Powered by

Airbus: Επανάσταση στους αιθέρες με φουτουριστικό αεροπλάνο

Tρία σχέδια για την παραγωγή αεροσκαφών με κινητήρα υδρογόνου παρουσίασε η ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αεροσκαφών Airbus, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να παρουσιάσει ένα επιβατικό αεροπλάνο με μηδενικούς ρύπους άνθρακα έως το 2035.

Τα σχέδια περιλαμβάνουν ένα τζετ turbofan χωρητικότητας έως και 200 επιβατών -παρόμοιο με το μοντέλο της Airbus A321neo- το οποίο μπορεί να πετάξει για περισσότερο από 2.000 ναυτικά μίλια, σύμφωνα τη σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας και θα τροφοδοτείται από έναν τροποποιημένο κινητήρα που θα λειτουργεί με υδρογόνο.

Η εταιρεία παρουσίασε επίσης ένα σχέδιο για ένα αεροπλάνο με έλικα που θα μπορούσε να φιλοξενήσει περίπου 100 επιβάτες για μικρότερες αποστάσεις και ένα σχέδιο για ένα αεροσκάφος με πτερύγια χωρητικότητας 200 θέσεων.

Το υδρογόνο αποτελεί ένα πεδίο εστίασης για την Airbus, καθώς αξιολογεί διάφορες τεχνολογίες για πτήσεις χωρίς εκπομπές. Η εταιρεία δέχεται πιέσεις από τις κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας, τους μεγαλύτερους μετόχους της, να επιταχύνει την ανάπτυξη νέων αεροσκαφών, μετά τη βοήθεια που της προσφέρθηκε για να αντιμετωπίσει την κρίση του κορωνοϊού. Συνολικά, οι δύο χώρες έχουν δεσμεύσει περί των 2,5 δισ. ευρώ, για μία πιο «πράσινη» ιπτάμενη αεροπλοΐα.Ενώ υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, το υδρογόνο είναι πιθανό να χρησιμοποιηθεί στην αεροδιαστημική και σε άλλες βιομηχανίες για την επίτευξη στόχων ουδέτερων με το κλίμα, δήλωσε η Airbus. Η εταιρεία έχει ήδη δηλώσει ότι στοχεύει στα μέσα της δεκαετίας του 2030 να έχει κυκλοφορήσει το πρώτο επιβατικό τζετ μηδενικών εκπομπών. Η ανάπτυξη ενός αεροσκάφους υδρογόνου σε αυτό το χρονοδιάγραμμα θα είναι μια πραγματική πρόκληση λόγω των τεράστιων απαιτήσεων για υποδομές και κρατικές επενδύσεις.

«Το ερώτημα είναι πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τις μπαταρίες», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Γκλεν Λίγουελιν, αντιπρόεδρος της τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών στην Airbus. «Δεν πιστεύουμε ότι είναι μια τεχνολογία για τα σημερινά εμπορικά αεροσκάφη και εκτιμούμε ότι το υδρογόνο έχει περισσότερες δυνατότητες».

Το σχέδιο, που μοιάζει με ιπτάμενο V, ανοίγει νέες επιλογές αποθήκευσης και διανομής του υδρογόνου, μαζί με τη διάταξη της καμπίνας. Είναι το πιο δύσκολο από τα τρία σχέδια, σύμφωνα με τον επικεφαλής μηχανικό της εταιρείας, Ζαν-Μπρις Ντουμόντ.

Εάν η εταιρεία κάνει τα πάντα σωστά, μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να προχωρήσει με το «επαναστατικό» μοντέλο σχήματος V, συμπλήρωσε. Διαφορετικά, είναι πιθανό να επιλέξει ένα από τα άλλα δύο, πιο κλασικά σχέδια και να εξετάσετε την ανάπτυξη ενός τέτοιου αεροσκάφους αργότερα.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Δειτε Επισης

Η Ε.Ε. παρατείνει τα οικονομικά περιοριστικά μέτρα κατά της Ρωσίας για άλλους έξι μήνες
Σε χαμηλό τετραετίας το δολάριο-Αυξάνεται η αισιοδοξία για εμπορικές συμφωνίες και μειώσεις επιτοκίων
Ιταλία: Αμετάβλητος ο πληθωρισμός κάτω από τον στόχο του 2% της ΕΚΤ
Γερμανία: Χαμηλότερη των εκτιμήσεων η αύξηση στις λιανικές πωλήσεις τον Μάιο
Άλμα για την βρετανική οικονομία το πρώτο τρίμηνο πριν τους δασμούς Τραμπ
Νέα άνοδος για τον χρυσό με το βλέμμα στα εμπορικά deals και το φορολογικό νομοσχέδιο Τραμπ
Καναδάς: Ακυρώνει φόρο σε τεχνολογικούς κολοσσούς ενόψει συμφωνίας με τις ΗΠΑ για το εμπόριο
Βρέθηκε αγοραστής για την TikTok στις ΗΠΑ-Αναμένεται έγκριση από Κίνα
Πώς οι αβεβαιότητες του εμπορικού πολέμου δυσκολεύουν την προσπάθεια της ΕΚΤ
Αδειάζει η κλεψύδρα για εμπορική συμφωνία Ε.Ε. με ΗΠΑ-Εκπνέει η τρίμηνη προθεσμία Ντόναλντ Τραμπ