Το success story τεσσάρων μικρομεσαίων επιχειρήσεων

InBusinessNews  09/11/2021 19:29
Το success story τεσσάρων μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Το success story τεσσάρων μικρομεσαίων επιχειρήσεων

InBusinessNews  09/11/2021 19:29

Τα τελευταία χρόνια, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αγωνιούν για την αναβάθμιση της παραγωγικότητάς τους και την ενσωμάτωση καινοτομικών δράσεων, που είναι και οι βασικοί πυλώνες για την ανάπτυξή τους.

Η βασική συνεπώς πρόκληση είναι να καταφέρουν να συνδυάσουν την επιβίωσή τους με την προσπάθεια να αναπτυχθούν. Συνεχής προσπάθεια η ένταξη στην επιχειρηματική τους δράση τις ψηφιακές τεχνολογίες αλλά και τις νέες δεξιότητες, με απώτερο στόχο και σκοπό να ενταχθούν σε κάποια παγκόσμια παραγωγική αλυσίδα, που θα βελτιστοποιήσει την εξωστρέφειά τους και άρα θα ενισχύσει τη θέση τους.

Τέσσερις επιχειρηματίες ενώπιον του συνεδρίου «Αναπτύσσοντας τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις για τις επαρχίες Λάρνακας και ελεύθερης Αμμοχώστου», προέβησαν σε κατάθεση ψυχής σε ό,τι αφορά την εμπειρία τους, τα βήματα τους στο επιχειρείν και η επιτυχία που βίωσαν.

Η Χαρίκλεια Θεοδούλου, Partner της Harris Kyriakides σημείωσε πως η δικηγορική εταιρεία έχει επαφή με ΜμΕ καθώς αποτελούν σημαντικό κομμάτι του πελατολογίου του δικηγορικού γραφείου. Υπογράμμισε πως οι ΜμΕ έχουν κάποιους προβληματισμούς που αφορούν την βιωσιμότητα και εξέλιξή τους. Υπογράμμισε πως σημαντικό είναι να υπάρχει εσωτερικό σύστημα οργάνωσης των εταιρειών αλλά και ταυτόχρονα εξειδίκευσης.

Στις οικογενειακές επιχειρήσεις, ανέφερε, θα πρέπει να δίδεται και η ευχέρεια σε άτομα εκτός οικογενειακού κύκλου αλλά διαθέτουν ιδέες οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Υπογράμμισε πως η πανδημία μας δίδαξε πως τίποτα δεν είναι δεδομένο και πως μόνο μέσα από την συνεργασία και ομαδικότητα μπορεί να υπάρξει μέλλον και ανάπτυξη.

Ο Σάββας Κοσιής, Γενικός Διευθυντής, Cyprus Millers by Hadjigiorkis είμαστε στην 4η γενιά και χάρη στα προγράμματα του Υπουργείου η εταιρεία έχει αναπτυχθεί και πρόσφατα προχώρησε σε αλλαγή της ονομασίας της επιχείρησης. Υπογράμμισε πως μέσα από τα προγράμματα η εταιρεία έχει προχωρήσει σε εξαγωγές συγκεκριμένου προϊόντος για την ετοιμασία πίτας.

Το εν λόγω προϊόν, είπε, βρήκε μεγάλη ανταπόκριση και στόχος είναι η προβολή του κυπριακού προϊόντος στο εξωτερικό, καθώς το σκληρό σιτάρι της Κύπρου είναι καλής ποιότητας. Το πάθος και η όρεξη για την δουλειά και το μεράκι για το κάθε τι που η εταιρεία καταπιάνεται έχει ως αποτέλεσμα η εταιρεία να κερδίζει τα εύσημα.

Αναφέρθηκε και στο Μουσείο στη δημιουργία του οποίου έχει προχωρήσει η εταιρεία με πίστη στην παράδοση και το οποίο μέχρι σήμερα έχει φιλοξενήσει πέραν των 25 χιλιάδων επισκεπτών.

O Αντώνης Ορθοδόξου, Διευθύνων Σύμβουλος της Orthodoxou Group of Companies, αναφέρθηκε στην ίδρυση της δικής του επιχείρησης βλέποντας την ανάγκη από τους παππούδες του που καλλιεργούσαν πατάτες, την εισαγωγή ξένων εργατών.

Έτσι άρχισε η πρώτη επιχείρηση με την εισαγωγή ξένου εργατικού δυναμικού, ενώ η ενασχόληση του πατέρα του στο αεροδρόμιο Λάρνακας και η αγάπη του ιδίου για τα αεροπλάνα, προχώρησε στη σύσταση της Orthodoxou Aviation και με το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών προχώρησε στην παροχή αεροπορικών υπηρεσιών.

Υπογράμμισε πως ο Όμιλος κατάφερε να ανακάμψει από την κρίση του 2012-2013 καθώς ο Όμιλος δεν έβαλε τα αυγά του σε ένα καλάθι, προσθέτοντας πως η πρόσφατη κρίση ήταν εντελώς διαφορετική καθώς αναστάλθηκαν οι εργασίες σε όλους τους τομείς. Ωστόσο, είπε, μέσα από ενέργειες ο Όμιλος κατάφερε να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες.

Ο Σπύρος Χριστοδούλου, Γενικός Διευθυντής, Διεύθυνση & Τομέας Πωλήσεων της Delicacy Foods σημείωσε πως η ιδέα ίδρυσης της επιχείρησης προήλθε όταν εργαζόταν ως φοιτητής σε εστιατόριο στην Ελλάδα και η συζήτησή του με ένα προμηθευτή του εστιατορίου τον οδήγησε για την παραγωγή έτοιμης μαγιονέζας και κέτσαπ. Ήρθε στην Κύπρο το 1984 και άρχισε με ένα μικρό εμφιαλωτήριο να παρασκευάζει μαγιονέζα, κέτσαπ και μουστάρδα.

Σιγά σιγά ενέταξε και άλλα προϊόντα, μπήκαν κι άλλα μέλη της οικογένειας στην επιχείρηση και σήμερα η εταιρεία παράγει 76 διαφορετικά προϊόντα σε 228 συσκευασίες.  Πρόσθεσε πως παρά την ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ και την ελεύθερη πρόσβαση, η εταιρεία αντιστάθηκε και κατάφερε να ανταπεξέλθει στον μεγάλο ανταγωνισμό.

Partners: Epic, Ελληνική Τράπεζα, Πανεπιστήμιο UCLan Cyprus

RELATED ARTICLES

Πίσω στην αρχή της σελίδας