς.

3. Πως θα το πετύχουμε;

Εκτός από όλα τα πιο πάνω, πρέπει να έχετε και τις κατάλληλες ιδέες. Ιδέες που μπορεί να σας οδηγήσουν ακόμα και εκτός Social Media μέσα στην πραγματική κοινωνία των καταναλωτών στους οποίους στοχεύετε. 

Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα λεγόμενα social posts έρχονται σε πολλές μορφές. Δεν χρειάζεται όλα να ξεπεράσουν τον προϋπολογισμό σας και δεν απαιτούν όλα τεχνολογία αιχμής. Κατ’ ακρίβεια, μερικά από τα πιο επιτυχημένα social posts είναι απλώς… social.

4. Τι γλώσσα πρέπει να χρησιμοποιούμε;

Οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσουμε στα ποστς μας είναι όσο σημαντικές όσο και το brand μας. Μπορεί να το θεωρήσετε παράξενο, αναλογιζόμενοι πόσα βίντεο, φωτογραφίες, hashtags και emoticons βλέπουμε καθημερινά, αλλά είναι η αλήθεια. Οι λέξεις αποτελούν το πιο ισχυρό και με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο εργαλείο ώστε να καθιερώσετε την παρουσία σας διαδικτυακά. Αν και δεν υπάρχει μία συνταγή η οποία να οδηγεί στη διασύνδεση με τα ακροατήρια που επιθυμείτε, εντούτοις, υπάρχουν μερικοί κανόνες τους οποίους θα πρέπει να έχουμε υπόψη όταν δημιουργούμε το προφίλ του brand μας στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

  1. Η αλληλεπίδραση και το engagement είναι απαραίτητα, άρα φροντίστε τα όσα γράφετε να ανταποκρίνονται σ’ αυτά τα ζητούμενα.
  2. Μην έχετε τον ρόλο του πωλητή. Φροντίστε κυρίως να ψυχαγωγείτε και να ενημερώνετε. Αραιά και που, μπορείτε και να πωλείτε.
  3. Θα πρέπει να έχετε συνέπεια και ομοιομορφία σε όλα τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείτε. Ο «χαρακτήρας» που θα κτίσετε θα είναι μέσα από το κάθε ποστ που κάνετε.
  4. Πάντα να απαντάτε και να ανταποκρίνεστε. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να σας προσεγγίζει κάποιος στα Μέσα κοινωνικής Δικτύωσης και να μην του δίνετε σημασία.

5. Πότε να ποστάρω;

Και σ’ αυτήν την περίπτωση υπάρχουν παγίδες. Να ποστάρετε όταν έχετε κάτι να πείτε. Να ποστάρετε σε λογικά χρονικά πλαίσια. Κανείς δεν θα ενδιαφερθεί για το τι έγινε πριν μία βδομάδα. Ειδικά αν την ίδια περίοδο τρέχετε μία άλλη καμπάνια και μπλέξετε δύο πράγματα μαζί. Μάλλον περισσότερη ζημιά θα δημιουργήσετε παρά όφελος. Τέλος, μην το παρακάνετε. Μην ποστάρετε τρεις φορές τη μέρα. Γίνεστε ενοχλητικοί και θα χάνετε περισσότερους followers απ’ όσους κερδίζετε. Κι αυτό είναι ελεγμένο.

Όσον αφορά το κρίσιμο ερώτημα, «Πότε ποστάρουμε;», η απάντηση είναι: εξαρτάται. Εξαρτάται από την πλατφόρμα την οποία χρησιμοποιούμε και το κοινό μας. Αν για παράδειγμα στοχεύετε σε Β2Β επικοινωνία, τότε θα δείτε μεγαλύτερη απήχηση κατά τις εργάσιμες μέρες σε LinkedIn και Twitter, για παράδειγμα. Αν στοχεύετε καθαρά καταναλωτές, τότε ενδεχομένως το Instagram και το Facebook να προσφέρονται περισσότερο κατά το Σαββατοκύριακο. Θα πρέπει επίσης να έχετε υπόψη ότι η συμπεριφορά του κοινού σας διαφοροποιείται ανάλογα με την τοποθεσία, την ηλικία, τα δημογραφικά δεδομένα και τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιήστε. Άρα, ξεκινήστε με κύρια συστατικά την σταθερότητα, θεματολογική και χρονική, και παρακολουθήστε την απόδοση των δράσεων σας ώστε να καταλήξετε στη βέλτιστη στρατηγική.  

Θα πρέπει επίσης να έχετε υπόψη σας πως οι χρήστες δεν ξεχνούν και δεν συγχωρούν γραμματικά και συντακτικά λάθη. Όσο μικρά κι αν είναι αυτά. Άρα, για να είστε σίγουροι ότι θα αποφύγετε τα λάθη, συνεργαστείτε με ένα επιμελητή κειμένων, ώστε να είστε σίγουροι ότι αποφεύγετε τα όποια λάθη.

Συνοψίζοντας, θα χρειαστεί χρόνος για να βρείτε τη συνταγή η οποία θα κεντρίσει πλήρως το ενδιαφέρον των followers σας αλλά η υπομονή τελικά θα σας ωφελήσει. Επενδύστε στην online στρατηγική σας ώστε το brand σας να συνδεθεί με το κοινό που επιθυμείτε. Σε ένα digital περιβάλλον με τεράστια βαβούρα, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να ξεχωρίσετε ανάμεσα στο πλήθος.

* Account Executive, Base Element

Δειτε Επισης

Το μούδιασμα στην αγορά ακινήτων, η προοπτική και οι προκλήσεις
Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ
Η σημασία της εφαρμογής της εταιρικής διακυβέρνησης και κοινωνικής ευθύνης σε μία εταιρεία
Η χρηματοοικονομική επιμόρφωση ασφαλής δρόμος για οικονομική ευημερία
Η πορεία προς την ενεργειακή αναβάθμιση του κυπριακού real estate
Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και η συνεισφορά τους στον στόχο για βιώσιμη ανάπτυξη
Νέα Οδηγία της Ε.Ε. προστατεύει φυσικά και νομικά πρόσωπα από προδήλως αβάσιμες ή καταχρηστικές δικαστικές διαδικασίες