Tι είναι θεσμός του Virtual Kitchen;

Γιώργος Κλείτου  19/02/2020 08:52
Tι είναι θεσμός του Virtual Kitchen;

Tι είναι θεσμός του Virtual Kitchen;

Γιώργος Κλείτου  19/02/2020 08:52
Ο θεσμός του Virtual Kitchen δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο στον χώρο της εστίασης. H έννοια αυτή, γνωστή και ως Virtual Restaurant ή Ghost Restaurant παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σε διάφορες πόλεις στο εξωτερικό και δημιουργήθηκε μέσα από την ανάγκη και την εξέλιξη του online ordering και delivery φαγητύ. Φυσικά εδραιώθηκε σε μεγαλουπόλεις του εξωτερικού, όπως το Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες και Σικάγο που το food delivery σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

RELATED ARTICLES


 
Όπως και στο εξωτερικό, έτσι και στην Κύπρο ζούμε μια περίοδο που το online delivery έχει γίνει καθημερινότητα, ανάγκη, αναπτύσσεται ραγδαία, και φυσιολογικά μετατρέπεται σε ένα σημαντικό κομμάτι κάποιας μικρής επιχείρησης φαγητού ή εστιατορίου, αλλά και τις καθημερινότητας του καταναλωτή. Startups όπως το foody.com.cy έχουν τεράστια επιτυχία και προσφέρουν τόση μεγάλη ευκολία σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, εξού και η πρόσφατη εμφάνιση παρόμοιων πλατφόρμων στην Κυπριακή αγορά.
 
Τι είναι Virtual Kitchens;
Είναι κουζίνες ή εστιατόρια τα οποία προσφέρουν το φαγητό τους μόνο μέσα από την υπηρεσία delivery στηριζόμενες από διαδικτυακές πλατφόρμες παραγγελίας φαγητού-τύπου foody. Αυτά τα εστιατόρια-κουζίνες επενδύουν στο να προσφέρουν πολλαπλές επιλογές φαγητού και διαφορετικών μενού κάτω από μια «στέγη»,  χωρίς χώρο εστίασης ( dine in) ή take away, μόνο με το απαραίτητο προσωπικό στην κουζίνα. Διοχετεύουν έτσι πολλαπλές επιλογές φαγητού ή δοκιμαστικά pop up concepts σε online πλατφόρμες delivery, μειώνοντας παράλληλα τα παραδοσιακά έξοδα ενός εστιατορίου.
 
Πως ακριβώς δουλεύει και ποιά είναι τα πλεονεκτήματα του Virtual Kitchen για τα εστιατόρια και μικρές επιχειρήσεις;
Χρησιμοποιώντας κάποια διαδικτυακή πλατφόρμα παραγγελίας φαγητού, οι χρήστες μπορούν να δουν μενού και να επιλέξουν πιάτα βάζοντας παραγγελία για delivery. Το virtual restaurant το οποίο μπορεί να έχει πολλαπλά μενου ή παρουσίες - σαν διαφορετικό εστιατόριο στην πλατφόρμα- διεκπεραιώνει την παραγγελία και την στέλνει με το ανάλογο packaging και branding. Οι πληρωμές γίνονται online και ο κάθε εμπλεκόμενος (πλατφόρμα-εστιατόριο-διανομέας) θα πάρει το μερίδιο του.
 
Τεράστια τα πλεονεκτήματα.
Μια κουζίνα – πολλά εστιατόρια.
Ένα σημαντικό  πλεονέκτημα στο οποίο αναφερθήκαμε και πιο πάνω, είναι το γεγονός ότι κάτω από μια στέγη- κουζίνα ,εφόσον είναι σωστά διαμορφωμένη, μπορούν να στεγάζονται διαφορετικά εστιατόρια ή μενού που φτιάνονται  από τα ίδια ακριβώς χέρια.

Στο εξωτερικό μάλιστα υπάρχουν εταιρείες που υπενοικιάζουν virtual κουζίνες σε εστιατόρια και σεφ , σε στρατηγικά σημεία στην πόλη , που τους επιτρέπει να διανέμουν το φαγητό τους και να το δοκιμάσουν σε νέες περιοχές και αγορές.
 
Κεντρικό σημείο για παραδόσεις.
Η virtual kitchen έχει την δυνατότητα να στηθεί εξαρχής σε κομβικό σημείο μέσα στην πόλη ούτως ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί κεντρικά σημεία της πόλης με επιχειρήσεις, εκμεταλλευόμενη την απόσταση και τον χρόνο παράδοσης. 
 
Δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για το εστιατόριο σας.
Υφιστάμενα εστιατόρια μπορούν, διατηρώντας το υφιστάμενο μενού, να δοκιμάσουν νέες ιδέες φαγητού και παρέχοντας τες μόνο μέσω υπηρεσίας delivery. Έτσι ανοίγουν δρόμους σε νέες αγορές εντελώς διαφορετικές. Ένα εστιατόριο που μπορεί να δοκιμάσει να προσφέρει κάτι καινούργιο με ένα διαφορετικό branding έχει την ευελιξία να δημιουργήσει κάτι κερδοφόρο με μικρές προσαρμογές και χαμηλή επένδυση στην υφιστάμενη κουζίνα του.  
 
Pop up ιδέες και εστιατόρια.
Χρησιμοποιώντας την πρακτική του virtual kitchen πολλά νέα concepts από νέους και υφιστάμενους σεφ έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν την τύχη τους στην αγορά και να δουν τι ανταπόκριση θα έχουν. Με αυτό τον τρόπο, κρατώντας χαμηλά τα λειτουργικά έξοδα και μεγάλες επενδύσεις, ένα εστιατόριο μπορεί να δοκιμάσει να προσφέρει κάτι εντελώς διαφορετικό από το συνηθισμένο μενού του. Ακόμα και σε διαφορετικές ώρες και μέρες, διαφορετική αγορά, περιοχή κλπ. Με την ίδια λογική μια νέα ιδέα φαγητού ή μια ιδέα που βασίζεται σε take away από food truck, μπορεί να δοκιμάσει την τύχη της ενοικιάζοντας ή δημιουργώντας μια μικρή κουζίνα στο κέντρο της πόλης.

Γιώργος Κλείτου
Business Development and Marketing at KTC Business Consultants
Founder of Bipolar Media – Advertising and branding

 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας