Τα 10 πιο ακριβά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στον κόσμο

Για το μέσο όρο αγοραστή αυτοκινήτου η λίστα αυτή έχει μόνο ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Ωστόσο, στον πλανήτη υπάρχουν και μπόλικοι εκατομμυριούχοι. Για τους οποίους η αγορά από την παρακάτω λίστα και το άκουσμα της τιμής για κάθε αυτοκίνητό της δεν θα έκανε το αυτί τους να ιδρώσει.

Ας δούμε λοιπόν τον κατάλογο με τα δέκα ακριβότερα αυτοκίνητα στον κόσμο…

 

1. Rolls Royce Sweptail - 13.000.000 δολάρια

H Sweptail, πραγματοποίησε το ντεμπούτο της στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este, το 2017. Bespoke κατασκευή, υπήρξε –και συνεχίζει να είναι- το πιο premium μοντέλο που πάτησε ποτέ τους τροχούς του στη Γη. Εννοείται και το πιο ακριβό…

Ιδιοκτήτης της είναι ο δισεκατομμυριούχος, Samuel Tak Lee, ένας από τους μεγαλύτερους συλλέκτες έργων τέχνης στον κόσμο και φανατικός «αυτοκινητόφιλος», με τη συλλογή του από τετράτροχα να φημολογείται ότι δεν έχει αντίπαλο στο παγκόσμιο στερέωμα. Για την ιστορία, η Sweptail, κινείται από ένα V12 κινητήρα 6,75 lt που αποδίδει 460 ίππους.

2. Bugatti La Voiture Noire - 12.500.000 δολάρια

Οι άνθρωποι της Bugatti θέλησαν να τιμήσουν τη θρυλική Type 57 SC Atlantic και το αποτέλεσμα ήταν η μία και μοναδική, La Voiture Noire! Αυτή είναι και η επίσημη τοποθέτηση των ανθρώπων της γαλλικής φίρμας. Γιατί οι φήμες θέλουν το εν λόγω μοντέλο να έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για την οικογένεια Piëch κάτι βέβαια που δεν επιβεβαιώνεται από επίσημα χείλη. Μηχανικά, δεν έχει διαφορές σε σχέση με τη Chiron, που σημαίνει ότι και αυτή εφοδιάζεται με το W16 κινητήρα των 1.500 PS με τα 1.600 Nm ροπής.

3. Bugatti Centodieci - 9.000.000 δολάρια

H Centodieci, αποτίει φόρο τιμής στο θρυλικό μοντέλο των ‘90s της Bugatti, την EB110. Παρότι βασίζεται και αυτή με τη σειρά στη Chiron, φέρει ουκ ολίγες αλλαγές συγκριτικά με την «απλή» συγγενή της. Ο κινητήρας, είναι ο γνωστός W16 που εφοδιάζει όλες τις Bugatti, μόνο που για τις ανάγκες της Centodieci αποδίδει 1.600 ίππους!

Επιπλέον, η Centodieci είναι πιο φαρδιά, πιο χαμηλή και πιο ελαφριά όχι μόνο από τη Chiron αλλά και από τη Divo! Στη γλώσσα των αριθμών, τα πρώτα 100 km/h από στάση επιτυγχάνονται σε 2,4 ‘’, με το 0-200 km/h & 0-300 km/h, να «έρχεται» σε 6,1 & 13,1‘’ αντίστοιχα. Θα κατασκευαστούν μόλις 10 αντίτυπα και όπως ίσως φαντάζεστε, έχουν όλα προπωληθεί.

4. Bugatti Divo - 5.700.000 δολάρια

Για όσους επιθυμούν κάτι πιο extreme σε εμφάνιση και χαρακτήρα συγκριτικά με τη Chiron, κάτι που να φωνάζει από μακριά ότι δεν είστε ένας συνηθισμένος ιδιοκτήτης Bugatti, η λύση ακούει στο όνομα Divo. H συγκεκριμένη έκδοση εφοδιάζεται -όπως και η Chiron- με τον 8,0 lt W16 κινητήρα των 1.500 PS, διαθέτει όμως αγωνιστικές ρυθμίσεις στο set up της ανάρτησης, έξτρα αεροδυναμικά βοηθήματα που προσφέρουν ακόμα καλύτερο downforce κατά 40 kg και φυσικά μικρότερο βάρος έναντι της Chiron κατά 35 kg.

Κατασκευάστηκαν μόλις 50 αντίτυπα και όλα έχουν ήδη πουληθεί.

5. Pagani Huayra - 3.700.000 δολάρια

Το Huayra διατίθεται σε δυο εκδόσεις. Roadster και Tricolore. Η πρώτη, κυκλοφορεί σε 40 αντίτυπα, με τη δεύτερη και άκρως συλλεκτική, να αποτίει φόρο τιμής στην ιταλική πολεμική αεροπορία και να διατίθεται σε μόλις 3 κομμάτια. Πέρα από τη διαφορά κόστους (κοντά στα 2 εκ. δολάρια) αναμέσα στις δυο εκδόσεις, όποια κι αν είναι η επιλογής σας, ο κινητήρας που κινεί το Huayra θα είναι V12 6,0 lt twin turbo με 840 ίππους (+40 PS η έκδοση Tricolore) και 1.100 Nm ροπής! Την κατασκευή του κινητήρα έχει επιμεληθεί η AMG, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου δια χειρός Xtrac. Το βάρος του αμαξώματος φθάνει τα 1.270 Kg.

6. McLaren Sabre - 3.600.000 δολάρια

Μόλις 15 κομμάτια θα κατασκευαστούν συνολικά κι’ αυτά, σύμφωνα με τις προτιμήσεις των ιδιοκτητών τους, οι οποίοι θα επισκεφθούν το σχεδιαστικό κέντρο της McLaren στη Μ.Βρετανία για να τα «φτιάξουν» με το team της βρετανικής φίρμας, από κοινού. Για την κίνηση στην McLaren Sabre φροντίζει ένας twin-turbo V8 κινητήρας απόδοσης 835 PS με 800 Nm ροπής, καθιστόντας το Sabre, το ισχυρότερο μη-υβριδικό μοντέλο στην ιστορία της McLaren καθώς ξεπερνά ακόμα και την πιστάδικη Senna GTR (825 PS). Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 351 km/h.

7. GMA T.50 - 3.100.000 δολάρια

O πνευματικός διάδοχος της εμβληματικής McLaren F1, έρχεται να τιμήσει τις πέντε δεκαετίες προσφοράς του Gordon Murray στον κόσμο της αυτοκίνησης. To Τ.50 είναι το ελαφρύτερο σούπερκαρ στο είδος του (βάρος 986 kg) διαθέτοντας παράλληλα και την πιο προηγμένη αεροδυναμική από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο δρόμου.

Ο κινητήρας (δια χειρός Cosworth) είναι ένας V12 (3.980 cc) με φυσική αναπνοή, ο οποίος ζυγίζει μόλις 178 kg και περιστρέφεται έως και τις 12.100 rpm, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 663 PS στις 11.500 rpm και ροπή 467 Nm στις 9.000 rpm. Το σασμάν, είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων, σε σχήμα «Η» την κατασκευή του οποίου έχει επιμεληθεί η Xtrac και ζυγίζει μόλις 80,5 kg. Το «παρών» φυσικά δίνει και το μπλοκέ διαφορικό της εταιρείας Salisbury Transmission Specialist, με το το αεροδυναμικό set-up του Τ.50 να προσφέρει έξι διαφορετικές ρυθμίσεις στον οδηγό του. Το Τ.50 θα παραχθεί σε μόλις 100 κομμάτια.

8. Aston Martin Valkyrie 3.000.000 δολάρια

Η Aston Martin, η Red Bull Advanced Technologies και η AF Racing δημιούργησαν ουσιαστικά ένα μονοθέσιο της F1, με «μανδύα» πολιτικού αυτοκινήτου. Οτιδήποτε πάνω στη Valkyrie, από τα υλικά, την αεροδυναμική, τα μηχανικά μέρη κ.α. είναι εμπνευσμένο από τα μονοθέσια της Formula 1, με τους ανθρώπους της βρετανικής φίρμας να δηλώνουν με περίσσια περηφάνια πως «όποιος επιθυμεί να νιώσει όπως οι πιλότοι της F1 δεν έχει παρά να οδηγήσει τη Valkyrie». Δεν ανέφεραν βέβαια πουθενά, ότι αυτοί που επιθυμούν να νιώσουν έτσι θα πρέπει να έχουν στην άκρη 3 εκ. δολάρια και να είναι ανάμεσα στους 150 τυχερούς που θα την αποκτήσουν.

Για την ιστορία, η Valkyrie, εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα 6,5 lt δια χειρός Cosworth, που αποδίδει 1.014 PS και στροφάρει έως τις 10.500 rpm (11.100 rpm στο κόκκινο), ενώ διαθέτει και ηλεκτρικό μοτέρ για επιπλέον απόδοση. Συνδυαστικά, το «πακέτο» V12 κινητήρας-ηλεκτροκινητήρας-μπαταρίες, αποδίδει κοντά στους 1.160 PS και καλείται να κινήσει ένα αμάξωμα βάρους 1.030 kg. Είπατε τίποτα;

9. Bugatti Chiron - 2.950.000 δολάρια

Μόλις 500 αγοραστές μπορούν να αποκτήσουν -εάν δεν το έχουν κάνει ήδη- τη Chiron. Τι θα πάρουν όμως με σχεδόν 3 εκ. δολάρια; Ένα εξωτικό σούπερκαρ, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και εξωπραγματικές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, ο W16 8κύλινδρος κινητήρας της Chiron αποδίδει 1.500 PS και μέγιστη τελική ταχύτητα 420 km/h, ενώ προσφέρει 1.600 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 6.000 rpm. Επιπλέον, η Chiron, διαθέτει ειδικά για τις ανάγκες, διπλοσύμπλεκτο σασμάν 7 σχέσεων (που «σηκώνει» τη θηριώδη ροπή του κινητήρα), πλαίσιο από ανθρακόνημα, εξάτμιση και ποικίλα ακόμα μηχανικά μέρη από τιτάνιο, ενώ προσφέρει και στρεπτική ακαμψία 50.000 Nm ανά μοίρα.

10. Koenigsegg Jesko - 2.840.000 δολάρια

Για τον ιδιοκτήτη της Koenigsegg, Christian Von Koenigsegg, το συγκεκριμένο μοντέλο έχει ιδιαίτερη αξία. Είναι αφιερωμένο στον πατέρα του (Jesko von Koenigsegg) και δε θα μπορούσε παρά να αγγίζει την τελειότητα. Πρόκειται ουσιαστικά για μια κατασκευή που γεννήθηκε για να πρωταγωνιστεί στις πίστες διαθέτοντας βέβαια και την απαιτούμενη άδεια για να κυκλοφορεί και στους δρόμους. Ο V8 twin turbo κινητήρας αποδίδει 1.300 PS στην «απλή» version, ενώ για όσους επιθυμούν υπάρχει και η έκδοση Ε85 (biofuel) με 1.622 PS. H ροπή ανέρχεται στα 1.500 Nm στις 5.100 rpm με 1000+ Nm να είναι διαθέσιμα από τις 2.700 έως τις 6.170 rpm.

Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, διαθέτει τον ελαφρύτερο στροφαλοφόρο άξονα παγκοσμίως (μόλις 12,5 kg) και ένα τεχνολογικά προηγμένο 9ταχυτο multiclutch κιβώτιο, κατασκευασμένο in-house, από την Koenigsegg. Επίσης, φέρει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα εμπνευσμένα από το μονοθέσια της F1, με την κάθετη δύναμη να ξεπερνά τα 1.000 kg στα 275 km/h, όντας 30% αυξημένη σε σχέση με το Koenigsegg One:1. Εξυπακούεται πως ολόκληρο είναι κατασκευασμένο στο χέρι.

 

ΠΗΓΗ: fortunegreece.com

Δειτε Επισης

Ζάο Λέτζι(Εθνικό Λαϊκό Κογκρέσο): Κινητήρια δύναμη για την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη η Κίνα
Λονδίνο: Φθηνότερη αλλά δυσκολότερη η αγορά πρώτης κατοικίας από την ενοικίαση
Στο 5,5% αντί στο 4,9% του ΑΕΠ το δημοσιονομικό έλλειμμα της Γαλλίας το 2023
Έρευνα κατά Apple, Meta, Alphabet για μη συμμόρφωση κινεί η Κομισιόν
Καλεί την Κίνα σε ολοκληρωμένη δέσμη μεταρρυθμίσεων υπέρ της αγοράς η επικεφαλής του ΔΝΤ
ΗΠΑ: Απέτρεψε αναστολή της λειτουργίας τμημάτων της Κυβέρνησης το Κογκρέσο
Scope: Επιβεβαίωσε το Α- της Ισπανίας, αναβάθμισε σε θετικές τις προοπτικές
Διαφωνίες στην Ε.Ε. για έκδοση ομολόγων από δεσμευμένα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία
Αμετάβλητα τα επιτόκια από Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας εν μέσω επίμονου πληθωρισμού
Με απώλειες έκλεισε το πετρέλαιο, με... βαρίδι τη ζήτηση βενζίνης στις ΗΠΑ