Ερευνα Κομισιόν για την εξαγορά της Fitbit από την Google

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανησυχεί ότι η προτεινόμενη συναλλαγή θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της Google στις αγορές διαδικτυακής διαφήμισης, αυξάνοντας τον ήδη τεράστιο όγκο δεδομένων που η Google θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για την εξατομίκευση των διαφημίσεων που διανέμει και προβάλλει.
 
Όπως σημειώνει η ανακοίνωση της Κομισιόν, εάν ενισχυθεί το πλεονέκτημα δεδομένων της Google στην εξατομίκευση των διαφημίσεων, τις οποίες διανέμει μέσω της μηχανής αναζήτησής της και προβάλλει σε άλλες ιστοσελίδες, θα ήταν πολύ πιο δύσκολο για τους ανταγωνιστές της να παρέχουν υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης εφάμιλλες με της Google, και συνεπώς θα αυξάνονταν οι φραγµοί εισόδου στην αγορά, εξέλιξη εν τέλει επιζήμια για τους διαφημιστές και τους εκδότες, οι οποίοι θα έρχονταν αντιμέτωποι με υψηλότερες τιμές και περιορισμένες επιλογές.
 
Επιπλέον, η Επιτροπή θα εξετάσει περαιτέρω και τις επιπτώσεις από τον συνδυασμό των βάσεων δεδομένων και των ικανοτήτων της Fitbit και της Google στον τομέα της ψηφιακής ιατρικής περίθαλψης και το κατά πόσον η Google, αφού αποκτήσει τη Fitbit, θα είχε την ικανότητα και το κίνητρο να υποβαθμίσει τη διαλειτουργικότητα των φορητών συσκευών των ανταγωνιστών της με το λειτουργικό σύστημα Android της Google.
 
Η Google έχει δεσμευτεί ότι θα δημιουργήσει ένα σιλό δεδομένων, στο οποίο ορισμένα δεδομένα που συλλέγονται μέσω φορητών συσκευών θα διατηρούνταν χωριστά από τα άλλα σύνολα δεδομένων της Google και δεν θα χρησιμοποιούνταν από την Google για διαφημιστικούς σκοπούς. Ωστόσο, η Επιτροπή θεωρεί ότι η προταθείσα από την Google δέσμευση για τα σιλό δεδομένων δεν αρκεί για να απορριφθούν πέραν πάσης αμφιβολίας οι σοβαρές επιφυλάξεις που επισημάνθηκαν στο παρόν στάδιο ως προς τα αποτελέσματα της συναλλαγής.
 
Η Επιτροπή τώρα θα διερευνήσει διεξοδικά τα αποτελέσματα της συναλλαγής, για να διαπιστώσει κατά πόσον επιβεβαιώνονται οι αρχικές ανησυχίες της όσον αφορά τον ανταγωνισμό στις αγορές διαδικτυακής διαφήμισης. Η Επιτροπή πρέπει τώρα να λάβει σχετική απόφαση εντός 90 εργάσιμων ημερών, δηλαδή έως τις 9 Δεκεμβρίου 2020. Η έναρξη διεξοδικής έρευνας δεν προδικάζει το τελικό αποτέλεσμα της έρευνας.
Η Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε σχετικά:
 
«Τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά η χρήση φορητών συσκευών από τους Ευρωπαίους καταναλωτές. Η εξέλιξη αυτή θα συνοδεύεται από την εκθετική αύξηση των δεδομένων που παράγονται από τις συσκευές αυτές. Τα εν λόγω δεδομένα παρέχουν καίριες πληροφορίες σχετικά με τη ζωή και την κατάσταση της υγείας των χρηστών των συσκευών αυτών. Σκοπός της έρευνάς μας είναι να διασφαλίσουμε ότι δεν θα στρεβλωθεί ο ανταγωνισμός λόγω του ελέγχου που η Google θα αποκτήσει, χάρη στη συναλλαγή, επί των δεδομένων που συλλέγονται μέσω φορητών συσκευών».
 
ΠΗΓΗ: euro2day.gr
 

Δειτε Επισης

Προς νέο mega deal στον κλάδο της εξόρυξης-Πρόταση εξαγοράς της Anglo American από ΒΗΡ
Γαλλία: Η αύξηση του δημόσιου χρέους απειλεί την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας
ΕΕ: Χαλαρώνει η δημοσιονομική πειθαρχία-Οι νέοι κανόνες για το δημόσιο χρέος
Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. οι κινεζικές δημόσιες συμβάσεις για την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού
Αναβάθμισε στο 0,3% την ανάπτυξη φέτος η Γερμανία, μείωσε στο 2,4% τον πληθωρισμό
Μέτρα για εμπορική στήριξη Ουκρανίας με προστασία αγροτών Ε.Ε. ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο
ΗΠΑ: Ετοιμάζουν κυρώσεις σε κινεζικές τράπεζες που συνδράμουν τη Ρωσία
Ευρωπαϊκο Κοινοβούλιο: Πράσινο φως για τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες της Ε.Ε.
Ευρωζώνη: Ανακάμπτει η οικονομική δραστηριότητα με οδηγό τις υπηρεσίες
Διχασμένες οι απόψεις των αναλυτών για την πορεία των επιτοκίων της ΒοΕ