Airbus: Επανάσταση στους αιθέρες με φουτουριστικό αεροπλάνο

Tρία σχέδια για την παραγωγή αεροσκαφών με κινητήρα υδρογόνου παρουσίασε η ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αεροσκαφών Airbus, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να παρουσιάσει ένα επιβατικό αεροπλάνο με μηδενικούς ρύπους άνθρακα έως το 2035.

Τα σχέδια περιλαμβάνουν ένα τζετ turbofan χωρητικότητας έως και 200 επιβατών -παρόμοιο με το μοντέλο της Airbus A321neo- το οποίο μπορεί να πετάξει για περισσότερο από 2.000 ναυτικά μίλια, σύμφωνα τη σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας και θα τροφοδοτείται από έναν τροποποιημένο κινητήρα που θα λειτουργεί με υδρογόνο.

Η εταιρεία παρουσίασε επίσης ένα σχέδιο για ένα αεροπλάνο με έλικα που θα μπορούσε να φιλοξενήσει περίπου 100 επιβάτες για μικρότερες αποστάσεις και ένα σχέδιο για ένα αεροσκάφος με πτερύγια χωρητικότητας 200 θέσεων.

Το υδρογόνο αποτελεί ένα πεδίο εστίασης για την Airbus, καθώς αξιολογεί διάφορες τεχνολογίες για πτήσεις χωρίς εκπομπές. Η εταιρεία δέχεται πιέσεις από τις κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας, τους μεγαλύτερους μετόχους της, να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων αεροσκαφών, μετά τη βοήθεια που της προσφέρθηκε για να αντιμετωπίσει την κρίση του κορωνοϊού. Συνολικά, οι δύο χώρες έχουν δεσμεύσει περί των 2,5 δισ. ευρώ, για μία πιο «πράσινη» ιπτάμενη αεροπλοΐα.Ενώ υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, το υδρογόνο είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί στην αεροδιαστημική και σε άλλες βιομηχανίες για την επίτευξη στόχων ουδέτερων με το κλίμα, δήλωσε η Airbus. Η εταιρεία έχει ήδη δηλώσει ότι στοχεύει στα μέσα της δεκαετίας του 2030 να έχει κυκλοφορήσει το πρώτο επιβατικό τζετ μηδενικών εκπομπών. Η ανάπτυξη ενός αεροσκάφους υδρογόνου σε αυτό το χρονοδιάγραμμα θα είναι μια πραγματική πρόκληση λόγω των τεράστιων απαιτήσεων για υποδομές και κρατικές επενδύσεις.

«Το ερώτημα είναι πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τις μπαταρίες», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Γκλεν Λίγουελιν, αντιπρόεδρος της τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών στην Airbus. «Δεν πιστεύουμε ότι είναι μια τεχνολογία για τα σημερινά εμπορικά αεροσκάφη και εκτιμούμε ότι το υδρογόνο έχει περισσότερες δυνατότητες».

Το σχέδιο, που μοιάζει με ιπτάμενο V, ανοίγει νέες επιλογές αποθήκευσης και διανομής του υδρογόνου, μαζί με τη διάταξη της καμπίνας. Είναι το πιο δύσκολο από τα τρία σχέδια, σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό της εταιρείας, Ζαν-Μπρις Ντουμόντ.

Εάν η εταιρεία κάνει τα πάντα σωστά, μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να προχωρήσει με το «επαναστατικό» μοντέλο σχήματος V, συμπλήρωσε. Διαφορετικά, είναι πιθανό να επιλέξει ένα από τα άλλα δύο, πιο κλασικά σχέδια και να εξετάσετε την ανάπτυξη ενός τέτοιου αεροσκάφους αργότερα.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Κακάο: Ξεπέρασε τα 11.000 δολάρια ανά τόνο-Εντείνονται οι φόβοι για έλλειψη
Κάζακς (ΕΚΤ): Είναι πολύ νωρίς για να κηρύξουμε τη νίκη επί του πληθωρισμού
Σε υψηλό πέντε μηνών τα στεγαστικά επιτόκια στις ΗΠΑ
Κέρδη για τον χρυσό καθώς η ένταση στη Μέση Ανατολή ενισχύει τη ζήτηση
Ο S&P υποβαθμίζει μαζί με τους Moody’s το Ισραήλ λόγω γεωπολιτικού κινδύνου
Άμεσο το πλήγμα στις αγορές από την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν-Στο «κόκκινο» η Ασία
Morgan Stanley: Η Τράπεζα της Αγγλίας θα μειώσει τα επιτόκια τον Μάιο
Moody’s: Περιορισμένες μέχρι στιγμής οι πιστωτικές επιπτώσεις από την αντιπαράθεση Ισραήλ και Ιράν
Οι ΗΠΑ επαναφέρουν σε ισχύ τις κυρώσεις στον πετρελαϊκό τομέα της Βενεζουέλας
Goldman Sachs: Πώς αλλάζει η σύρραξη στη Μέση Ανατολή τις προοπτικές σε οικονομία και αγορές