Πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν τον οικονομικό ιό

Irina Misca  26/03/2020 11:00
Πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν τον οικονομικό ιό

Πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να αντιμετωπίσουν τον οικονομικό ιό

Irina Misca  26/03/2020 11:00
Ο φόβος αποτελεί μεγαλύτερη πανδημία κι από τον ίδιο τον ιό, αφού εξαπλώνεται ταχύτερα και με μεγαλύτερο αριθμό «κρουσμάτων». Από τη μία, ο φόβος είναι σημαντικός για την ανθρώπινη επιβίωση. Μας ειδοποιεί ότι βρισκόμαστε σε κίνδυνο, μας οδηγεί σε προσαρμοστική συμπεριφορά, μαθαίνοντάς μας τις αναγκαίες δεξιότητες επιβίωσης.

RELATED ARTICLES



Πώς όμως μπορεί να επηρεάσει μια επιχείρηση; Η λήψη αποφάσεων που είναι βασισμένες στο φόβο, είναι λάθος ή αναγκαία προσέγγιση;

Πώς διαχειριζόμαστε το φόβο για να αντιμετωπίσουμε τον οικονομικό ιό ενώπιον μας;

Η άμεση και έγκαιρη λήψη μέτρων είναι υψίστης σημασίας σε μια επιδημία. Καμία κρίση δεν είναι ίδια με την άλλη, όμως υπάρχουν κοινοί παράγοντες που μπορούν να συμβάλουν στον περιορισμό των κινδύνων και των επερχόμενων επιπτώσεων.
 
Λάβετε έγκυρη ενημέρωση
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε όλες τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον κορωνοϊό (Covid-19) και με ποιο τρόπο θα επηρεάσει την τοπική οικονομία. Όμως με την υπερπληροφόρηση που δεχόμαστε από διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, είναι δύσκολο να αναγνωρίσει κανείς την εγκυρότητα του περιεχομένου.

Ενημερωθείτε σωστά και διαμορφώστε τα δικά σας συμπεράσματα διαβάζοντας γεγονότα και όχι απόψεις. Αποφύγετε να διαβάζετε συνέχεια την ίδια είδηση σε διαφορετικά άρθρα. Προτιμήστε να διαβάζετε ή να παρακολουθείτε τις ειδήσεις το πολύ μία ή δύο φορές την ημέρα και να επισκέπτεστε τις επίσημες ιστοσελίδες διεθνών και τοπικών αρχών για οποιεσδήποτε εξελίξεις και μέτρα αφορούν τις επιχειρήσεις.
 
Νοιαστείτε για τους υπαλλήλους σας και θα νοιαστούν κι αυτοί για την επιχείρηση
Στα 20 χρόνια εμπειρίας και ενασχόλησής μας με εταιρείες σε δυσπραγία εντοπίσαμε ένα κοινό παράγοντα που συμβάλλει στο να αντιμετωπιστεί μια κρίση με επιτυχία: μια ομάδα που να αποτελείται από υγιή, ενθουσιώδη και ικανά άτομα που νιώθουν αναγνώριση και εκτίμηση και έχουν κίνητρο να δουλέψουν.

Διατηρείστε ανοικτό το κανάλι επικοινωνίας προγραμματίζοντας τακτικές διαδικτυακές συναντήσεις. Παρουσιάστε τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση. Η αβεβαιότητα αποθαρρύνει τους υπαλλήλους. Μην αφήσετε την ομάδα σας θεατή της κρίσης, αντίθετα κάντε την μέρος της εξεύρεσης της λύσης. Θέστε στόχους και δώστε κίνητρα για την επίτευξή τους. Ακόμα και όταν θεωρείτε ότι πρέπει να γίνουν αποκοπές, προτιμήστε όταν είναι δυνατό μετατροπή σταθερών μισθών σε μερικώς σταθερούς μισθούς  και επιβράβευση με βάση την επίτευξη των στόχων. Αν κερδίζει η εταιρεία, κερδίζει και η ομάδα και το αντίστροφο. Αυτό μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να ξεπεράσει βραχυπρόθεσμα θέματα ρευστότητας και μόλις καταφέρει να βγει από την κρίση να επιβραβεύσει τους υπαλλήλους της για τις προσπάθειές τους.
 
Οι εργασίες πρέπει να συνεχίσουν κανονικά
Έστω και με διαφοροποιήσεις συνεχίστε να δραστηριοποιείστε. Αξιοποιήστε αυτή την περίοδο για να αξιολογήσετε και, πιθανό, να αναθεωρήσετε την επιχείρησή σας και τις υπηρεσίες σας. Κάντε τις αλλαγές που δεν είχατε το χρόνο να κάνετε πριν. Διασφαλίστε όμως ότι οι αλλαγές αυτές δεν θα επηρεάσουν δραματικά τους πελάτες σας.

Διευρύνετε τον κύκλο εργασιών σας με την εισαγωγή νέων υπηρεσιών ή προϊόντων, εντοπίστε τα μη βασικά περιουσιακά στοιχεία και προσπαθήστε να βρείτε πιθανούς συνεργάτες. Μιλήστε με τους πιστωτές σας και ετοιμάστε πλάνο για τρεις μήνες, έξι μήνες και ένα χρόνο. Επιπλέον, είναι βασικό να αναγνωριστούν οι προκλήσεις και να ζητηθεί έγκαιρα βοήθεια από εξειδικευμένους επαγγελματίες διαχείρισης κρίσεων. Το προσωπικό της εταιρείας θα πρέπει να επικεντρωθεί στην δραστηριότητα της εταιρείας και θα χρειαστεί καθοδήγηση για να μπορέσει να ανταπεξέλθει.
 
Βοηθήστε τους άλλους για να βοηθήσουν κι εσάς
Είναι μια δύσκολη περίοδος και πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις παλεύουν να επιβιώσουν. Ίσως σκέφτεστε να μειώσετε κόστη, να αναβάλετε πληρωμές, να επαναδιαπραγματευθείτε συμβόλαιά, να σταματήσετε τη συνεργασία με κάποιους προμηθευτές, αλλά όλο αυτό μπορεί να σας γυρίσει μπούμερανγκ. Είμαστε όλοι μέρος μιας αλυσίδας ντόμινο, επομένως μόνο αν στηρίξουμε τους υπόλοιπους θα καταφέρουμε να κρατήσουμε ισορροπία. Όταν αλλάζεις μια συμπεριφορά ξεκινά μια αλυσιδωτή αντίδραση με επιπτώσεις για όλους. Για παράδειγμα, αν ως εταιρεία σταματήσετε τις πληρωμές για ένα διάστημα, οι προμηθευτές σας θα δυσκολευτούν να πληρώσουν τους δικούς τους και ούτω καθεξής. Ίσως να μην επηρεαστείτε άμεσα, αλλά η αλυσιδωτή αυτή αντίδραση θα φτάσει και τους πελάτες σας σε κάποια φάση και θα κάνουν και αυτοί το ίδιο. Και τότε οι επιπτώσεις προς την επιχείρησή σας θα είναι άμεσες.

Προσπαθήστε να αλληλοβοηθηθείτε μειώνοντας μεν τη δραστηριότητα χωρίς όμως να τη σταματήσετε εξολοκλήρου, για να μην παγώσει εντελώς η οικονομία. Προτιμήστε να βελτιώσετε τα οικονομικά σας χωρίς να αποκόψετε αναγκαία έξοδα. Πληρώστε τους προμηθευτές σας ή συνεννοηθείτε ένα πλάνο αποπληρωμής μαζί τους. Δώστε τις κατάλληλες εκπτώσεις και οφέλη στους πελάτες σας, και εξυπηρετήστε τους αξιοποιώντας τις διαδικτυακές σας δυνατότητες στο έπακρον.

Τέλος, σε περίοδο κρίσης και αβεβαιότητας, είναι σημαντικό για τους επιχειρηματίες να κρατούν πάντα στο μυαλό τους το γιατί ξεκίνησαν την επιχείρησή τους, την αποστολή τους και τι θέλουν να πετύχουν μέσω αυτής.

Irina Misca (Διευθύντρια CITR Cyprus) είναι αδειοδοτημένη επαγγελματίας αφερεγγυότητας με εκτενή εμπειρία στον τομέα
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας