Το ρυθμιστικό σχέδιο της Ε.Ε. για μηδενικούς ρύπους

Το ρυθμιστικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προβλέπει μείωση των εκπομπών ρύπων των επιβατικών αυτοκινήτων και των φορτηγών κατά 65% μέχρι το 2030 και μηδενισμό των εκπομπών μετά το 2035. Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που παρθεί η τελική απόφαση, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ζωή ακόμη 14 χρόνια, ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο σε οχήματα που θα έχουν ως κύρια πηγή ενέργειας τον ηλεκτρισμό και το υδρογόνο. Αυτό συνεπάγεται ότι η ανάπτυξη των πράσινων τεχνολογιών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης θα πρέπει να επιταχυνθούν τάχιστα τα επόμενα χρόνια.

Η αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται εδώ και χρόνια για να μπορεί να ανταποκριθεί στα αυστηρά όρια, καθώς σε περίπτωση που δεν θα πιαστούν οι στόχοι θα έρθουν αντιμέτωπες με αυστηρά πρόστιμα. Ταυτόχρονα όλο αυτό το διάστημα θα παράγονται λιγότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα λόγω των ορίων που έχουν τεθεί. Ορισμένοι κατασκευαστές δηλώνουν ότι δεν θα αναπτύξουν την επόμενη γενιά ντίζελ, ούτε και θα σταματήσουν την παραγωγή τους στο εγγύς μέλλον. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα ντίζελ έχουν απαγορευτεί να εισέρχονται σε ορισμένες ζώνες στην Ευρώπη εδώ και αρκετό καιρό. Όλα αυτά μεταφράζονται σε σταθερά μειωμένες πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και ενδέχεται τα επόμενα χρόνια να δούμε προϋποθέσεις για απόσυρση. Όπως και να έχει η αγορά των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Ελλάδα ακολουθεί σταθερά πτωτική πορεία.

Η τελευταία έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, δείχνει ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021 το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε μόνο στο 20%. Οι καλύτερες πωλήσεις σημειώθηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης (42%). Ακολουθούν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα σε ποσοστό περίπου 32%, ενώ ανοδικές είναι οι πωλήσεις αυτοκινήτων διπλού καυσίμου.

Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις σήμερα στον αστικό ιστό μπορούν να μπουν μόνο αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους. Ωστόσο, σε ορισμένα σημεία, η είσοδος τέτοιων οχημάτων απαγορεύεται εντελώς, ακόμη και αν πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα εκπομπών σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου Euro 6. Οι λεγόμενες μπλε ζώνες που έχουν ήδη δημιουργηθεί, μεταξύ άλλων στο Βερολίνο και το Παρίσι, απαγορεύουν την κίνηση κάθε είδους κινητήρων πετρελαίου.

Μια μελέτη του οργανισμού ADAC που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικά χρόνια σε 38 αυτοκίνητα ντίζελ, έδειξε ότι ορισμένα ξεπέρασαν τα πρότυπα για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου έως και 900%.

Εάν το νέο σχέδιο κανονισμού εγκριθεί από όλες τις χώρες της ΕΕ, όχι μόνο τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα αποσυρθούν οριστικά από τις αγορές της Ευρώπης το 2035, αλλά και τα βενζινοκίνητα. Το νέο σχέδιο κανονισμού επιβάλλει στα κράτη μέλη την υποχρέωση να παρέχουν σταθμούς φόρτισης κάθε 60 χιλιόμετρα κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και σημεία φόρτισης υδρογόνου κάθε 150 χιλιόμετρα. Αυτό ουσιαστικά αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν περαιτέρω την ηλεκτρική τεχνολογία, τις μπαταρίες των αυτοκινήτων και το βάρος τους, ώστε να γίνουν περισσότερο ελκυστικά, φθηνότερα και με μεγαλύτερες αυτονομίες.

 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

Δειτε Επισης

Γεν: «Βουτιά» 34 ετών παρά την παρέμβαση των αρχών
Προς νέο mega deal στον κλάδο της εξόρυξης-Πρόταση εξαγοράς της Anglo American από ΒΗΡ
Γαλλία: Η αύξηση του δημόσιου χρέους απειλεί την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας
ΕΕ: Χαλαρώνει η δημοσιονομική πειθαρχία-Οι νέοι κανόνες για το δημόσιο χρέος
Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. οι κινεζικές δημόσιες συμβάσεις για την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού
Αναβάθμισε στο 0,3% την ανάπτυξη φέτος η Γερμανία, μείωσε στο 2,4% τον πληθωρισμό
Μέτρα για εμπορική στήριξη Ουκρανίας με προστασία αγροτών Ε.Ε. ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο
ΗΠΑ: Ετοιμάζουν κυρώσεις σε κινεζικές τράπεζες που συνδράμουν τη Ρωσία
Ευρωπαϊκο Κοινοβούλιο: Πράσινο φως για τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες της Ε.Ε.
Ευρωζώνη: Ανακάμπτει η οικονομική δραστηριότητα με οδηγό τις υπηρεσίες