Β. Ευγένιος: Ορατός κίνδυνος για μία κούρσα άμετρου ανταγωνισμού

Χρονιά προκλήσεων αναμένεται να είναι για τον κλάδο των FMCGs το 2022, σύμφωνα με τον CEO FMCG Imports, Logistics and Distribution της CTC, Βασίλη Ευγένιο.

Σε συνέντευξή του στο πλαίσιο του στο «In Business 2022 Forecasting Towards Sustainable Growth», ο κ. Ευγένιος εκτιμά ότι το 2022 θα κλείσει με θετικό πρόσημο, παρόλο που ο τομέας βρίσκεται αντιμέτωπος, όχι μόνο με την πανδημία, αλλά και με την πιθανότητα ελλείψεων και αυξήσεων τιμών και κόστους σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Παράλληλα, αναφέρεται στη διάχυτη θέληση/άποψη από προμηθευτές, καθώς και πελάτες, να διατηρηθούν τα κεκτημένα του 2020 και του 2021. Όπως εξηγεί ο κ. Ευγένιος, ο κίνδυνος η αγορά να βρεθεί σε μια κούρσα άμετρου ανταγωνισμού που θα δημιουργήσει σημαντικές πιέσεις, τόσο σε προμηθευτές όσο και πελάτες, είναι ορατός.

Διαβάστε ακόμα:

Στα σκαριά ξενοδοχειακή μονάδα αξίας €40 εκατ. στην Πάφο

Έτσι θα αποκτήσει την παλιά της αίγλη η Πλατεία Ηρώων


Ακολουθεί πιο κάτω η συνέντευξη του Βασίλη Ευγένιου:

Πώς αναμένεται να κινηθεί η κυπριακή οικονομία και η αγορά κατά το 2022;

Όλες οι ενδείξεις μέχρι στιγμής δείχνουν ότι το 2022 θα υπάρχει μια ανοδική τάση της κυπριακής οικονομίας με κύριο άξονα τον τουρισμό. Φαίνεται-αν δεν έχουμε απροσδόκητες εκπλήξεις από το μέτωπο της πανδημίας-ότι θα έχουμε μια καλύτερη χρονιά το 2022 σε σχέση με το 2021.

Όσον αφορά την αγορά, θα κινηθεί σε ελαφρώς βελτιωμένα επίπεδα σε σχέση με το 2021. Σημαντικοί παράγοντες που εκτιμώ ότι θα επιβραδύνουν την οποιαδήποτε ανάκαμψη με πιο ταχείς ρυθμούς είναι τα σημαντικά προβλήματα στην αλυσίδα τροφοδοσίας που θα συνεχίσουν να υφίστανται καθ' όλο το 2022 και φυσικά οι πληθωριστικές πιέσεις που θα επηρεάσουν την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή.

Χρονιά προκλήσεων για τα FMCGs

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε το 2022; Εκτιμάτε πως θα κινηθεί θετικά, αρνητικά ή το ίδιο με το 2021;

Το 2022 εκτιμούμε ότι θα είναι μια χρονιά προκλήσεων για τους κλάδους των F.M.C.G. που δραστηριοποιούμαστε, καθώς καλούμαστε, εκτός από τον παράγοντα της πανδημίας, να αντιμετωπίσουμε την όχι και τόσο ευνοϊκή προοπτική ελλείψεων λόγω των σημαντικών προβλημάτων στην τροφοδοσία, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις τιμών και κόστους σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Εάν στα παραπάνω προσθέσετε και τα ζητήματα ελλείψεων σε πρώτες ύλες λόγω κλιματικής κρίσης και καταστροφών, τότε οι «άγνωστοι χ» στην εξίσωση είναι πολλοί για ασφαλείς προβλέψεις. Παρ' όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι το 2022 θα έχει θετικό πρόσημο. Το πόσο θετικό εξαρτάται στην χώρα μας και από τον παράγοντα του τουρισμού.

Η συμπεριφορά του καταναλωτή και τα κεκτημένα

Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις, γεγονότα και εξελίξεις που θα πρέπει να περιμένουμε και να δώσουμε έμφαση το 2022 όσον αφορά τον τομέα δραστηριοποίησης σας;

Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι το κοινό σε όλους «μυστικό» ότι η πανδημία λειτούργησε σαν καταλύτης σημαντικών και ουσιαστικών εξελίξεων σε πολλά πεδία της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Τα υποχρεωτικά, πολύμηνα lockdown οδήγησαν τους πολίτες να αντιλαμβάνονται πλέον την διατροφή και υγιεινή, όχι απλώς σαν κατανάλωση, αλλά σαν στάση ζωής.

Επιπλέον σημαντικός παράγοντας που ενδυναμώνει τα παραπάνω είναι η βεβαιότητα ότι η κλιματική κρίση δεν χτυπά απλά την πόρτα μας, αλλά έχει μπει μέσα στο σπίτι μας. 

Αναγνωρίζουμε λοιπόν τέσσερις αναδυόμενες τάσεις συμπεριφοράς του καταναλωτή, όπως:

  1. Αναζήτηση του φυσικού ρυθμού με έμφαση στην ευεξία, ευημερία, φυσική προσέγγιση, προληπτική δράση και υγιεινή.
  2. Αναζήτηση της περιπέτειας μέσα στο προστατευμένο περιβάλλον του σπιτιού με εξερεύνηση νέων γευστικών εμπειριών.
  3. Υιοθέτηση πιο ευέλικτης διατροφής “Flexitarianism”.
  4. Συνδέσεις αναμνήσεων στην διατροφή. Γεύσεις που παραπέμπουν στην παιδική ηλικία και μας κάνουν να αποδρούμε στον χρόνο.

Με βάση τις αναδυόμενες αυτές τάσεις, είναι φανερό ότι και νέα προϊόντα, αλλά και διαφοροποίηση στην προσέγγιση στον καταναλωτή, θα εμφανιστούν.

Ένα σημαντικό στοιχείο που αφορά το σύνολο της αγοράς των F.M.C.G. είναι η διάχυτη θέληση/ άποψη από προμηθευτές, καθώς και πελάτες, να διατηρηθούν τα κεκτημένα του 2020 και του 2021. Κεκτημένα βέβαια που είναι αποτέλεσμα ασύμμετρων συνθηκών που, όπως φαίνεται, το 2022 δεν θα επαναληφθούν.

Ο κίνδυνος λοιπόν να βρεθούμε σε μια κούρσα άμετρου ανταγωνισμού που θα δημιουργήσει σημαντικές πιέσεις τόσο σε προμηθευτές όσο και πελάτες είναι ορατός και μάλιστα με αρνητικό πρόσημο στην προσθήκη αξίας στην αγορά.

Οι τρεις πυλώνες ανάπτυξης

Τι να αναμένουμε για τον δικό σας όμιλο το 2022; Ποιοι είναι οι στόχοι σας; 
Εμείς ως F.M.C.G. Unit της C.T.C., για το οποίο έχω την ευθύνη, είμαστε σταθερά προσηλωμένοι στην κερδοφόρα ανάπτυξη. Οι τρεις βασικοί πυλώνες μας για την επίτευξη του παραπάνω είναι:

  1. Συνεχής ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού μας.
  2. Χαρτοφυλάκιο προϊόντων που να ικανοποιεί τις ανάγκες και διατροφικές τάσεις των καταναλωτών.
  3. Υποδομές και Τεχνολογία που θα μας καθιστά αποτελεσματικούς και αποδοτικούς σαν Οργανισμό.

Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να κατέχουμε ηγετική θέση στους τομείς που δραστηριοποιούμαστε επενδύοντας και εισάγοντας καινοτομίες και στους τρεις βασικούς πυλώνες μας και να αναπτυσσόμαστε με ρυθμούς μεγαλύτερους της αγοράς, τόσο σε κύκλο εργασιών όσο και σε κερδοφορία.

Δειτε Επισης

Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών