Powered by

Το ρυθμιστικό σχέδιο της Ε.Ε. για μηδενικούς ρύπους

Το ρυθμιστικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπει μείωση των εκπομπών ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κατά 65% μέχρι το 2030 και μηδενισμό των εκπομπών μετά το 2035. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που παρθεί η τελική απόφαση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ζωή ακόμη 14 χρόνια, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο σε οχήματα που θα έχουν ως κύρια πηγή ενέργειας τον ηλεκτρισμό και το υδρογόνο. Αυτό συνεπάγεται ότι η ανάπτυξη των πράσινων τεχνολογιών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης θα πρέπει να επιταχυνθούν τάχιστα τα επόμενα χρόνια.

Η αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται εδώ και χρόνια για να μπορεί να ανταποκριθεί στα αυστηρά όρια, καθώς σε περίπτωση που δεν θα πιαστούν οι στόχοι θα έρθουν αντιμέτωπες με αυστηρά πρόστιμα. Ταυτόχρονα όλο αυτό το διάστημα θα παράγονται λιγότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα λόγω των ορίων που έχουν τεθεί. Ορισμένοι κατασκευαστές δηλώνουν ότι δεν θα αναπτύξουν την επόμενη γενιά ντίζελ, ούτε και θα σταματήσουν την παραγωγή τους στο εγγύς μέλλον. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ έχουν απαγορευτεί να εισέρχονται σε ορισμένες ζώνες στην Ευρώπη εδώ και αρκετό καιρό. Όλα αυτά μεταφράζονται σε σταθερά μειωμένες πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και ενδέχεται τα επόμενα χρόνια να δούμε προϋποθέσεις για απόσυρση. Όπως και να έχει η αγορά των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Ελλάδα ακολουθεί σταθερά πτωτική πορεία.

Η τελευταία έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, δείχνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε μόνο στο 20%. Οι καλύτερες πωλήσεις σημειώθηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης (42%). Ακολουθούν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό περίπου 32%, ενώ ανοδικές είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλού καυσίμου.

Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις σήμερα στον αστικό ιστό μπορούν να μπουν μόνο αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους. Ωστόσο, σε ορισμένα σημεία, η είσοδος τέτοιων οχημάτων απαγορεύεται εντελώς, ακόμη και αν πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα εκπομπών σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου Euro 6. Οι λεγόμενες μπλε ζώνες που έχουν ήδη δημιουργηθεί, μεταξύ άλλων στο Βερολίνο και το Παρίσι, απαγορεύουν την κίνηση κάθε είδους κινητήρων πετρελαίου.

Μια μελέτη του οργανισμού ADAC που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικά χρόνια σε 38 αυτοκίνητα ντίζελ, έδειξε ότι ορισμένα ξεπέρασαν τα πρότυπα για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου έως και 900%.

Εάν το νέο σχέδιο κανονισμού εγκριθεί από όλες τις χώρες της ΕΕ, όχι μόνο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα αποσυρθούν οριστικά από τις αγορές της Ευρώπης το 2035, αλλά και τα βενζινοκίνητα. Το νέο σχέδιο κανονισμού επιβάλλει στα κράτη μέλη την υποχρέωση να παρέχουν σταθμούς φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και σημεία φόρτισης υδρογόνου κάθε 150 χιλιόμετρα. Αυτό ουσιαστικά αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν περαιτέρω την ηλεκτρική τεχνολογία, τις μπαταρίες των αυτοκινήτων και το βάρος τους, ώστε να γίνουν περισσότερο ελκυστικά, φθηνότερα και με μεγαλύτερες αυτονομίες.

 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

Δειτε Επισης

Η Ε.Ε. παρατείνει τα οικονομικά περιοριστικά μέτρα κατά της Ρωσίας για άλλους έξι μήνες
Ιταλία: Αμετάβλητος ο πληθωρισμός κάτω από τον στόχο του 2% της ΕΚΤ
Γερμανία: Χαμηλότερη των εκτιμήσεων η αύξηση στις λιανικές πωλήσεις τον Μάιο
Άλμα για την βρετανική οικονομία το πρώτο τρίμηνο πριν τους δασμούς Τραμπ
Νέα άνοδος για τον χρυσό με το βλέμμα στα εμπορικά deals και το φορολογικό νομοσχέδιο Τραμπ
Καναδάς: Ακυρώνει φόρο σε τεχνολογικούς κολοσσούς ενόψει συμφωνίας με τις ΗΠΑ για το εμπόριο
Βρέθηκε αγοραστής για την TikTok στις ΗΠΑ-Αναμένεται έγκριση από Κίνα
Πώς οι αβεβαιότητες του εμπορικού πολέμου δυσκολεύουν την προσπάθεια της ΕΚΤ
Αδειάζει η κλεψύδρα για εμπορική συμφωνία Ε.Ε. με ΗΠΑ-Εκπνέει η τρίμηνη προθεσμία Ντόναλντ Τραμπ
Έξαλλος με Πάουελ ο Τραμπ...«Έχουμε έναν άνθρωπο που είναι απλώς ένα πεισματάρικο μουλάρι και ένας ηλίθιος άνθρωπος»