Γιατί η δυναμική παρουσία στο Facebook είναι απαραίτητη για οποιονδήποτε οργανισμό;

Σε μια εποχή που η τεχνολογία φέρνει τεράστιες αλλαγές στη επικοινωνία τα κοινωνικά δίκτυα είναι φυσικά ένα απαραίτητο κανάλι επικοινωνίας και μάρκετινγκ. Αδιαμφισβήτητα είναι ο χώρος στον οποίο είναι στραμμένη η προσοχή όλου του κόσμου, που ξοδεύει πολλές ώρες την ημέρα κάνοντας scroll down. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις μεταφέρουν τον προϋπολογισμό τους στα διαδικτυακά μέσα, χρόνο με τον χρόνο.

Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα τεράστιο κομμάτι του σύγχρονου μάρκετινγκ. 

Οι επιχειρήσεις καλούνται να έχουν μια δυναμική και σταθερή παρουσία στα social media σε μια περίοδο που ήδη, χρειάζεται να ξεπεράσεις εαυτό σου αλλά και να διαθέσεις κάποιο σοβαρό προϋπολογισμό για να μείνεις την επιφάνεια και να μην χαθείς στα posts και στο feed.

Ένας από τους συνηθισμένους προβληματισμούς των επιχειρήσεων είναι σε ποια κανάλια (social media κυρίως) πρέπει να συγκεντρώσουν τις προσπάθειες τους. Απόλυτα λογικό. Το κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει τις ιδιαιτερότητες του, το κοινό του, έχει τον τρόπο επικοινωνίας του, έχει την διαφορετική δημιουργική προσέγγιση. 

Είμαι Business to Business,δεν χρειάζομαι Facebook.
Συζητώντας συχνά με επιχειρηματίες που βασίζονται σε μοντέλο B2B, πολλές φορές ακούω να υποστηρίζουν ότι δεν χρειάζονται παρουσία ή κάποιου είδους στρατηγική στο Facebook.

Προβάλλουν διάφορα επιχειρήματα όπως το γεγονός ότι δουλεύουν με μοντέλο Business to Business ή διότι δεν είναι η πλατφόρμα που να εκπροσωπεί το προφίλ πελάτη που θέλουν να προσελκύσουν.

Η πραγματικότητα είναι όντως ότι για την προσέλκυση πελατών ή κτίσιμο κοινού, μερικές πλατφόρμες δουλεύουν καλυτέρα από κάποιες άλλες. Γι’αυτό και μια στρατηγική στα κοινωνικά δίκτυα χρειάζεται την ανάλογη προσαρμογή.

Ποιο κάτω εξηγώ γιατί πιστεύω ότι όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται στρατηγική στο Facebook ανεξαρτήτως της φύσης τους. Πριν προχωρήσουμε απλά θα ήθελα να αναφερθώ στην στρατηγική που θεωρώ ότι πρέπει να εφαρμόζεται στα κοινωνικά δίκτυα από όλους, και η οποία αποτελεί τον πυρήνα της σύγχρονης φιλοσοφίας του μάρκετινγκ αλλά και των πωλήσεων.

Διατηρώντας μια δυνατή παρουσία στο διαδίκτυο οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να προωθούν μόνο τις πωλήσεις, αλλά να κτίζουν το brand τους, το κοινό τους. Το brand awareness θα πρέπει να είναι πλέον ο σκοπός σας. Όχι απλά ο βομβαρδισμός του κοινού με τις προσφορές και υπηρεσίες σας ή για το πόσο σπουδαίο έργο επιτελείτε.


Γιατί όλοι χρειάζεστε το Facebook;
Επειδή όλος ο κόσμος σχεδόν είναι εκεί. Η προσοχή του κόσμου είναι εκεί. Οι επιχειρηματίες, οι ιδιοκτήτες, οι διευθυντές, οι επενδυτές, οι μάνατζερ, όλοι οι υπάλληλοι κάποιου οργανισμού, χρησιμοποιούν καθημερινά την πλατφόρμα. Το Facebook ως το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο έχει αδιαμφισβήτητα και την περισσότερη προσοχή του κόσμου.
Εφόσον το μεγαλύτερο κοινό είναι στο Facebook δεν μπορείτε να απουσιάζετε. Ισώς να μην έχουν όλοι τη προσοχή σας, αλλά μιλάμε για ένα τεράστιο ποσοστό του κόσμου οπότε αν κάποιοι από τους πιο πάνω μιλήσουν για εσάς και για την εταιρεία σας, είστε κερδισμένοι. Αν ένας απλός υπάλληλος μιλήσει για, ή προτείνει την εταιρεία σας στον προϊστάμενο του τότε είστε κερδισμένοι.

Όλοι χρειάζονται τα Social Media.
Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, όλες οι εταιρείες χρειάζονται τα Social Media. Οι σύγχρονές εταιρείες δεν μπορούν να χάνουν την ευκαιρία να επικοινωνούν το brand τους, να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στα σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας αγνοώντας τόσα εκατομμύρια κοινού. Σίγουρα χρειάζεται σωστή στόχευση δημογραφικού αλλά και ανάλογη φωνή επικοινωνίας σε κάθε περίπτωση.

Γιατί χρειάζεται να παίζετε σε δυό-τρία ταμπλό κοινωνικών δικτύων;
Όπως δείχνει η ιστορία, όλα τα μέσα επικοινωνίας κάνουν τον κύκλο τους. Κάποια μπορεί να χαθούν σε βάθος χρόνου, χάνοντας την δυναμική τους, ενώ κάποια άλλα μπορεί να εξελιχθούν και να γίνουν σημαντικοί παίκτες στο παιχνίδι.  Ήδη βλέπουμε κάποια να ξεθωριάζουν Twitter, Snapchat ,Tumblr εφαρμόζοντας καινούργια features για να διατηρηθούν.  Άλλα, δυναμώνουν εντυπωσιακά (Facebook, LinkedIn και το νέο TikTok). Κάτι αντίστοιχο έχει συμβεί εδώ και δεκαετίες στα πιο παραδοσιακά μέσα όπως το ραδιόφωνο, η τηλεόραση και τα έντυπα.

Αυτός είναι ο ένας λόγος που πρέπει να έχετε τα αυγά σας σε περισσότερα από ένα καλάθι.

Προσπαθήστε να δραστηριοποιήστε σε όσα περισσότερα κανάλια μπορείτε. Επενδύστε χρόνο και προϋπολογισμό για να κτίσετε κοινό και ενδυναμώστε το brand σας όπου μπορείτε. Εξερευνήστε και δοκιμάστε καινούργια κανάλια. Δοκιμάστε και ανακαλύψτε σε πια μπορείτε να είστε πιο αποδοτικοί με μεγαλύτερη την απήχηση.

Διαφορετικά μπορεί το ένα και μοναδικό κανάλι που κτίσατε το μάρκετινγκ σας, να καταρρεύσει και να μείνει πίσω. Σε περίπτωση που πάει κάτι λάθος με το δυνατό χαρτί που σας φέρνει πελάτες, δεν πρέπει να μείνετε κρεμασμένοι. Αν έχετε περισσότερα κανάλια που δραστηριοποιήστε , ίσως έχετε μια σωτηρία.

Ο άλλος λόγος είναι γιατί ξαφνικά οποιαδήποτε κοινωνική πλατφόρμα, καινούργια ή παλιά μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι τεράστιο. Αν έχετε καλή παρουσία από νωρίς, έχετε περισσότερες προοπτικές.

Κάτι αντίστοιχο συνέβη σε κανάλια όπως το YouTube και Instagram όπου πήραν απότομα ανάπτυξη και λογαριασμοί που είχαν από νωρίς απήχηση, βρέθηκαν με εκατομμύρια κοινό σε μερικές μέρες.


Τα πιο σχετικά κοινωνικά δίκτυα για την επιχείρηση σας.
Είναι σημαντικό όπως είπαμε να αξιοποιείτε όσα περισσότερα social media μπορείτε αλλά εξίσου σημαντικό να ξέρετε σε πια να συγκεντρωθείτε περισσότερο. Είναι πολύ απαιτητικό να το κάνετε για όλα.

Σίγουρα γνωρίζετε που απευθύνετε το προϊόν σας, οπότε κτίστε ανάλογα – και μην αμελήσετε το Facebook!


Ο Γιώργος Κλείτου είναι Founder Bipolar Media – Business development and Marketing at KTC Business Consultants. 

Δειτε Επισης

Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ
Η σημασία της εφαρμογής της εταιρικής διακυβέρνησης και κοινωνικής ευθύνης σε μία εταιρεία
Η χρηματοοικονομική επιμόρφωση ασφαλής δρόμος για οικονομική ευημερία
Η πορεία προς την ενεργειακή αναβάθμιση του κυπριακού real estate
Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις και η συνεισφορά τους στον στόχο για βιώσιμη ανάπτυξη
Νέα Οδηγία της Ε.Ε. προστατεύει φυσικά και νομικά πρόσωπα από προδήλως αβάσιμες ή καταχρηστικές δικαστικές διαδικασίες
Δέσμη προτάσεων από ΕΤΕΚ για έναν ουσιαστικό και αποτελεσματικό ψηφιακό μετασχηματισμό