anner-cyta-vodafone

Facebook: Ξεκινά συνεργασία με κορυφαίους δημοσιογραφικούς οργανισμούς στη Γερμανία

InBusinessNews  03/03/2021 09:25
Facebook: Ξεκινά συνεργασία με κορυφαίους δημοσιογραφικούς οργανισμούς στη Γερμανία

Facebook: Ξεκινά συνεργασία με κορυφαίους δημοσιογραφικούς οργανισμούς στη Γερμανία

InBusinessNews  03/03/2021 09:25

Συνεργασία με δημοσιογραφικούς οργανισμούς στα κράτη- μέλη της ΕΕ ξεκινάει το Facebook, καθώς όπως ανακοίνωσε αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός, το Facebook News, μια ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα εντός του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, θα αρχίσει τη λειτουργία του στη Γερμανία, τον ερχόμενο Μάιο.

Σε μια προσπάθεια να προλάβει ώστε να μην επαναληφθεί στην ΕΕ το προηγούμενο της Αυστραλίας, όπου η κυβέρνηση της χώρας προωθεί ένα νομοσχέδιο που θα υποχρεώνει τις Big Teck να πληρώσουν για τη χρήση ειδησεογραφικού περιεχομένου που εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης και στη ροή των πληροφοριών τους, το Facebook ανακοίνωσε τη συνεργασία του με κορυφαίους ειδησεογραφικούς και εκδοτικούς ομίλους τη Γερμανίας.

Ανάμεσα σε αυτούς περιλαμβάνονται η εφημερίδα Die Zeit, το περιοδικό Der Spiegel, η Frankfurter Allgemeine Zeitung, ο όμιλος Funke Mediengruppe και η Handelsblatt Media, καθώς και τοπικά και περιφερειακά μέσα ενημέρωσης της χώρας, όπως το Mediengruppe Oberfranken, το DDV Mediengruppe και το Verlagsgruppe Passau.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αμερικανικής εταιρείας, το Facebook News θα προσφέρει έναν συνδυασμό επιμελημένων και εξατομικευμένων ειδήσεων με σκοπό να παρέχει στους χρήστες του αξιόπιστη ενημέρωση. Παράλληλα οι χρήστες του Facebook θα βλέπουν ειδήσεις προσαρμοσμένες στα προσωπικά τους ενδιαφέροντα με βάση τις ειδήσεις που διαβάζουν, μοιράζονται και παρακολουθούν.

Ο αμερικανικός κολοσσός αναφέρει επίσης ότι θα καταβάλει αντίτιμο στους εκδότες και τα μέσα ενημέρωσης με σκοπό να υπάρχει πρόσβαση σε μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου τους, πέρα από αυτό που δημοσιεύουν τα ίδια τα ΜΜΕ στην πλατφόρμα, δίνοντάς τους περισσότερες ευκαιρίες να μετατρέψουν την επισκεψιμότητα σε έσοδα από συνδρομές και διαφημίσεις.

Η διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις αυστραλιανές αρχές και το Facebook και την Google, έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον σε πολλές άλλες περιοχές του πλανήτη, όπως στην ΕΕ, καθώς σύμφωνα με τις αρχές ανταγωνισμού στην Καμπέρα, για κάθε 100 ευρώ που δαπανώνται σε διαφήμιση στο διαδίκτυο η Google παίρνει 53 ευρώ, η Facebook 28 και τα…. ρέστα μοιράζονται σε όλα τα υπόλοιπα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, το έργο των οποίων εμφανίζεται στις δύο αυτές πλατφόρμες. Ωστόσο οι δύο αυτοί αμερικανικοί τεχνολογικοί γίγαντες απειλούν ευθέως την κυβέρνηση της χώρας, υποστηρίζοντας ότι εάν εγκριθούν οι νέοι κανόνες, δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να σταματήσουν να είναι διαθέσιμες στην Αυστραλία. Πρόσφατα, η Google απέκλεισε προσωρινά περιεχόμενο αυστραλιανών μέσων ενημέρωσης, σε μια κίνηση που ενώ η αμερικανική εταιρεία τη χαρακτήρισε τεχνικό σφάλμα, ερμηνεύτηκε ως επίδειξη δύναμης απέναντι στους εκδοτικούς οργανισμούς της χώρας.

Ο Πρωθυπουργός της Αυστραλίας Σκοτ Μόρισον επιτέθηκε με τη σειρά του στις εν λόγω εταιρείες, λέγοντας ότι η χώρα του δεν δέχεται εκφοβισμό και θα απαντήσει στις όποιες απειλές. «Τους κανόνες που ισχύουν στην Αυστραλία τους καθορίζει η ίδια η Αυστραλία και κανείς άλλος. Τους νόμους τους ψηφίζει το Κοινοβούλιό μας και όχι οι εταιρείες», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται μια νέα νομοθεσία (την «Πράξη Ψηφιακών Υπηρεσιών» και την «Πράξη Ψηφιακής Αγοράς»), που αποσκοπεί στην ταυτόχρονη απάλειψη των εκφράσεων μίσους και της παραπληροφόρησης στο ίντερνετ, στην επιβολή κανόνων διαφάνειας και υπευθυνότητας στις μεγάλες διαρθρωτικές πλατφόρμες και στην υιοθέτηση στην Ευρώπη νέων εργαλείων ανταγωνισμού για να αποφευχθεί η κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην ψηφιακή οικονομία. Οι νέες ρυθμίσεις της ΕΕ στοχεύουν να βάλουν τάξη στον ψηφιακό κόσμο επικαιροποιώντας την παρωχημένη πλέον οδηγία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, η οποία ρυθμίζει την ψηφιακή οικονομία, παρόλο που χρονολογείται από το 2000, όταν ακόμη το Facebook και η Google μετρούσαν μόλις δύο χρόνια λειτουργίας.

Τα περισσότερα όμως κράτη – μέλη της ΕΕ δεν έχουν εφαρμόσει ακόμα νόμους για τα πνευματικά δικαιώματα και οι απειλές των τεχνολογικών κολοσσών μπορεί να στραφούν κατά μεμονωμένων κυβερνήσεων. «Η αντίδραση της Google και του Facebook στην Αυστραλία μας δίνει μια ιδέα για το πώς θα αντιδράσουν αυτές οι εταιρείες στην ΕΕ», δήλωσε ο Δρ. Στέφεν Ντιρκ, καθηγητής νομικής στο Αμβούργο, που ειδικεύεται στη νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων και μέσων ενημέρωσης.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας