50+ ωριμότερος, σοφότερος, ορμητικότερος
08:45 - 03 Αυγούστου 2020
Η συμπλήρωση 50 χρόνων ζωής είναι μια σημαντική στιγμή στην προσωπική πορεία ενός επαγγελματία. Είναι μια συσσωρευμένη γνώση δεκαετιών που πλέον αποκρυσταλλώνεται σε μια επαγγελματική ωριμότητα και ευελιξία. Βρίσκεται πια στο σημείο που μπορεί να αξιολογεί, αφομοιώνει, διεισδύει με πολύ μεγαλύτερη ευκολία και διορατικότητα στα όποια δεδομένα βρεθούν μπροστά του.
Ιδιαίτερα στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κλάδο της επικοινωνίας, ο επαγγελματίας του χώρου έρχεται συχνά αντιμέτωπος με διάφορες προκλήσεις που προσθέτουν καθημερινά κάτι καινούργιο στις γνώσεις του, στην ικανότητα προσαρμογής και θετικής αφομοίωσης αλλά και αντιμετώπισής τους. Η τεχνολογική εξέλιξη αλλάζει καθημερινά τις επικοινωνιακές έννοιες, δυνατότητες, αλληλεπιδράσεις και αυτό καθιστά απαραίτητο για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες του χώρου να υιοθετούν νέες πρακτικές και εργαλεία, προκειμένου να επικοινωνούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο τις υπηρεσίες και τα προϊόντα στους καταναλωτές. Η υιοθέτηση νέων επικοινωνιακών πρακτικών και εργαλείων αλλά και η σύσταση της ίδιας της επικοινωνιακής ομάδας σε σχέση με τις γνώσεις, εμπειρίες, διορατικότητα και κοινή ενέργεια υποκίνησης είναι μέγιστης σημασίας. O κόσμος της επικοινωνίας δεν έχει τη δυνατότητα να επαναπαύεται, αντίθετα κοιτάζει μόνο μπροστά υιοθετώντας αλλαγές, αφουγκραζόμενος τις τρέχουσες εξελίξεις και προλαμβάνοντας μελλοντικές πιθανές αλλαγές ή κρίσεις, εφευρίσκοντας τον νέο εαυτό του.
Σε αυτό το εξαιρετικά μεταβλητό περιβάλλον, τόσο από πλευράς μέσων αλλά και μορφών επαφής με τα κοινά, η θέση του ώριμου επαγγελματία της επικοινωνίας είναι καθοριστική για την ψύχραιμη ανάγνωση των νέων συνθηκών που ανακύπτουν και την αποτελεσματική αφομοίωσή τους. Έχοντας πίσω του μια σημαντική συσσωρευμένη γνώση που προκύπτει από την παρουσία του στο επάγγελμα σε όλες τις αλλαγές που προηγήθηκαν τις τελευταίες δυο με τρεις δεκαετίες, ένας επαγγελματίας της επικοινωνίας άνω των 50, μπορεί με επιτυχία να προσαρμοστεί και να προσφέρει με τη δική του, πιο ώριμη, συγκροτημένη και ψύχραιμη ματιά, τη μεγάλη εικόνα που έχει ο αετός που βλέπει τα πράγματα από πολύ ψηλά και σφαιρικά. Όχι τυχαία, ο πολυδιαβασμένος παγκοσμίως Ισραηλινός στοχαστής Γιουβάλ Νόα Χαράρι, έχοντας αποδώσει με κάθε λεπτομέρεια στα έργα του την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ανά τους αιώνες, έχει δηλώσει πως κανείς δεν ξέρει πώς θα είναι ο κόσμος και η αγορά εργασίας το 2050, όμως το πιο σημαντικό στοιχείο το οποίο πρέπει να διδάσκουμε στα παιδιά μας είναι να χτίζουν την προσωπικότητά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να υποδέχονται παρά να αντιστέκονται στις μελλοντικές αλλαγές.
Ένας επαγγελματίας της επικοινωνίας, παραμένει αφοσιωμένος και δημιουργικά αποτελεσματικός στον χώρο του και μετά τα 50, γιατί έχει μάθει να βγαίνει έξω από το comfort zone της πρώιμης γνώσης του και υπάρχει επαγγελματικά, ξεφεύγοντας από το συνηθισμένο προσαρμόζοντας συνεχώς τη βάση σκέψης του σε νέα περιβάλλοντα, σπάζοντας κάθε φορά τα καλούπια. Σε έναν κόσμο που αλλάζει, ένας επαγγελματίας με μακρά εμπειρία είναι περισσότερο χρήσιμος από ποτέ, καθώς έχει αποδεδειγμένα την ικανότητα να προσφέρει με την ωριμότητά του μια πιο διευρυμένη ματιά, αντιμετωπίζοντας μια πρόκληση βλέποντάς την από το πρίσμα της μεγάλης εικόνας. Μπορεί να αναγνώσει την ευρύτερη οπτική των πραγμάτων, να χρησιμοποιήσει εποικοδομητικότερα τις ηλικιακές διαφορές των συναδέλφων του συνδυάζοντας την ορμή και τη φρεσκάδα των νεότερων με τη γνώση που ο ίδιος έχει αποκτήσει στον χώρο μέσα από τις δεκαετίες που βρίσκεται σε αυτόν και να παράξει, υλοποιήσει ουσιαστικότερη δουλειά.
Κι αν η βιολογική φθορά του σώματός μας φέρνει έναν αναπόφευκτο σκεπτικισμό, ας πιστώσουμε στους εαυτούς μας οι πενηντάρηδες πως για την εμπειρία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, τις ηγετικές δεξιότητες, την έμπνευση στους νεαρότερους και τόσα άλλα, στο τέλος της ημέρας, age does matter! Παραμένοντας παραγωγικοί σε μια τόσο γρήγορη και απρόβλεπτη εποχή, θα πρέπει να νιώθουμε περήφανοι όχι μόνο για όσα έχουμε καταφέρει, αλλά πρωτίστως για το γεγονός ότι συνεχίζουμε να δημιουργούμε και να νιώθουμε σύγχρονοι, αγκαλιάζοντας τις εξελίξεις. Γιατί μπορεί οι περισσότεροι να επιλέγουν ρούχα και αξεσουάρ που να αντανακλούν τις τρέχουσες τάσεις της μόδας ή και τις προσλαμβάνουσες αντιλήψεις του πώς πρέπει να φαίνονται, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που γνωρίζουν πλέον πώς να κόβουν και να ράβουν τις τάσεις της κάθε εποχής στα μέτρα τους.
*Γενικός Διευθυντής, ORB Communications
Ιδιαίτερα στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κλάδο της επικοινωνίας, ο επαγγελματίας του χώρου έρχεται συχνά αντιμέτωπος με διάφορες προκλήσεις που προσθέτουν καθημερινά κάτι καινούργιο στις γνώσεις του, στην ικανότητα προσαρμογής και θετικής αφομοίωσης αλλά και αντιμετώπισής τους. Η τεχνολογική εξέλιξη αλλάζει καθημερινά τις επικοινωνιακές έννοιες, δυνατότητες, αλληλεπιδράσεις και αυτό καθιστά απαραίτητο για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες του χώρου να υιοθετούν νέες πρακτικές και εργαλεία, προκειμένου να επικοινωνούν με πιο αποτελεσματικό τρόπο τις υπηρεσίες και τα προϊόντα στους καταναλωτές. Η υιοθέτηση νέων επικοινωνιακών πρακτικών και εργαλείων αλλά και η σύσταση της ίδιας της επικοινωνιακής ομάδας σε σχέση με τις γνώσεις, εμπειρίες, διορατικότητα και κοινή ενέργεια υποκίνησης είναι μέγιστης σημασίας. O κόσμος της επικοινωνίας δεν έχει τη δυνατότητα να επαναπαύεται, αντίθετα κοιτάζει μόνο μπροστά υιοθετώντας αλλαγές, αφουγκραζόμενος τις τρέχουσες εξελίξεις και προλαμβάνοντας μελλοντικές πιθανές αλλαγές ή κρίσεις, εφευρίσκοντας τον νέο εαυτό του.
Σε αυτό το εξαιρετικά μεταβλητό περιβάλλον, τόσο από πλευράς μέσων αλλά και μορφών επαφής με τα κοινά, η θέση του ώριμου επαγγελματία της επικοινωνίας είναι καθοριστική για την ψύχραιμη ανάγνωση των νέων συνθηκών που ανακύπτουν και την αποτελεσματική αφομοίωσή τους. Έχοντας πίσω του μια σημαντική συσσωρευμένη γνώση που προκύπτει από την παρουσία του στο επάγγελμα σε όλες τις αλλαγές που προηγήθηκαν τις τελευταίες δυο με τρεις δεκαετίες, ένας επαγγελματίας της επικοινωνίας άνω των 50, μπορεί με επιτυχία να προσαρμοστεί και να προσφέρει με τη δική του, πιο ώριμη, συγκροτημένη και ψύχραιμη ματιά, τη μεγάλη εικόνα που έχει ο αετός που βλέπει τα πράγματα από πολύ ψηλά και σφαιρικά. Όχι τυχαία, ο πολυδιαβασμένος παγκοσμίως Ισραηλινός στοχαστής Γιουβάλ Νόα Χαράρι, έχοντας αποδώσει με κάθε λεπτομέρεια στα έργα του την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ανά τους αιώνες, έχει δηλώσει πως κανείς δεν ξέρει πώς θα είναι ο κόσμος και η αγορά εργασίας το 2050, όμως το πιο σημαντικό στοιχείο το οποίο πρέπει να διδάσκουμε στα παιδιά μας είναι να χτίζουν την προσωπικότητά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να υποδέχονται παρά να αντιστέκονται στις μελλοντικές αλλαγές.
Ένας επαγγελματίας της επικοινωνίας, παραμένει αφοσιωμένος και δημιουργικά αποτελεσματικός στον χώρο του και μετά τα 50, γιατί έχει μάθει να βγαίνει έξω από το comfort zone της πρώιμης γνώσης του και υπάρχει επαγγελματικά, ξεφεύγοντας από το συνηθισμένο προσαρμόζοντας συνεχώς τη βάση σκέψης του σε νέα περιβάλλοντα, σπάζοντας κάθε φορά τα καλούπια. Σε έναν κόσμο που αλλάζει, ένας επαγγελματίας με μακρά εμπειρία είναι περισσότερο χρήσιμος από ποτέ, καθώς έχει αποδεδειγμένα την ικανότητα να προσφέρει με την ωριμότητά του μια πιο διευρυμένη ματιά, αντιμετωπίζοντας μια πρόκληση βλέποντάς την από το πρίσμα της μεγάλης εικόνας. Μπορεί να αναγνώσει την ευρύτερη οπτική των πραγμάτων, να χρησιμοποιήσει εποικοδομητικότερα τις ηλικιακές διαφορές των συναδέλφων του συνδυάζοντας την ορμή και τη φρεσκάδα των νεότερων με τη γνώση που ο ίδιος έχει αποκτήσει στον χώρο μέσα από τις δεκαετίες που βρίσκεται σε αυτόν και να παράξει, υλοποιήσει ουσιαστικότερη δουλειά.
Κι αν η βιολογική φθορά του σώματός μας φέρνει έναν αναπόφευκτο σκεπτικισμό, ας πιστώσουμε στους εαυτούς μας οι πενηντάρηδες πως για την εμπειρία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, τις ηγετικές δεξιότητες, την έμπνευση στους νεαρότερους και τόσα άλλα, στο τέλος της ημέρας, age does matter! Παραμένοντας παραγωγικοί σε μια τόσο γρήγορη και απρόβλεπτη εποχή, θα πρέπει να νιώθουμε περήφανοι όχι μόνο για όσα έχουμε καταφέρει, αλλά πρωτίστως για το γεγονός ότι συνεχίζουμε να δημιουργούμε και να νιώθουμε σύγχρονοι, αγκαλιάζοντας τις εξελίξεις. Γιατί μπορεί οι περισσότεροι να επιλέγουν ρούχα και αξεσουάρ που να αντανακλούν τις τρέχουσες τάσεις της μόδας ή και τις προσλαμβάνουσες αντιλήψεις του πώς πρέπει να φαίνονται, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που γνωρίζουν πλέον πώς να κόβουν και να ράβουν τις τάσεις της κάθε εποχής στα μέτρα τους.
*Γενικός Διευθυντής, ORB Communications